• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

PRX 35mm är riktigt mumma. Hoppas den kommer som automat.
85871E66-98A8-4AEC-B066-8B86B6541E2A.jpeg
Vänta nu, har du fått tag på en redan? 🤔
 
Aha! Kan kolla med ADs i min människoby, schysst av dig hursomhelst 🙂
Trodde på förhand den isblå hade varit min grej, men den gröna såg ju grymt snärtig ut också. Dessa du velade mellan?
Fanns även den silvriga med rosévisare och index men den var lite för feminin. Tror det förmodligen kommer bli den isblå för min del. Den gröna var riktigt trevlig och eg. den jag fastnade för först men isblå kändes mer sommar :) Skulle dock även vilja se den blåa innan jag beslutar mig. Tror den kan bli riktigt bra också. Verkligen ett trevligt släpp :D den blåa och guld hade inte kommit än.
 
  • Love
Reactions: v0n
Timex tw2t10700 ur deras mk1 kollektion. Aluminium och oklart quartzverk.
Tror den är på väg bort, men såg ut att finnas ett par kvar hos vissa återförsäljare.
Är det pengar i sjön eller är den tillräckligt charmig? Ge mig lite råd nu!
 

Bilagor

  • mz2kuy4jo9u51.jpg
    mz2kuy4jo9u51.jpg
    141.2 KB · Visningar: 5
  • 51a3ab9e-8308-4515-a6ba-f2dd43c9cd13.jpg
    51a3ab9e-8308-4515-a6ba-f2dd43c9cd13.jpg
    146 KB · Visningar: 8
Dom är trevliga. Såg att dom släpper en ny batch inom kort, andra kvartalet om jag förstod det rätt 🤔.
Hoppas det. Dock skrev Jason för ett tag sedan ”sorry for the confusion but we are still many months away from completion of the next series. The mailing list hasn't been opened up yet.” Seaforth skulle komma ut under Q1 men har inte hört några uppdateringar på ett tag. @Baramats har du någon inside-info? :)
 
Hoppas det. Dock skrev Jason för ett tag sedan ”sorry for the confusion but we are still many months away from completion of the next series. The mailing list hasn't been opened up yet.” Seaforth skulle komma ut under Q1 men har inte hört några uppdateringar på ett tag. @Baramats har du någon inside-info? :)
Nu står det Q2 på Sea4th, FW2 och Uni2. Bra för plånboken och min planering 😂

Såg det i morse via Halios Forum/FAQ
 
Är din Halios på K&S nån specialmodell eller limiterad version?
13 k låter mkt... går de inte för typ 7 nya?
Tror det såldes 8 st i Europa. Är inte limiterad men kommer inte komma ut mer. Den kommer som sagt en version 2 någongång under 2022. Just denna pastelblåa färgen släpptes som en ”trial run” på c.a 100st tavlor om jag inte missminner mig. Priset ligger högre än vad de övriga färgerna gått för.
Finns dock alltid förhandlingsutrymme för medlemmar i denna tråden :D
 
För att vara lite konstruktiv så kan man ställa sig på mail-lista och försöka få tag på en av serie II som släpps i sommar. Men jag tror inte det kommer vara så lätt att hugga någon då intresset på internet verkar väldigt stort.

Då kommer det vara skruvad krona, och uppdaterat automatiskt verk i dem. Pastell ska enligt Jason komma tillbaka, däremot kommer den blå och den grå från Serie I inte komma tillbaka. Själv drömmer jag om en pastellblå eller orange Fairwind Serie II, där boetten kommer slimmas något.

Edit: jag tror det var 5 st som kom till Europa i den där färgen, det uppgav Stephan på Forasec. Plus eventuellt om någon lyckades köpa i de efterföljande batcherna.
 
Tillbaka
Topp