• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Då är nästa test att lägga ut på annons så får du se om du klarar av att släppa dem :)
Det brukar vara bästa testet på vad man egentligen tycker.
Pengar i plånboken är också bra.
Jag är skitdålig på att sälja saker och att lägga upp saker till försäljning tyvärr. Inga av mina 3st klockor har något sentimentalt värde för mig.
 
Senast ändrad:
Vi provar denna en stund.
20220911_153316.jpg
 
Köp något roligare!
Halios är säkert fina men så tråkiga...
Intressant frågeställning, vad är en rolig klocka för dig?
Skulle vara kul att höra vad andra tycker.
Själv kan jag se vissa klockor som betydligt roligare och vissa tråkigare. Vilka jag finner tråkiga känns dumt att nämna, vill inte trampa någon på tårna.
Men däremot kan man ju nämna vilka man uppfattar som roliga. Ett märke som helt klart sticker ut som rolig och snygg klocka tycker jag är Squale. Verkar finnas många i den här tråden. Själv har jag ingen, så jag är helt opartisk.
Ett annat märke som är roligt och har sin särskilda stil är Doxa. Inte heller någon sådan har jag.
Ett tredje märke jag vill lyfta fram som intressant och roligt är Geckota. Inte riktigt någon så distinkt linje i sin stil som de båda föregående utan lite spretigare i de olika kollektionerna, men klart roliga och intressanta. Har ingen sådan...
Själv fastnade jag för Vostok Amphibia just pga att de var så tacksamma för enkel moddning. Genom att byta bezel och band kan man göra riktigt roliga klockor. Inte helt oproblematiskt att köpa Amphibian och moddningsdelar nu längre dock... varken rent praktiskt eller principiellt....
Vad tycker ni är roliga klockor?
20220911_201635.jpg
 
Intressant frågeställning, vad är en rolig klocka för dig?
Skulle vara kul att höra vad andra tycker.
Själv kan jag se vissa klockor som betydligt roligare och vissa tråkigare. Vilka jag finner tråkiga känns dumt att nämna, vill inte trampa någon på tårna.
Men däremot kan man ju nämna vilka man uppfattar som roliga. Ett märke som helt klart sticker ut som rolig och snygg klocka tycker jag är Squale. Verkar finnas många i den här tråden. Själv har jag ingen, så jag är helt opartisk.
Ett annat märke som är roligt och har sin särskilda stil är Doxa. Inte heller någon sådan har jag.
Ett tredje märke jag vill lyfta fram som intressant och roligt är Geckota. Inte riktigt någon så distinkt linje i sin stil som de båda föregående utan lite spretigare i de olika kollektionerna, men klart roliga och intressanta. Har ingen sådan...
Själv fastnade jag för Vostok Amphibia just pga att de var så tacksamma för enkel moddning. Genom att byta bezel och band kan man göra riktigt roliga klockor. Inte helt oproblematiskt att köpa Amphibian och moddningsdelar nu längre dock... varken rent praktiskt eller principiellt....
Vad tycker ni är roliga klockor?
20220911_201635.jpg
Fulsnygga klockor ftw! Gärna med inslag orange uppenbarligen. 😂 Blir lite extra exalterad om de tål att användas till allt och att de klär i eventuell patina som kan uppstå. Sen är jag glad om de dessutom håller en prisnivå som gör att jag känner mig bekväm med att använda dem till allt.
8025BA7B-286E-47F1-97BD-24A65833FEF4.jpeg

738DA643-DE53-4487-AA26-D784BDA2BE79.jpeg
25D6057F-DC3F-448E-BA56-2B92B28F3DDB.jpeg
E53AD9F7-FDD0-468F-8BF1-46E7A52A13DA.jpeg
02AB3774-C685-49F0-AE6B-F65BEF347FBE.jpeg
 
