• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Flip eller Flop?
1657179949773.png
 
Håller med. Känns lite identitetsktis med 1016-tavla och de visarna men gillar den ändå.
Hade min gamla idag😊
1657141041123.jpg
Håller även jag med, gamla tavlan kändes nästan som Loriers signum på något vis 🤔
Det ryktades även om att det skulle bytas till scjweits mejd urverk men det sket sig denna gång. Hade förmodligen hoppat upp i pris då, men jag skulle personligen inte ha något emot det...
 
Flip eller Flop?
1657179949773.png
Jag gillar boettformen och urtavlan med sandwich och nodate. Kanske skulle sitta ett Sellita under huven för det priset? 15,5 mm tjock 😮 .
1657180291637.png
 
Jag gillar boettformen och urtavlan med sandwich och nodate. Kanske skulle sitta ett Sellita under huven för det priset? 15,5 mm tjock 😮 .
1657180291637.png
Tänkte likadant. Miyotas fördel är ju att det är tunt, här utnyttjar man inte det för fem öre så kunde lika gärna sitta ett NH under huven för att få ner priset, 730 euro är maffigt för en okänd kickstarter.
Lökigt namn också, gubbgnäll gubbgnäll...Kool design ändå!
 
Usch ja... Jag lider med den stackars italienske mannen. Ananas på på pizza är styggelse!
Kebabpizza däremot kan betraktas som en världsförbättrande svensk innovation, fullt i klass med bed blixtlåset och skiftnyckeln.
Ananas på pizza är mer som dynamiten – en svensk idé på nobelprisnivå!
Jag gillar boettformen och urtavlan med sandwich och nodate. Kanske skulle sitta ett Sellita under huven för det priset? 15,5 mm tjock 😮 .
1657180291637.png
Nödgas ge den ett nej från mig. Som Alexander Bard brukar säga: ”Alexander Bard säger nej!”

För stor. Varför har man 50 mm L2L på en 40 mm-klocka? Och 22 mm bandbredd? Och sen höjden på 15,5 som vore det ett mekaniskt kronografverk som satt i istället för en trehandare utan datum, utan PR, utan subdials osv.
 
Ananas på pizza är mer som dynamiten – en svensk idé på nobelprisnivå!

Nödgas ge den ett nej från mig. Som Alexander Bard brukar säga: ”Alexander Bard säger nej!”

För stor. Varför har man 50 mm L2L på en 40 mm-klocka? Och 22 mm bandbredd? Och sen höjden på 15,5 som vore det ett mekaniskt kronografverk som satt i istället för en trehandare utan datum, utan PR, utan subdials osv.
Håller med att måtten är udda vilket också ger den ett udda/unikt utseende. Ja som sagt fulsnygg... Jean-Pierre Barda säger ja.
 
WR Watches ( https://wrwatches.com/ ) kör rea just nu! Man kan även använda koden JULY2022 för ytterligare 10 % rabatt, även på reapriserna. WR Watches säljer bl a Proxima som gör de här godingarna:

1657177069205.png


1657177078799.png


1657177086756.png


1657177094553.png


1657177100902.png

Är inte de som är på nedsatt pris sådana som alltid varit det innan med? De har ju i regel alltid 60% av utbudet på någon form av rabatt är min känsla när jag besökt sidan (vilket är då och då) 🤔
 
Är inte de som är på nedsatt pris sådana som alltid varit det innan med? De har ju i regel alltid 60% av utbudet på någon form av rabatt är min känsla när jag besökt sidan (vilket är då och då) 🤔
Absolut. Vi snackar trots allt Kina-shop så det mesta är på "rea" och det finns koder mest hela tiden. Denna gången kände jag däremot att 10% utöver "rea"-priset var bättre än vad det brukar vara :)
 
Aquascaphe finns nu i titan med lite annorlunda design.


imgonline-com-ua-twotoone-q9D5DPAye4rAxm.jpg

img_0069.jpg

img_0112.jpg
baltic-finals-41mm-4-lum-bleu-maximise.jpg
baltic-finals-41mm-3-lum-maximise.jpg
 
Tillbaka
Topp