• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kvällspjäsen på första semesterdagen 🤘.

PSX_20220722_204557.jpg

@JohnMonchard När tror du Subdater börjar trilla ner i brevlådan ?

Är förutom det lite nyfiken över fördelningen av Subdater. Hur många gick utomlands och hur många stannade i Svedala ?
Vi har för avsikt att börja skicka ut dem så snart vi fått hem dem och gjort sista QC! Detta bör bli inom 1-2v, aningen försenat enl. första planen pga logistikstrul (globalt).

Hmm, exakt fördelning kan jag inte i huvudet, men skulle säga att typ 95% minst gick utomlands, och då företrädesvis middle east.

Two brothers ✌️

Silent Service
IMG_20220722_202448.jpg

Och Ocean Rover 2 som ankom idag, tredje gången gilt eller är det kanske fjärde....eller femte 🤔
Har tappat räkningen men bra är den i alla fall 🤣

IMG_20220722_122538.jpg

Obligatoriskt familjefoto 😁

IMG_20220722_202815.jpg

Nu tar vi helg och så blir det nya tag på måndag!

Trevlig helg på er!

Senast ändrad:
Bara sett dina och @Sebastard s bilder, säkert någon fler. Gillar monterade index, minutvisaren, vridringen, krona kl. 16 och inte minst tavlan. Enda jag kan hålla emot den om jag verkligen letar är datum och att den är något stor.
Datum kan jag inte göra något åt men att den sitter bra på handleden kan jag nästan lova. @MaBr har lite nättare handled och där sitter den bra 👌🏻😊

Köpte en själv beg full set, galet nöjd och 36 mm känns verkligen perfekt såhär efter någon månad. Miyotaurverk från Japan vet man ju men resten då? Det står "Great Britain" på urtavlan och klockan är tillverkad i Sheffield, eller i vart fall hopsatt där. Men var är delarna, boett, armband och glas tillverkade? Kina? Någon som vet?

Kvalificerad gissning är att delarna är tillverkade i Kina och att klockan är ihopsatt där, men att evt. sista ihopsättning (typ montage av länk eller liknande) och/eller sista QC görs i UK. Vet inte var han som roddar är baserad, men troligen är klockan designad i UK om han bor där.

Cool klocka imo!
Jag minns att han postade ett inlägg på Facebook inför en lagerpåfyllning med bilder från UPS-leveransen och uttryckligen skrev att de kom från Kina så gissningsvis kommer alla andra modeller också färdigmonterade därifrån.
… och jag kör denna 😅
D29225D8-410C-4B16-B742-A0700B3B3076.jpeg
Den perfekta OWG-klockan! 😍
Småregnigt idag, men spela roll då det är ganska vått i vattnet ändå ☀️
bkraZH9.jpg

u9owaqO.jpg

Simtur från ☝🏼 till 👇🏼
9852hIG.jpg

oiyx8If.jpg

tror inte jag varit djupare utan tuber (man får faktiskt fira med en cigg då).
RN61P5A.jpg

w2Rwmex.jpg
Alltså...är det bara jag eller är han inte väldigt lik en blond Mickey Rourke? 😅

imgonline-com-ua-twotoone-8YdoXV5FNz.jpg

P.S. Bra simmat, bubbis! Gotta catch 'em all!

simmarkesaffisch-2022.jpg

Jag minns att han postade ett inlägg på Facebook inför en lagerpåfyllning med bilder från UPS-leveransen och uttryckligen skrev att de kom från Kina så gissningsvis kommer alla andra modeller också färdigmonterade därifrån.
Den perfekta OWG-klockan! 😍
Alltså...är det bara jag eller är han inte väldigt lik en blond Mickey Rourke? 😅

imgonline-com-ua-twotoone-8YdoXV5FNz.jpg

P.S. Bra simmat, bubbis! Gotta catch 'em all!

simmarkesaffisch-2022.jpg
100% 😂

Tackar!

Grattis! Snyggt band med😊 Jag flyttade spännet till det här lädret och det funkar med.
1658522824990.jpg
Tack detsamma, var 1 minut för sen på Aventurine så den han sälja slut medan den var i min kundvagn 😅 Salmon var min runner-up kandidat så jag är glad att jag fick tag på den i alla fall.

Ja men exakt, Zelos bandval känns mer som en nödlösning än något annat, tycker att det medföljande bandet är helt malplacerat om jag ska vara uppriktig. Jag valde ett enkelt singel pass chevron medan jag väntar på mitt Mesh.

Senast ändrad:
Tackar!

Tack detsamma, var 1 minut för sen på Aventurine så den han sälja slut medan den var i min kundvagn 😅 Salmon var min runner-up kandidat så jag är glad att jag fick tag i den i alla fall.

Ja men exakt, Zelos bandval känns mer som en nödlösning än något annat, tycker att det medföljande bandet är helt malplacerat om jag ska vara helt uppriktig. Jag valde ett enkelt singel pass chevron medan jag väntar på mitt Mesh.
Vad är det för urverk i den?

Skrev en tre-klocks samlings artikel en tidig morgon för ett tag sen och skickade in till W&W. Fick inget svar alls, men idag såg jag att den faktiskt var ute. :D 1 av 3 är dessutom super affordable, medan 1 är typ affordable :cool:

Skrev en tre-klocks samlings artikel en tidig morgon för ett tag sen och skickade in till W&W. Fick inget svar alls, men idag såg jag att den faktiskt var ute. :D 1 av 3 är dessutom super affordable, medan 1 är typ affordable :cool:
Grymt! Grattis till publiceringen!

Fast fel bild för Tank solo dock 🤔

Tillbaka
Topp