• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

HSK

Patek
2-Faktor
Tror du inte de använder ST19 som i övriga kronograferna? Är inte säker att de är villiga att gå MQ vägen. De har inget annat i Quartz.
Jag hade helt glömt bort att de redan har en kronograf i sortimentet. 🙈 Segt med manuellt urverk men det finns väl inte så många alternativ om man inte vill ha en riktig tjockis.

Hur driftsäkra är egentligen ST19? Urverket har ändå funnits i ett antal år men det är först på senare tid som de börjat dyka upp mer och mer och deras enklare urverk verkar inte hålla någon vidare kvalitet. Å andra sidan är det flera mikromärken som väljer just ST19 men det kanske främst är höjden (eller snarare avsaknaden) och den låga prislappen som lockar.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag hade helt glömt bort att de redan har en kronograf i sortimentet. 🙈 Segt med manuellt urverk men det finns väl inte så många alternativ om man inte vill ha en riktig tjockis.

Hur driftsäkra är egentligen ST19? Urverket har ändå funnits i ett antal år men det är först på senare tid som de börjat dyka upp mer och mer och deras enklare urverk verkar inte hålla någon vidare kvalitet. Å andra sidan är det flera mikromärken som väljer just ST19 men det kanske främst är höjden (eller snarare avsaknaden) och den låga prislappen som lockar.
Har bara haft en klocka med ST19 (då från Baltic) så kan inte säga om den är tillförlitlig eller ej. Min har dock fungerat utan några konstigheter. Jag tror att det i grunden är ett stabilt verk. Det viktiga är att det monteras ihop korrekt. Här är en bra artikel jag läste för ett tag sedan (gällande vanligaste felen). Jag tror att ex. Baltic gör egen QC på verken så att de motsvarar deras krav. https://www.arcuswatch.com/about-st-19_1
 

AndyJ

Panerai
Första dagen efter semester avklarad. Är det inte semester snart 😴😫😩😁
E32E75FE-1DA0-42DE-A9DD-FC4000B5DAEC.jpeg
Tröstade mig också med kaffe. Döpte dagens lattekonst till cul d'éléphant
1660596210608.jpg
 
Fin! Kul med en reverse day-date. Jag har hört namnet vid något tillfälle men inte vetat särskilt mycket om märket men såg nu när jag googlade att Mikael Sandström (som i Sjöö Sandström) tydligen ligger bakom märket vilket borde innebära grym kvalitet! 👍 Vad tycker du om den?
En av mina favoriter 🤩 kvalitet 👌
 

v0n

Patek
2-Faktor
Ok, det beror ju klart hur känslig man är... Badar inte gärna under 18 grader🐳
Ska kolla lite känns som jag behöver 3-5 mm
Helt beroende på vad man ska använda den till också såklart, snorkling, apparatdykning el fridykning m.m.
Införskaffade t.ex inte min för att jag tycker det är kallt i vattnet egentligen 🙃

Dagens knäppgök
nJA7bsL.jpg
 

v0n

Patek
2-Faktor
Dagens mikro
E070B4F2-C8A9-4B94-9C76-B2EF05CE67E6.jpeg


Känns som att dottern 6 år är inne på rätt spår. Ville se det stora blå för 5e(?) gången denna sommaren. Hon har dille på snorkling och att dyka dessutom.

CF56B480-6F60-4954-862B-3CD275F84BC7.jpeg
HA, vi såg den senast i morse! Mellansonen (8) tycker det är suuuperpinsamt med kärleksscenerna 😂
Pappi stör sig mest på att alla hyperventilerar som idioter innan nedgång, tror fasen folk dog som flugor...om det nu inte är en filmmiss dvs.
(shallow water blackout https://en.wikipedia.org/wiki/Shallow-water_blackout )

Bla bla bla osv, två högst affordables från gårdagens kamerarulle
PJTzjMs.jpg

wSCnKGu.jpg
 
Topp