• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Testar en Brew
36A523DC-D807-42C8-BFB4-2F57B59DF3BF.jpeg

1667997280900.jpeg
Brygger den bra? ☕

Forskat o forskat, inte mer än att även jag tycker det är asballa klockor 😉
@Smooth Operator , är rätt säker på jag inte sett någon på forumet. @Chronofactum som är ÅF för märket vet säkert mer? 😇
Är det den tyska ÅF:n som är medlem på KS?
Jag hittade uret på C24 och säljaren är Chronofactum i Tyskland.
Trevligt ur till skapliga pengar och lite i den där "stealthiga" stilen jag för tillfället har snöat in på.

Någon som vet vad boomen av franska klocktillverkare beror på?
Vet inte förutom att Covid hjälpt till, något att göra…

Yema samarbetar med fabrikanter i närområdet in i Schweiz för att lyfta och utbilda så att traditionen behålls. Därav deras nya inhouse med mikrorotor som görs i samarbete med dessa fabrikanter.

Bra är det i alla fall. De är bra på design.

D1EEC425-B49B-4562-AE58-48420FF6A246.jpeg

Senast ändrad:
Vet inte förutom att Covid hjälpt till, något att göra…

Yema samarbetar med fabrikanter i närområdet in i Schweiz för att lyfta och utbilda så att traditionen behålls. Därav deras nya inhouse med mikrorotor som görs i samarbete med dessa fabrikanter.

Bra är det i alla fall. De är bra på design.

D1EEC425-B49B-4562-AE58-48420FF6A246.jpeg
Får man tillägga att fransmän alltid har gjort koolare klockor än andra? 😁
Håller inte riktigt med om att det är en boom heller. Tror snarare det bara är fler som har fått upp ögonen för frassar på sistone, mycket pga rådande trend med mindre och nättare klockor?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp