Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä!! Min första klocka kom från Pierrean!Gammal fransos får tjänstgöra ikväll.
Samma här! Men tänker fasen vara ledig nästa lördag i alla fall.Tyvärr så för mig med, avslutar med en trevlig klocka här med iaf…
Åfan! Aldrig hört talas om men den dök upp på trattenNä!! Min första klocka kom från Pierrean!
Tror det var nåt parymish märke som såldes ganska lokalt i Frankrike. Hojta om du tröttnar!Åfan! Aldrig hört talas om men den dök upp på tratten
Gillar boetten som påminner om monnin Det gör jag!Tror det var nåt parymish märke som såldes ganska lokalt i Frankrike. Hojta om du tröttnar!
Ja jag såg det! Det vittnar kanske om annat än parfym!Gillar boetten som påminner om monnin Det gör jag!
Ja, finns ju mängder med tavelvariationer så det kanske är så att PL köpte case därifrån under en viss tid. Vem vetJa jag såg det! Det vittnar kanske om annat än parfym!
Go Andy!Kollar slipningen och byter vevlager inför runda imorgon Känns rätt med Squale till Campa
Välkommen! Skrolla tråden och köp och sälj, finns massa goa micros och affordables i den prisklassen!Jaha! Här kommer ett första inlägg från mig som ny medlem i forumet och med ett relativt nytt intresse i livet
Är på jakt efter min första automat-dykare, och har kikat på följande: Certina DS Action, Glycine Combat och Hydroconquest.
Tips på dessa, andra jag missat, och en hög inspiration mottages gärna!
Jaha! Här kommer ett första inlägg från mig som ny medlem i forumet och med ett relativt nytt intresse i livet
Är på jakt efter min första automat-dykare, och har kikat på följande: Certina DS Action, Glycine Combat och Hydroconquest.
Tips på dessa, andra jag missat, och en hög inspiration mottages gärna!
Kommer nog komma ut mycket mikro gmt nu när både Seiko och Miyota kommit med nya verk så kan vara smart att ha lite is i magen. Läste att bl.a Eddie/Timefactors hade en klocka på G med Miyotaverket.Ligger i sängen med Bulovan och funderar på om deras nya affordabla GMT kan vara ett alternativ till Seiko 5 GMT. Bulovas är till skillnad från Seikos variant en äkta GMT och har en trevlig karta på urtavlan.
Bulova Drops a Bold Response to Seiko's Affordable New Automatic GMT | Gear Patrol
The Bulova Wilton debuts a "true GMT" movement for well under $1,000.www.gearpatrol.com
Ja. Miyota-verket är ju vad som gör Bulovan (relativt) överkomlig. Tyckte den var så fin, men möjligt att mikromärkena får ner priset några tusenlappar.Kommer nog komma ut mycket mikro gmt nu när både Seiko och Miyota kommit med nya verk så kan vara smart att ha lite is i magen. Läste att bl.a Eddie/Timefactors hade en klocka på G med Miyotaverket.
Du kan veta, öppna och kolla insida baklock vettja?Ja, finns ju mängder med tavelvariationer så det kanske är så att PL köpte case därifrån under en viss tid. Vem vet
Ja, det ska jag göraDu kan veta, öppna och kolla insida baklock vettja?
Återkoppla gärna #nyfikenJa, det ska jag göra
Ja den är rolig måste jag säga Ingen aning, slutet 80 tal skulle jag gissaÅterkoppla gärna #nyfiken
...diggar verkligen obskyra franska dykare, tycker den var riktigt ball, stämplad eller ej. Vet du något om åldern?
Googlade lite igår, PL grundades 1977 av Béatrice och Jean-Paul Burgun. Boetten är en Monnin 844 och klockan är från sent 80-tal. Ronda 515. Ett samarbete mellan ett PL och nåt Schweiziskt företag (glömt namnet). Ex i mint kondition har gått för mellan 100-140 euro. Vad gav du på tratten? Känns som ett fynd!Ja den är rolig måste jag säga Ingen aning, slutet 80 tal skulle jag gissa
Är det boetten som skavt sönder eller har det bara spruckit?För er som har gummi med quick release från Watchwear kanbdet vara bra att göra en kvalitetskontroll. Igår kväll åkte en av mina mindre affordable klockor i golvet efter att bandet plötsligt lossnade pga en stor spricka.
Det har spruckit.Är det boetten som skavt sönder eller har det bara spruckit?