Senast ändrad:
Intressant frågeställning, vad är en rolig klocka för dig?
Skulle vara kul att höra vad andra tycker.
Själv kan jag se vissa klockor som betydligt roligare och vissa tråkigare. Vilka jag finner tråkiga känns dumt att nämna, vill inte trampa någon på tårna.
Men däremot kan man ju nämna vilka man uppfattar som roliga. Ett märke som helt klart sticker ut som rolig och snygg klocka tycker jag är Squale. Verkar finnas många i den här tråden. Själv har jag ingen, så jag är helt opartisk.
Ett annat märke som är roligt och har sin särskilda stil är Doxa. Inte heller någon sådan har jag.
Ett tredje märke jag vill lyfta fram som intressant och roligt är Geckota. Inte riktigt någon så distinkt linje i sin stil som de båda föregående utan lite spretigare i de olika kollektionerna, men klart roliga och intressanta. Har ingen sådan...
Själv fastnade jag för Vostok Amphibia just pga att de var så tacksamma för enkel moddning. Genom att byta bezel och band kan man göra riktigt roliga klockor. Inte helt oproblematiskt att köpa Amphibian och moddningsdelar nu längre dock... varken rent praktiskt eller principiellt....
Vad tycker ni är roliga klockor?
20220911_201635.jpg

För egen del så tycker jag nog att man kan säga att man tycker att något är tråkigt likväl som roligt, det är ju så individuellt och betyder absolut inte att man har varken rätt eller fel. Så länge det sägs på ett vettigt sätt så trampar man ju inte någon på tårna 🤔.
Vad gäller roliga klockor så blir man ju ganska mätt och hemmablind när man har haft några hundratal och hållt på länge. Bör kanske sticka ut lite för att bli extra intressant. Mikrosegmentet har mycket som är roligt och jag har för egen del haft mängder av både högt och lågt. T.ex Monta och Formex är några som verkligen sticker ut både gällande hög kvalitet, finish och innovativa lösningar om man snabbt ska nämna några som kanske är "roliga" 🤔 👍.

PSX_20220911_214538.jpg
PSX_20220911_214845.jpg
PSX_20220911_215208.jpg
PSX_20220911_215229.jpg
 
Intressant frågeställning, vad är en rolig klocka för dig?
Skulle vara kul att höra vad andra tycker.
Själv kan jag se vissa klockor som betydligt roligare och vissa tråkigare. Vilka jag finner tråkiga känns dumt att nämna, vill inte trampa någon på tårna.
Men däremot kan man ju nämna vilka man uppfattar som roliga. Ett märke som helt klart sticker ut som rolig och snygg klocka tycker jag är Squale. Verkar finnas många i den här tråden. Själv har jag ingen, så jag är helt opartisk.
Ett annat märke som är roligt och har sin särskilda stil är Doxa. Inte heller någon sådan har jag.
Ett tredje märke jag vill lyfta fram som intressant och roligt är Geckota. Inte riktigt någon så distinkt linje i sin stil som de båda föregående utan lite spretigare i de olika kollektionerna, men klart roliga och intressanta. Har ingen sådan...
Själv fastnade jag för Vostok Amphibia just pga att de var så tacksamma för enkel moddning. Genom att byta bezel och band kan man göra riktigt roliga klockor. Inte helt oproblematiskt att köpa Amphibian och moddningsdelar nu längre dock... varken rent praktiskt eller principiellt....
Vad tycker ni är roliga klockor?
20220911_201635.jpg

För egen del så tycker jag nog att man kan säga att man tycker att något är tråkigt likväl som roligt, det är ju så individuellt och betyder absolut inte att man har varken rätt eller fel. Så länge det sägs på ett vettigt sätt så trampar man ju inte någon på tårna 🤔.
Vad gäller roliga klockor så blir man ju ganska mätt och hemmablind när man har haft några hundratal och hållt på länge. Bör kanske sticka ut lite för att bli extra intressant. Mikrosegmentet har mycket som är roligt och jag har för egen del haft mängder av både högt och lågt. T.ex Monta och Formex är några som verkligen sticker ut både gällande hög kvalitet, finish och innovativa lösningar om man snabbt ska nämna några som kanske är "roliga" 🤔 👍.

PSX_20220911_214538.jpg
PSX_20220911_214845.jpg
PSX_20220911_215208.jpg
PSX_20220911_215229.jpg

Visarna tycker jag är viktiga... och gärna lite färg på det tack 👍
20220911_220023.jpg
 
Tillbaka
Topp