• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har aldrig ägt the real deal, men upplevs de inte lite stelare än tex borealis? Men det kanske bara är en annan grad av vulkanisering?

Jäklar vilken gummikväll det blev här!
Vet inte om jag borde ge mig in i detta med tanke på var diskussionen är på väg men jag gör det ändå. 😅 Isofrane var definitivt stelare än Borealis tidigare men nu har de ändrat sin gummiblandning så att den är lika mjuk. Tyvärr ett rejält nerköp tycker jag för de känns inte lika kvalitativa, luktar inte lika gott och har mer känsla av silikon än tidigare. 🤨

Vet inte om jag borde ge mig in i detta med tanke på var diskussionen är på väg men jag gör det ändå. 😅 Isofrane var definitivt stelare än Borealis tidigare men nu har de ändrat sin gummiblandning så att den är lika mjuk. Tyvärr ett rejält nerköp tycker jag för de känns inte lika kvalitativa, luktar inte lika gott och har mer känsla av silikon än tidigare. 🤨
Jag blev grymt besviken på de tre ”nya” jag köpte så jag sålde allihop.
Dessutom var spännena inget vidare.
Har ett av de gamla nu och det är mycket bättre imho.

Ja, med tanke på vad de kostar så ska det vara 100% på alla plan. Har faktiskt inte tänkt på spännet skulle vara sämre men gummit är inte värt sitt pris längre, då kan jag lika gärna köpa Borealis. 🤷 Ska börja hamstra gamla Isofrane när de dyker upp på K&S. 😁

Jag har köpt både Isofrane och Borealis i år och jag upplever att mitt Borealis är mjukare än Isofrane. Cuda av årets modell klart hårdast.

Ja, med tanke på vad de kostar så ska det vara 100% på alla plan. Har faktiskt inte tänkt på spännet skulle vara sämre men gummit är inte värt sitt pris längre, då kan jag lika gärna köpa Borealis. 🤷 Ska börja hamstra gamla Isofrane när de dyker upp på K&S. 😁

Hum... jag tror @Glantzen syftar på borealis, eller?

Dess tvilling hälsar, ska nog beställa några fler band även fast det som är på är så sjukt bekvämt 😎
A564315B-2B56-46C5-B98B-E16532B45174.jpeg
Det där är nog så rätt det kan bli. Bekväm klocka förtjänar bekvämaste bandet😊

Zuludiver 🙌🏻🙌🏻 Vad har du för gummi på NTH?

.. jag ska också lägga fram gummi tills imorgon då moderator uppenbarligen tyckte att det var olämpligt att vara utan 🤦🏻‍♂️
Det är sånt där med snabbutlösning från Watchwear. Känns inte som det ska spricka men kanske bäst att inte bada med det ändå. Snabbutlösning och gummi som spricker känns riskabelt😅
Det är ett vulkaniserat gummi från Bonetto
Tack😊

Tillbaka
Topp