• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lite sliten och hemkommen från helgens begivenheter i Falkenberg packar jag upp en urmodell, som det troligen är tjugo år sen jag hade senast. Piggar upp en gästabudstrött gammal man.
20220801_134806.jpg

Mycket trevliga klockor 👌🏻😊
IMG_20220801_140517.jpg

Håller med! Grymt trevliga pjäser!
Här är en arkivbild på min, som jag köpte av @MaBr efter jag köpt en språjlans ny, som jag promt lämnade tillbaka.

F81D1F18-55F3-42D9-9D44-A1D6FA58F2AC.jpeg

Det blev en omedelbar pimpning med ett oanvänt Zulu som hittades i den alltför välfyllda bandlådan.
20220801_143916.jpg
Låg vaken inatt och kollade på den där, att ni postar flera idag tar jag som ett tecken från ovan. 👍

Finns det någon mer info eller är detta en första yeaser? Det finns väl bara Ronda att välja på med specifikation enligt ovan.
Har bara sett denna teaser om ny modell. Hoppas på samma boett som på den specialare från Horloscaphe som @Leppe har, med kronskydd.
Jag såg också den där teasern igår. Hmm. Modellen jag köpte heter just NC003 och va limiterad till 100ex men har inte Det där baklocket. Det kanske är boetten de kallar NC003.
Hopps på något coolt släpp snart då 👍

Jag såg också den där teasern igår. Hmm. Modellen jag köpte heter just NC003 och va limiterad till 100ex men har inte Det där baklocket. Det kanske är boetten de kallar NC003.
Hopps på något coolt släpp snart då 👍
Grymt, då är det ett givet köp då om han inte gör den skitful då 😆

Din är grym, gillar hur han lyckades göra en dykare som ser egen ut. Är det automat eller quartz?

Grymt, då är det ett givet köp då om han inte gör den skitful då 😆

Din är grym, gillar hur han lyckades göra en dykare som ser egen ut.
Tack för det! Jag håller med. Jag tycker också mycket om den! Grymma dimensioner
Slänger in en bild hehe
D2476C40-41CA-4040-929C-6385F60DA46F.jpeg

Edit: tyvärr är det medföljande gummit odugligt, alldeles för styvt för min smak. Jag skulle ha valt ett annat band i efterhand, men den är grym på isofrane eller liknande 👍

För oss som gillar Zelos. Nya chronografen Vitesse släpps ju om nån dag, och här är grovt schema för resten av året. Jag är själv inne på Aurora 38mm som kommer näst, eller Moonphase verkar intressant. Seikos nya GMT-verk i en sen också.

Screenshot_20220801-192918_Facebook.jpg
Och någonstans däremellan så kommer det en rea/utförsäljning också.

Ska bli intressant att se Spearfish och Blacktip GMT-modeller.

Tillbaka
Topp