• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Måndagar är skräp ibland. Blir bättre med guld😊
20220801_201740-1.jpg

Karaktärsdrag av alla March Lab:s klockor med automatiska urverk. Grön baksida.

Hittills är jag väldigt nöjd med min Bonzer och den används dagligen. Skulle vilja utöka samlingen med flera ML men att hitta bättre begagnade exemplar är en utmaning.

613B621E-66A6-42BF-B326-313EA4934A5D.jpeg
Kul med en ML-dykare, är du nöjd, är det någon kvalitet eller hur känns det? Har du möjligtvis en bild på framsidan :)

Kul med en ML-dykare, är du nöjd, är det någon kvalitet eller hur känns det? Har du möjligtvis en bild på framsidan :)

Väldigt nöjd än så länge. Kvaliteten är där men man kan helt klart få ”mer” för sina slantar från andra tillverkare ( läs swissmade, märke samt eta / selitta ). Ett köp med hjärtat mer än hjärnan typ då man omfamnar en specifik designfilosofi.

Har ju alltid gillat lite mer udda alternativ så det kanske är därför jag fastnade för ML.

D327FDE3-81E3-4A6F-A840-C6C139D212F7.jpeg

Senast ändrad:
Jag har ägnat för mycket tid på att reta mig på vilken dålig återskapning av originalmodellen den moderna SuperPH 500 är. Bättre att bara konstatera att det är en grymt bra modern dykare och strunta i förhistorian.
Håller med (tyvärr). Grym klocka absolut, men blev för kliniskt modernt för min smak. Var rejält taggad när den första orangea varianten landade, men måste medge att jag blev smått besviken och det gick dessvärre inte över...
SK1nuqF.jpg

pdw3TZt.jpg

Håller med (tyvärr). Grym klocka absolut, men blev för kliniskt modernt för min smak. Var rejält taggad när den första orangea varianten landade, men måste medge att jag blev smått besviken och det gick dessvärre inte över...
SK1nuqF.jpg

pdw3TZt.jpg
Jag hade också den orangea, vet inte vad det var men av någon anledning så fick den lämna.
Den blå jag har nu däremot! Där blev det rätt med polerat, sunburst och vita visare/index. Jag gillarn! 😃😍

Ja ville man ha den gamla fast ny så är det ju massor saker som är helfel oavsett färg och finish.
Jo, det är väl bara en såpass ikonisk modell som man kan tycka förtjänar ett hedersammare öde.
Försökte tänka mer som att det var en klocka som var "inspirerad" av originalet istället för typ "re-issue" men det gick liksom inte :sorry:

SuperPH500 är som alla naturligtvis vet starkt förknippat med Tektite, vurmar ju hårt för gamla galna undervattensprojekt där just Tektite ligger högt på listan.
Hoppas alla skrivit upp det i sina intresseböcker nu, hej 👋🏼

Tillbaka
Topp