• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Länge sedan jag sist ägde en Steinhart. Pepsi GMT är riktigt trevlig.
Bra storlek, trevlig finish, riktigt grymt vridringsinlägg, väldigt bra jubileelänk och trevligt urverk, som desutom är fint dekorerat. Rätt imponerad överlag.
uCPWl4q.jpeg
 
Senast ändrad:
Islander släpper en GMT. Kommer även i två andra färger. 40mm, oklart vilket verk och pris. Törs man hoppas på seikos GMT och ett relativt lågt pris?
Edit: står ju swiss på tavlan, duuhh..
Jag gillar den och ska bli intressant att se dom andra, släpps imorgon den 14e.

uaiF2tD.jpeg
Tyckte den såg väldigt ren ut överlag, bra typsnitt m.m
 
Islander släpper en GMT. Kommer även i två andra färger. 40mm, oklart vilket verk och pris. Törs man hoppas på seikos GMT och ett relativt lågt pris?
Edit: står ju swiss på tavlan, duuhh..
Jag gillar den och ska bli intressant att se dom andra, släpps imorgon den 14e.

uaiF2tD.jpeg
Fin men synd att de envisas med dubbla 24h när man kan få GMT och dykarbezel 60 min samtidigt.
 
Tjena. Jag har fått hem deras set med natoband: Bold (färgglada) och Heritage (klassiska färger). Funderar dock på att sälja styckvis istället...

Har även deras läder i lager, 3 olika bruna + ett svart (har inte lagt ut det svarta än, finns ingen bild).

Och så gummi då, och ja det stämmer att dessa är 22-22. Osäker på om ett Seiko spänne passar, har inte testat det.

Nästa gång jag fyller på lagret tar jag hem fler band - om du är ok med att vänta nån vecka så kan du boka nu och få rabatten. 👍

Om du kan smyga in ett svart tpu gummi med dlc hårdvara i beställningen så javisst, jag är på :) Bara hojta till via pm när det är dags.

Ps. Kollade och seikon har 22-20 band så spännet passar tyvärr inte.
 
Modell jag totalt missat (AW1710-80E). Tyckte den var ball och väldigt nedsatt i pris på dom flesta webbutiker.

2CC7E047-3685-4BBE-8FF8-0B8C2F75D283.jpeg
05496BCA-10AF-4B59-8807-CFBBA473289D.jpeg
Har så många frågor på den där. Vilket fyllo satte ett datum där? Hur vrider man vridringen? Är det en GMT eller varför har den en 24h-skala? Hade varit riktigt cool om det inte vore för datumet som förstör hela klockan. :(
 
Har så många frågor på den där. Vilket fyllo satte ett datum där? Hur vrider man vridringen? Är det en GMT eller varför har den en 24h-skala? Hade varit riktigt cool om det inte vore för datumet som förstör hela klockan. :(
Ja, jag är beredd att hålla med, och jag brukar ändå ÄLSKA looken när subdials skär av siffror, som på denna Longines Big Eye:
the-longines-avigation-bigeye-l2-816-1-93-2-detailed-view-2000x2000-101.jpg
 
Har så många frågor på den där. Vilket fyllo satte ett datum där? Hur vrider man vridringen? Är det en GMT eller varför har den en 24h-skala? Hade varit riktigt cool om det inte vore för datumet som förstör hela klockan. :(
Ja, den som har synpunkter på beskurna siffror på t.ex. kronografer torde hyperventilera gällande placeringen av datum. Hade det suttit mellan indexen för 4 och 5 så vore det ett trevligt ur att beskåda, men bäst vore helt utan datum.
 
Tillbaka
Topp