• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Bull head krono :oops:

1660803092810.png

Time factors - "Kom och köp! Vi har öppet 10 sekunder varannan vecka" 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Den med tre subdials var lite vassare?
IMG_20220818_093938.jpg

Keepers ser ut att ha samma design som Borealis?
Jmf med Isofrane är det ju mycket lättare att få igenom bandet men nackdelen är att de flyttar på sig tycker jag. När jag väl tråcklat in Isofrane sitter de som berget.
Ja, ser ut att vara samma. Vet inte om det kommer att sitta bättre eller sämre med FKM. Boeralis kör vulkat gummit om jag inte minns fel. Jag gillar helt klart Isofrane bättre för som du säger så är det noll risk att några keepers flyttar på sig och det är lätt värt jobbet att knöka dit det.

951F3443-16DD-49C4-A4D5-A82A5392CE5A.jpeg

Nu har någa bilder läckt. Tycker den var frän. Ser inte ut att vara Bi-compax ST19. Får se vad det blir för verk :) Hoppas på bra pris :)
Baltic gör jäkligt fina klockor, älskar deras GMT bla. Men denna kändes lite blek… alltså typ en combo av Speedmaster, Paul Newman Daytona och lite Heuer i subdialsen. Alla tre grymma klockor, men sammaslagningningen var lite… sådär. Ska bli kul att se vad det är för verk och vad priset hamnar på!

Baltic gör jäkligt fina klockor, älskar deras GMT bla. Men denna kändes lite blek… alltså typ en combo av Speedmaster, Paul Newman Daytona och lite Heuer i subdialsen. Alla tre grymma klockor, men sammaslagningningen var lite… sådär. Ska bli kul att se vad det är för verk och vad priset hamnar på!
Seagull ST1901, ~850€ (Min gissning)*edit1

En gissning som jag tar tillbaka då jag såg att seagullverket är bi-compax.. (vilket också står under bilden)
Man har bra och dåliga dagar 🙈😂 *edit2

Dom lär väl presentera den vid 12 (en gissning som står kvar)

Senast ändrad:
951F3443-16DD-49C4-A4D5-A82A5392CE5A.jpeg

Nu har någa bilder läckt. Tycker den var frän. Ser inte ut att vara Bi-compax ST19. Får se vad det blir för verk :) Hoppas på bra pris :)
Det är antingen genialiskt eller lite tråkigt att Baltic bygger så många modeller på samma bas-boett. För mig personligen är det lite av en besvikelse att de kör på med samma då de raka "platta" bandhornen gör att klockorna trots sin perfekta storlek sitter lite som en planka på handleden.
Denna flörtade lite väl tungt med en PN Daytona för min smak men tycker ändå den har tillräckligt med egen karaktär att jag tror det blir en hit om den ligger ungefär i prisspannet Baltic rört sig i innan.

Lite så. Klockorna är fina, och detta verket drar ju såklart upp prislappen.
älskar ju min Aquascaphe men den har ju inte någon direkt finish på caset. Något jag kan leva med då min är en dykare som kosta under 10’ ny. På denna hoppas jag dom steppar upp isf.
Jo, kan inte låta bli att tänka på vad man kan få för klockor för liknande peng. Har hängt med på Baltics resa från början, känner inte riktigt igen den initiala goa känslan längre. Men men, men måste inte gilla och köpa allt som tur är 😄

Storhetsvansinne? Trist utveckling...tycker jag.
Ja, dock är vi klockentusiaster (kanske inte så mycket just denna tråden) som driver på att det blir såhär. Många spottar på MechaQuartz och på billigare mek-verk, och kräver att det ska vara mer exklusiva, chronometercertifierade, dekorerade osv osv. verk i klockorna. Många är mer upptagna av vad det är för verk än hur finish på klockan är och hur väl den håller tiden. Är det mekaniskt så är det bra menar man.

Det är antingen genialiskt eller lite tråkigt att Baltic bygger så många modeller på samma bas-boett. För mig personligen är det lite av en besvikelse att de kör på med samma då de raka "platta" bandhornen gör att klockorna trots sin perfekta storlek sitter lite som en planka på handleden.
Denna flörtade lite väl tungt med en PN Daytona för min smak men tycker ändå den har tillräckligt med egen karaktär att jag tror det blir en hit om den ligger ungefär i prisspannet Baltic rört sig i innan.
Jag hoppas på att denna LE följs av 2-3 ordinarie modeller med lite olika färger, då ligger de nog bra till framöver. Jag vill ha en chronograf, egentligen första bicompaxen fast utan blå visare (som jag avskyr).

Jag gillar deras bas-boett, det är deras storhet, särskilt när de kör stepped bezel, det är inte jättevanligt att hitta det på nya modeller idag. Ta t ex hyllade Studio Underdog, de har ganska tråkiga boetter och tjockt glas. Ja, jag gillar Baltics former mer, jag är nog ovanligt noga med profilen på klockan i min 3D-värld :D

Edit: läser på IG att nya länken då passar alla andra modeller också.

Senast ändrad:
Jag gillar deras bas-boett, det är deras storhet, särskilt när de kör stepped bezel, det är inte jättevanligt att hitta det på nya modeller idag. Ta t ex hyllade Studio Underdog, de har ganska tråkiga boetter och tjockt glas. Ja, jag gillar Baltics former mer, jag är nog ovanligt noga med profilen på klockan i min 3D-värld :D
Den är riktigt bra i nästan allt, jag skulle bara vilja ta rörtången och böja ner bandhornen några grader för att passa min (och de flestas) handled lite bättre. :)

Jo, kan inte låta bli att tänka på vad man kan få för klockor för liknande peng. Har hängt med på Baltics resa från början, känner inte riktigt igen den initiala goa känslan längre. Men men, men måste inte gilla och köpa allt som tur är 😄
Samma här, och gillat de mesta dom gjort hittills. Men vi får se vad framtiden utvisar gällande fler kronografer. Kul är det iaf att dom satsar sen får vi se vart det landar i framtiden. Också väldigt glad att det inte är köptvång på allt som släpps 😅
Ja, dock är vi klockentusiaster (kanske inte så mycket just denna tråden) som driver på att det blir såhär. Många spottar på MechaQuartz och på billigare mek-verk, och kräver att det ska vara mer exklusiva, chronometercertifierade, dekorerade osv osv. verk i klockorna. Många är mer upptagna av vad det är för verk än hur finish på klockan är och hur väl den håller tiden. Är det mekaniskt så är det bra menar man.
Håller med, och en klocktillverkare måste kunna se helheten även om kunderna bara söker mekaniska kronografer. Ska bli kul o se officiella bilder på den

Men finns det så mycket andra mekaniska (tre-register) kronografer som är dramatiskt billigare? Rotar runt lite och hittar mycket mecha men inte så mycket annat. Andra med samma Sellita verk ligger i samma pris-härad. Är det min google-fu som sviktar?

Men finns det så mycket andra mekaniska (tre-register) kronografer som är dramatiskt billigare? Rotar runt lite och hittar mycket mecha men inte så mycket annat. Andra med samma Sellita verk ligger i samma pris-härad. Är det min google-fu som sviktar?
Du har säkert rätt, är inte så bevandrad i kronografdjungeln. Tänkte nog mer klockor i största allmänhet, där 20k+ börjar bli hmmm...en annan liga, annan kundgrupp.

Tillbaka
Topp