• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

En styck blå dykare vare i paketet 😁

20220725_154323.jpg

Det finns två varianter.
Den på bilden fästes i metallbiten som syns ovanför kl 4 på Seikon, sedan ligger den delen du markerat under den övre delen av bandet s.a.s om du fattar min röriga förklaring? Det gör att den delen kan sticka ut. Man kan säkert kapa den förvisso

Den andra varianten trär man handen igenom och sedan spänner fast.

Jag föredrar den sistnämnda.
Får inte det alls att funka. Sitter bedrövligt. Läser dock på flera ställen där andra skriver att CNS:s varianter är felsydda. Varför skulle t.o.m dom själva annars klippa sönder banden? 😅🙄

Får inte det alls att funka. Sitter bedrövligt. Läser dock på flera ställen där andra skriver att CNS:s varianter är felsydda. Varför skulle t.o.m dom själva annars klippa sönder banden? 😅🙄
Det "felsydda" är deras MN-variant som jag tvärsemot @Rizzie tycker är helkass, två lager under klockan nej tack!
Den andra som kallas paratrooper har jag ett helt gäng, enkla singlepass ju som man kapa som man vill (om man vill) och bränna lite på änden.
Sladdrigt på tyngre klockor men funkar okej på mindre/lättare imo...

Det "felsydda" är deras MN-variant som jag tvärsemot @Rizzie tycker är helkass, två lager under klockan nej tack!
Den andra som kallas paratrooper har jag ett helt gäng, enkla singlepass ju som man kapa som man vill (om man vill) och bränna lite på änden.
Just CNS variant har jag inte haft, de är säkert kassa om du säger det 😅. Jag syftade nog till hur det "ska" vara och tänkte att CNS såg ut så :)

Tycker jag läser allt i denna tråden… men har alltså lyckats missa detta inlägg och på den korta tiden dessutom lyckats beställa ett CNS MN 😂😂 tur det var billigt. Jävla oflyt jämt 🤌🤌🤌

Dom där Marine strapsen, hur ska man fästa dom? Ska man köra in handen igenom eller dra hela bandet liksom runt? På CNS:s hemsida verkar dom ju har klippt upp banden? 🤔

Screenshot_20220725_151803.jpg
Ja herregud vad CNS-MN är kassa. Sjukt jobbiga att få på sig utan att tappa förståndet. Sen är de osköna också.

Jag bet till slut i det sura äpplet (prismässigt) och beställde Erikas Originals och konstaterar att det borde jag gjort från början. De funkar precis som jag vill plus att de håller storleken och sitter kvar bra på armen.

Hur känns den efter några dagar på handleden? Nöjd? 😁
Mycket, rent spontant måste jag säga att jag först var tveksam när den presenterades men har allteftersom nya bilder dykt upp ändrat min åsikt. Upplever den som extremt välbalanserad och lätt avläst, kvalitén är i min mening likvärdig t.ex. Tudors om inte bättre och kombinationen av den mattsvarta tavlan med Ginaults antireflexbehandling får det att se ut som att klockan saknar glas. Riktigt, riktigt bra👌

Tycker jag läser allt i denna tråden… men har alltså lyckats missa detta inlägg och på den korta tiden dessutom lyckats beställa ett CNS MN 😂😂 tur det var billigt. Jävla oflyt jämt 🤌🤌🤌
Jag har beställt tidigare och då sytt om dem. Är väldigt enkelt. Behövs bara lite nål och tråd. Fördelen är att man då även kan justera längden så att den passar handleden bättre ;) Jag tyckte att materialet var rätt bra. Bättre än flera andra billigare MN jag testat (dock inte i närheten av Erikas)

Jag har beställt tidigare och då sytt om dem. Är väldigt enkelt. Behövs bara lite nål och tråd. Fördelen är att man då även kan justera längden så att den passar handleden bättre ;) Jag tyckte att materialet var rätt bra. Bättre än flera andra billigare MN jag testat (dock inte i närheten av Erikas)
Bild på det tack, det får jag också ta och göra på de jag har.

Erika har numera en öppning i bygeln så man kan trä igenom banden även på klockor med fasta stift som CWC och t ex Tudor FXD.

Jag har aldrig provat något så köpte mest av nyfikenhet. Köpte två paratrooper också. Gärna bild hur du gjorde.
Värt 30 spänn, inte mer! 😅
Salt på sår. osv, osv 😩😩
Stronzo! 😂🤌

Inget fel på själva materialet, håller med. Däremot är hårdvara och sömmar rena rama katastrofen på CNS varianter...tycker jag.
Sen får det stå för dig att det är enkelt att sy 😂

Bild på det tack, det får jag också ta och göra på de jag har.

Erika har numera en öppning i bygeln så man kan trä igenom banden även på klockor med fasta stift som CWC och t ex Tudor FXD.
Oj, har tyvärr ingen bild. Ska se om jag kan illlustrera på någon av CNS bilder. Nedan är omsydd. Man får trä igenom bandet genom ”öglan” och sedan får man sy på ”kroken”. (Dock så har jag satt den åt fel håll som vi diskuterade för ett tag sedan 🤷‍♂️ :hilarious:) Jag tog även lite superlim vid kroken för att vara säker att det fäster ordentligt.
All hårdvara finns med det är bara att man får sy om lite. Jag tittade hur mina erikas såg ut och gjorde likadant.

Bilagor

• 76F1A15E-F13F-4B8F-B21B-1C313DD27B31.jpeg
    76F1A15E-F13F-4B8F-B21B-1C313DD27B31.jpeg
    507 KB · Visningar: 8
  • CE75BA8E-2756-4754-BFF1-9175E4316F7D.jpeg
    CE75BA8E-2756-4754-BFF1-9175E4316F7D.jpeg
    551.3 KB · Visningar: 5
Oj, har tyvärr ingen bild. Ska se om jag kan illlustrera på någon av CNS bilder. Nedan är omsydd. Man får trä igenom bandet genom ”öglan” och sedan får man sy på ”kroken”. (Dock så har jag satt den åt fel håll som vi diskuterade för ett tag sedan 🤷‍♂️ :hilarious:) Jag tog även lite superlim vid kroken för att vara säker att det fäster ordentligt.
All hårdvara finns med det är bara att man får sy om lite. Jag tittade hur mina erikas såg ut och gjorde likadant.
Grymt tack, bra att veta att ”de kan bli” bra efter lite handpåläggning.

Tillbaka
Topp