• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kan varmt rekommendera både modellen och @sekvens som fixade denna hem till mig på bara någon dag, dessutom kontakt under hela leveransen och ypperligt förpackad. Bara kolla lådan!

Och klockan då? Oerhört prisvärd! Titanboett, superlume och safirglas för att nämna något. Dessutom riktig skruvkrona med 200 m WR. Med yttre skalan läser du av andningsfrekvenser och hjärtslag.
En riktig field watch, med andra ord. Kommer dessvärre inte att stanna hos mig då jag vant mig vid +42 mm men jag är glad att ha fått bekantat mig.

Har inte provat natot som ingår, utan kör på ett tropic från CNS.

498918.jpg
498909.jpg
IMG_20220701_182841.jpg
498919.jpg
@Weberg Tack! 🙏 Förstår att den känns liten om du är van vid 42mm – kanske testa en Bertucci istället om du vill ha en större field watch i titan? Blir utan kronograf då och "grövre" design och detaljer jämfört med Boldr.
 
Senast ändrad:
Falcon "Explorer" mk3.


Screenshot_20220706-183329_Firefox.jpg


Screenshot_20220706-183458_Firefox.jpg
Vad tycker folk om denna vs series II?

Jag är ju gravt biased då jag har en series II, men gillar visuellt den gamla länken mer. Och vad gäller tavlan så är det varken bättre eller sämre, då de är helt olika. Series II hade ju en diver-style tavla medans denna är field/explorer. Den nya kanske istället är ett bra komplement till gamla? Hehehhe

Bild för referens (dock gamla)

693A650B-7D7D-40B8-BC93-C70F458FD89B.jpeg
7B23CD24-DF31-41D2-85EF-DAD662D9E0F0.jpeg
 
Vad tycker folk om denna vs series II?

Jag är ju gravt biased då jag har en series II, men gillar visuellt den gamla länken mer. Och vad gäller tavlan så är det varken bättre eller sämre, då de är helt olika. Series II hade ju en diver-style tavla medans denna är field/explorer. Den nya kanske istället är ett bra komplement till gamla? Hehehhe

Bild för referens (dock gamla)

693A650B-7D7D-40B8-BC93-C70F458FD89B.jpeg
7B23CD24-DF31-41D2-85EF-DAD662D9E0F0.jpeg
Jag gillar nog också den gamla bättre. Länken - är den verkligen ändrad? Tycker den ser likadan ut som på 2an.
 
Vad tycker folk om denna vs series II?

Jag är ju gravt biased då jag har en series II, men gillar visuellt den gamla länken mer. Och vad gäller tavlan så är det varken bättre eller sämre, då de är helt olika. Series II hade ju en diver-style tavla medans denna är field/explorer. Den nya kanske istället är ett bra komplement till gamla? Hehehhe

Bild för referens (dock gamla)

693A650B-7D7D-40B8-BC93-C70F458FD89B.jpeg
7B23CD24-DF31-41D2-85EF-DAD662D9E0F0.jpeg
Jag hade gärna sett ett mellanting i stil med den gamla modellen fast med länken från den nya. Att ha helt platta länkbitar ser för taskigt ut och gör den rätt obekväm om du frågar mig. 🤷‍♂️
 
Bezel ser nästan keramisk ut. Men det är den inte väl? 🙋‍♂️🤷‍♂️
Hardlex som @HSK så korrekt redan nämnt, personligen hade jag gärna sett att Seiko tagit en tusenlapp extra och slängt på safirglas istället.

Alltså, omg vad sugen jag är på en sån… man är ju lite Seiko fanboi och Skx (vet att detta inte är en skx, men ändå) har en speciell plats i hjärtat! Och GMT sen… 😍
Vad är L2L på denna?
Kör bara, blir du missnöjd så lär dom inte vara särskilt svårsålda! 46mm har jag för mig att L2L skall vara men någon får gärna rätta mig om jag har fel.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp