Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var exakt den modellen jag en gång funderade på då det gällde Tribus. Var rädd om den!Tribus....
Sänks ner i sin våta grav
Trist! Så här i efterhand kändes det i och för sig ganska självklart då klockorna så vitt jag kan minnas var grovt överprissatta, typ 20k eller liknande tror jag?Där gick ett mikrobrand i graven.
Lite tråkigt tycker jag.
Kan iofs förstå det. Var ju inte mainstream direkt och inga dykare i sortimentet som väl är typ 9 av 10 mikrobrandklockor som säljs
Tur man hann köpa en.
Lär väl vara värt tio gångar inköpspriset nu
Kan bli riktigt spännande! vågar vi hoppas på mekanisk?Det verkar som att Baltic kanske har en racingkronograf på gång?
Baltic Watches - Vintage Inspired Mechanical Watches
Baltic Watches : french watch brand offering vintage inspired watches, designed and assembled in France within the highest modern quality standards.baltic-watches.com
Vad har du för tjocklek på våtdräkten? och hur kallt vatten pallar den... eller duÅnej, nu är det sådär jobbigt igen. Havet ❤
6 km backträning i regn var i alla fall jobbigt!Jag och min stora käft.. bara lätta på lädret antar jag
Undrar också över längden.
I huvudet hör jag Anders Jansson som hajen Bruce i hitta Nemo, ”ÄUNIMATICK PEÅO LECKRA ALFAO ROMMEJÅOBAND!”
KÖÖÖP
Fan va jobbiga dagar ni verkar ha just nu!
Har fått hem Unimatics originalband nu - riktigt schyssta. 'Vanilla' är favoriten av natobanden, lite oväntat faktiskt. Kommer snart gå att beställa i butiken. (@Knäckehäxan Ping )
Har även fått hem en limiterad brun U2S-MB - bilder kommer snart!
Var beställde du denna snygging? Har läst om den men inte riktigt tagit tag i att spåra upp en.Första arbetsdagen avklarad
Skönt att hämta en ny klocka på vägen hem
Var beställde du denna snygging? Har läst om den men inte riktigt tagit tag i att spåra upp en.
Tack! Då hade jag uppfattat det rätt om UK i alla fallJag hittade den här på KS, i nyskick. Men går att beställa från UK... finns på en del webbsidor.
Det är en modell som bara säljs i UK.
Åh..., bra längd på de armbanden! Vad kostar de?@Knäckehäxan @Smooth Operator
Ja, "Alfabanden" är finfina. Långa delen är 13cm och korta delen med låset är 9.3cm.
@Smooth Operator Passa på att beställa i augusti - 15% rabatt månaden ut!
När jag blir pensionär vill jag bli som du.Åh..., bra längd på de armbanden! Vad kostar de?
Ja, jag kommer med största sannolikhet att beställa en U1 nu augusti och då vill jag beställa gummiband samtidigt. Återkommer i PM. Skall bara "periodisera" utlägg så att det "tajmar" pensionen.
Du är ju för go! En del av mina vänner kallar mig Nalle Puh p.g.a. min tillbakalutade livsstil. Du bör för övrigt ha en stor eloge för att ha startat denna underbara tråd i detta eminenta forum.När jag blir pensionär vill jag bli som du.
Köpa klockor, titta på båtar över sundet, dricka öl och drinkar samt posta om det i denna eminenta tråd!
Nja, hoppas och hoppas...den lär bli ganska fet om så är fallet, typ 15mm+ va? Hoppas och tror mer på mechaquartz men vi får väl se om ett par dagar.Kan bli riktigt spännande! vågar vi hoppas på mekanisk?
Vad har du för tjocklek på våtdräkten? och hur kallt vatten pallar den... eller du
är det pensionärsrabatt eller gäller den mig med?@Knäckehäxan @Smooth Operator
Ja, "Alfabanden" är finfina. Långa delen är 13cm och korta delen är 9.3cm inkl. spännet.
@Smooth Operator Passa på att beställa i augusti - 15% rabatt månaden ut!
Kör 3mm tvådelad med integrerad huva (fridykning). Tror det var 12-13 grader när jag började använda den i våras så funkar väl året runt...Vad har du för tjocklek på våtdräkten? och hur kallt vatten pallar den... eller du
Tror du inte de använder ST19 som i övriga kronograferna? Är inte säker att de är villiga att gå MQ vägen. De har inget annat i Quartz.Nja, hoppas och hoppas...den lär bli ganska fet om så är fallet, typ 15mm+ va? Hoppas och tror mer på mechaquartz men vi får väl se om ett par dagar.
är det pensionärsrabatt eller gäller den mig med?
såklart är ST19 mest logiskt! glömde att dom hade chronograf redanTror du inte de använder ST19 som i övriga kronograferna? Är inte säker att de är villiga att gå MQ vägen. De har inget annat i Quartz.
Dessa kostar 780kr stÅh..., bra längd på de armbanden! Vad kostar de?
Ja, jag kommer med största sannolikhet att beställa en U1 nu augusti och då vill jag beställa gummiband samtidigt. Återkommer i PM. Skall bara "periodisera" utlägg så att det "tajmar" pensionen.
Vet vi något om länken kommer tillbaka eller är den slutsåld för alltid?Dessa kostar 780kr st