• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag och härmapan väntar på en jäsande deg.
IMG20220402132725.jpg

Hur känns den?
Så billig som den är eller mera "kvalitativ"
Fick akut behov av nåt gult till påsk...

Screenshot_2022-04-02-18-12-47-57_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Kyckling gissningsvis



Se där ja.
Snyggt, fast blir inte hel kompis med gula siffrorna på kransen (nysvensk för vridring :))
Nåt att jämföra med kvalitetsmässigt?
Ingen riktig Doxa hos mig, däremot ett par Maranez och de är nog likvärdiga skulle jag säga. Den känns gedigen för vad den är och NH35 tickar ju på liksom. Väldigt följsam och mjuk länk också, så det är min tilltänkta sommarklocka.
 
Fedt! Om (när?) du tröttnar får du gärna hojta 😇
Det har jag i åtanke :)
Hur känns den?
Så billig som den är eller mera "kvalitativ"
Fick akut behov av nåt gult till påsk...

Screenshot_2022-04-02-18-12-47-57_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Tycker att den smäller en aning över sin prisklass. Länken kunde fått vara en aning bättre såklart men om man jämför med att lägga det dubbla på en maranez så tror jag att den här smäller högre för priset. Jag har bara haft maranez i mässing så inte testat den länken men boetterna känns likvärdiga kvalitetsmässigt.
 
Det har jag i åtanke :)

Tycker att den smäller en aning över sin prisklass. Länken kunde fått vara en aning bättre såklart men om man jämför med att lägga det dubbla på en maranez så tror jag att den här smäller högre för priset. Jag har bara haft maranez i mässing så inte testat den länken men boetterna känns likvärdiga kvalitetsmässigt.
Seestern är mest "bang for the buck". Som du säger är boetterna väldigt likvärdiga. Maranezen känns som helhet lite bättre, men kostar ju också nästan dubbelt så mycket. Länken på Maranezen är helt klart av högre kvalitet, men Seestern länkens lite sladdrigare feeling är inte alls fel - lite mer vintage känsla. Ett minus med Seestern-länken, i mina ögon, är att den har push-pins. Det är skruvar på Maranezen.

Maranez har också sin vintage variant. Den motsvarar närmast Doxas 300 snarare än 300T. Kupat glas och lite mindre tavla. Där har har inte Seestern någonting liknande än så länge - fast det kan ju ändras.
maranez_samui_vintage_yellow_side1.jpg


maranez_samui_vintage_bubble.jpg
 
När vi ändå är inne på Doxa copager. Vet inte om den här har nämnts:

THORN-SUB-300T-Men-s-Mechanical-Diver-Watch-44mm-Bubble-Sapphire-Glass-NH35-Automatic-Movement-200m.jpg_640x640.jpg



De har lite eget stuk på indexen etc. Tyvärr tror jag de har den lätt sinnessjuka vridringslösningen som också Tactical Frog använt - bara den yttre delen av ringen roterar!
 
Tribusen på idag.
Åter på gummit.
Har försökt få fatt på originala länken men finns inte i lager för tillfället.
Hoppas företaget kommer på bena igen på riktigt så det går att handla tillbehör.
Måste väl vara ett av mycket få Mikromärken utan en enda dykare i sortimentet, och mestadels kronometercertifierade klockor
Kanske därför de är döden nära :)

IMG20220403093418__01.jpg


IMG20220403093334__01.jpg
 
Tribusen på idag.
Åter på gummit.
Har försökt få fatt på originala länken men finns inte i lager för tillfället.
Hoppas företaget kommer på bena igen på riktigt så det går att handla tillbehör.
Måste väl vara ett av mycket få Mikromärken utan en enda dykare i sortimentet, och mestadels kronometercertifierade klockor
Kanske därför de är döden nära :)

IMG20220403093418__01.jpg


IMG20220403093334__01.jpg

Med tanke på vad de vill ha för ett gummi kan jag tänka mig att en länk inte är direkt billigt. :(

Köpte ett Erikas i stället.
 
Gick inte ens att beställa länk. Återkom en annan gång var svaret.
Vad fick du för pris på gummit?
Jag kanske sitter på en förmögenhet 😁

På ordersedeln står det £100 sen tillkommer ju moms på det så typ 1600kr eller så ? Det förutsatt att de listade det riktiga priset för jag minns att kundservice skrev att den var dyrare än så.

Nu betalade jag bara moms iof då det var ett plåster på såret för strulet med min klocka.
 
Tips mottages tacksamt på klockor som liknar Tudor Bb36. Jag skulle gärna köpa en i Bb36 med svart urtavla, men det är väldigt lång leveranstid. Jag känner till Traska Commuter och Smith. Finns fler alternativ?
 
Tillbaka
Topp