• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Knäckehäxan

Panerai
2-Faktor
Lika bra att köra dagens tema fullt ut. Sjukt bra öl för övrigt! 👌
PSX_20220813_204711.jpg
PSX_20220813_204522.jpg
Undrar varför jag har ett orange gummi påväg hem… man blir ju hjärntvättad i den här tråden 🙈😍
 

Knäckehäxan

Panerai
2-Faktor
Bara ett? Välkommen ner i träsket, återkom när du har fler orangea gummin än du har klockor! 😅 Orange är bäst! ✌️
Japp bara ett på prov! (man ska komma håg att mina arbetskläder på peab är orange, så färgen är inget jag normalt sett brinner för 😂) men också ett orange paratrooper påväg för att få in känslan. Och sen sitter jag och funderar på vad jag ska köpa i födelsedagspresent DE2A9B2E-E40A-4DFF-B56E-43BB0F89DC49.jpeg 75173BAC-DDC1-4038-8539-C07F6EE4E8EB.jpeg

En del orange inslag iaf 🙈🙈🙈
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Japp bara ett på prov! (man ska komma håg att mina arbetskläder på peab är orange, så färgen är inget jag normalt sett brinner för 😂) men också ett orange paratrooper påväg för att få in känslan. Och sen sitter jag och funderar på vad jag ska köpa i födelsedagspresent DE2A9B2E-E40A-4DFF-B56E-43BB0F89DC49.jpeg 75173BAC-DDC1-4038-8539-C07F6EE4E8EB.jpeg

En del orange inslag iaf 🙈🙈🙈
Den svarta Maticen med orange vridringsinlägg! 🤤
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det lutar verkligen åt den. Aldrig provat en Squale men det är ju ultimata steken. Båda matic lockar men också 1521. Inget hindrar mig att köpa båda dock 😅
De är grymma båda två. 1521 är mer klassisk och Matic är en 1521 på steroider. 😁 Det hänger mest på om man gillar stora klockor, Matic är ju rätt kaxig på armen.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Helt galet att ingen slagit till på den under alla dessa år (på forumet åtminstone) 🤔 den är riktigt bra med den satinerade finishen. Har varit nära några ggr men men...
Jag har också varit nära flera gånger, både på den svarta och på den med brun tavla men backat pga att jag redan har min gråa. Den är sjukt fin den där borstade boetten! 👌
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag har också varit nära flera gånger, både på den svarta och på den med brun tavla men backat pga att jag redan har min gråa. Den är sjukt fin den där borstade boetten! 👌
Hade ju den bruna men tyckte den var aaaningens blingig så hade väl egentligen varit perfekt med den svarta som ändå har samma vridring. fan, för många klockor out there 🤧
 

Knäckehäxan

Panerai
2-Faktor
Helt galet att ingen slagit till på den under alla dessa år (på forumet åtminstone) 🤔 den är riktigt bra med den satinerade finishen. Har varit nära några ggr men men...
Ingen här som har den? Det är ju galet. Undviker lite lätt Squaletråden pga lätttvättad hjärna
De är grymma båda två. 1521 är mer klassisk och Matic är en 1521 på steroider. 😁 Det hänger mest på om man gillar stora klockor, Matic är ju rätt kaxig på armen.
Dom är ju det.. Jag är ju verkligen svag för klassiker dock och varit sugen på 1521 i flera år. Jag kan alltid köpa med öppet köp alt åka och prova såklart.
 

Kreacon

Audemars
Må isåfall hända att jag gjort lite av ett klipp. Inte gjort någon närmare research i modellen. Gillade klockan, lämnade ett bud, fick den fixad osv.
Så kul! Själv brukar jag googla ett par gånger innan köp, dels så att man vet vad man köper och för att få en indikation om riktpris. Det är ju relativt lätt hittad info. Härligt med ett oväntat klipp.
 

Sebastard

Vacheron
Så kul! Själv brukar jag googla ett par gånger innan köp, dels så att man vet vad man köper och för att få en indikation om riktpris. Det är ju relativt lätt hittad info. Härligt med ett oväntat klipp.
Jag har ju så pass bra koll att dom pengarna jag la på klockan samt service inte var någon minus affär och förhoppningsvis ge lite påökt vid försäljning. Men alltid kul när det var mer än jag spådde. Kom och köp då, det är väl fortfarande lördag? ;)
 

Knäckehäxan

Panerai
2-Faktor
Jag har ju så pass bra koll att dom pengarna jag la på klockan samt service inte var någon minus affär och förhoppningsvis ge lite påökt vid försäljning. Men alltid kul när det var mer än jag spådde. Kom och köp då, det är väl fortfarande lördag? ;)
C5F406DE-30B8-49D9-A1BC-CE3BC3CF11F3.jpeg
Jag köpte denna på loppis idag. Certina, Swiss made, automat, guldpläterad, Stor som en tumnagel. 50 spänn och den håller tiden 12h senare och kommer pryda min frus arm. Kul med klipp!
 
Topp