Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kör Kingsley till lunchen! Var slut på Qarta i affären så fick bli halloumi-burgare istället.Doxa till lunch
![]()
Lite smått besviken. Trodde du skulle välja nåt helt annat till lunch.Kör Kingsley till lunchen! Var slut på Qarta i affären så fick bli halloumi-burgare istället.
![]()
Wow. Riktigt trevlig klocka (mycket lite nytt som väcker mitt intresse nu för tiden) och spännande bakgrundsinfo! Man tackar!Vratislavia Klingert var fräna tyckte jag...
![]()
![]()
Karl Heinrich Klingert var en uppfinnare av dykardräkter i slutet av 1700-talet. Finns många intressanta (och småläskiga) kreationer från tidsperioden
![]()
![]()
Den mest kända är nog "The Old Gentleman of Rahee" som sägs vara den äldsta dräkten i världen. Troligtvis tidigt 1700-tal och tillverkad i Finland
![]()
Har sneglat på den också. Vratiblablabla gör bra skit, känns som en underdog också, vilket inte är till deras nackdel (i min bok). Kronon jag har var åtminstone väldigt väldigt prisvärd och har svårt att se att inte denna skulle vara bra också.Vratislavia Klingert var fräna tyckte jag...
![]()
![]()
Karl Heinrich Klingert var en uppfinnare av dykardräkter i slutet av 1700-talet. Finns många intressanta (och småläskiga) kreationer från tidsperioden
![]()
![]()
Den mest kända är nog "The Old Gentleman of Rahee" som sägs vara den äldsta dräkten i världen. Troligtvis tidigt 1700-tal och tillverkad i Finland
![]()
Ser inte alls dumt ut. Gillade den grå/turkosgröna bäst, inte så lite AMG Petronas F1 över den alltsåWow. Riktigt trevlig klocka (mycket lite nytt som väcker mitt intresse nu för tiden) och spännande bakgrundsinfo! Man tackar!
Kom på att vi nog pratat om den förut? 42x50 är lite stort för min smak särskilt när vridningen är så smal. Men vem bryr sig om storlek och smak. Den var ju cool! Din referens till bilar låter jag vara okommenterad från min sida.Ser inte alls dumt ut. Gillade den grå/turkosgröna bäst, inte så lite AMG Petronas F1 över den alltså@Rizzie
Ja, man vet direkt att den kommer gå långsammare än andra färgerSer inte alls dumt ut. Gillade den grå/turkosgröna bäst, inte så lite AMG Petronas F1 över den alltså@Rizzie
Oj då, det hade jag missat. Storleken tycker inte är nåt hinder men vet ju hur kräsna somliga ärKom på att vi nog pratat om den förut? 42x50 är lite stort för min smak särskilt när vridningen är så smal. Men vem bryr sig om storlek och smak. Den var ju cool! Din referens till bilar låter jag vara okommenterad från min sida.![]()
Yema har nog skärpt sig för supporten är grym och service är billig för att vara på mekaniska ur. En MN-dykare är nog ett bra val för en första Yema. Att köpa Superman med bezel-lås kan bli svårt för de kräver lite mer finess, dvs att man som brukare tar det lite lugnare och inte köttar så mkt med kronan.Jag gillar klockorna mycket men support och kvalitet lämnar mycket att önska... Kanske har skärpt sig dock sedan jag hade en, de fick ganska mycket kritik.
Oj då, det hade jag missat. Storleken tycker inte är nåt hinder men vet ju hur kräsna somliga är
(ähum, faller på urverket för min del på tal om kräsenhet)
Då är det avgjort. Det ÄR okej med läder på dykare!Vratislavia Klingert var fräna tyckte jag...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
GNOMON har sin "exklusiva" frtf i lager. Ser ut att vara en riktigt trevlig färgHittade för mig ett nytt märke som inte ser alls dum ut. DIETRICH och deras Skindiver SD-2 och föregångaren SD-1 med en originell länk.(SD-1 dessvärre slutsåld).
Gillade det lite originella formspråket och lite egen design, inte så mycket "homage" vad jag kan se men där finns det säkert andra som har koll på det där bättre. Trevlig hur som och bra spec.
SD-2
![]()
![]()
![]()
![]()
SD-1
![]()
![]()
![]()
Material : Forged Stainless Steel, brushed with polished bevels
Diameter : 38.5mm
Height : 12.6mm
Lug Width : 20mm
Weight : ~80 grams (watch head only)
Lug to Lug : 46.2mm
Water Resistance : Up to 150 meters
Dial : “Sandwich” construction, recessed markers filled with C1 Super-Luminova, green emission
Case
Bezel : Unidirectional, anodized aluminium insert, triangle at 12 o ‘clock filled with white C1 Super-Luminova, green emission
Hands : Silver hands, brushed and filled with white C1 Super-Luminova, green emission
Glass: Sapphire Crystal, with 5 layers of AR coating underneath.
Caseback : Solid Stainless Steel screw-in caseback
Crown : Screwed-down engraved with DIETRICH skin diver “fish” symbol
Movement
Type : Sellita SW200 automatic, Swiss made
Power Reserve : 38 hours
Jewels : 26
Indication : Hours, minutes and central second hands
Frequency : 28’800 oscillations per hour
Straps
Black NATO textile strap and Black NBR rubber strap with DIETRICH signed buckle.
Ja, se där jaGNOMON har sin "exklusiva" frtf i lager. Ser ut att vara en riktigt trevlig färg
![]()
Säger som vi brukar i tråden....Ja, se där ja![]()
Du är galen, du hämtade den ju bokstavligen nyssSomrigt så det förslår men jag vet inte jag, jag vill ju ha en guldig PRX så ta detta inlägg som en heads up
![]()
Ja jo jag vet, kan bli årets badklocka, kan bli nästa steg mot guldig PRXDu är galen, du hämtade den ju bokstavligen nyss! Men ja, den är ruskig somrig!
Guld är guld men orange är..orange!Ja jo jag vet, kan bli årets badklocka, kan bli nästa steg mot guldig PRX
Har egentligen inte riktigt bestämt mig men när jag ändå postade så tänkte jag iaf nämna att jag eventuellt skulle kunna tänka mig att låta den gå
Har ett par extra band som passar bra till så egentligen borde man väl spara den ett tag… men guld är guld
![]()
Hatar när man går till ombudet för att hämta ut sin bling-PRX och så visar det sig att man har köpt en vit och orange dykare istället.Somrigt så det förslår men jag vet inte jag, jag vill ju ha en guldig PRX så ta detta inlägg som en heads up
![]()
Hatar när det händerHatar när man går till ombudet för att hämta ut sin bling-PRX och så visar det sig att man har köpt en vit och orange dykare istället.
Fin jue!