• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

VAB. Då blir det lite bandbyte.
IMG_20221110_140551.jpg
 
Inte så värst soligt i mina kvarter men klocka kan man ha på sig ändå.
Tror inte jag haft en tunnare 200m-dykare någonsin, själva boetten typ 4mm (!), cirkus 7mm inklusive vridring å baklock 🤓
IWD Ocean Guide
pbGJs50.jpg

rnQMubG.jpg

yyPtB0r.jpg

wcUo3iV.jpg

stWQtzR.jpg

Du som knep den från K&S? var där och försökte hugga på både den och Seiko Grey men var såld… Cool oavsett 😎
 
  • Like
Reactions: v0n
3719596A-C330-4E08-BCB6-E344F2D9E5C2.jpeg


Lånad bild. Första gången jag såg en ZRC i här i tråden (finns nog bara en?) föll den inte mig i smaken alls. Nu har jag svängt om även där och tycker nog fasen den är rätt fräck ändå. Märkligt det där!
Tur att det bara finns en, vem kan vara så korkad att köpa en sån där styggelse 🤔

Växte på mig som tusan när jag en gång började läsa på om märkets historia.
Kan heller inte komma på en enda tillverkare som har så många finurliga patent och detaljer som bara är där av praktiska skäl 🙂
 
Senast ändrad:
Fortsätter leka rörmokare... idag var det duschblandaren som fick ny krankägla.
Scurfan har lämnat huset och är på väg till Malmö, så idag fick det bli Momentum Steelix aka "krankäglabytarklockan"
20221110_210044.jpg

20221110_210048.jpg


Fan va het man tydligen blir när man är lite handyman... tur man inte är hantverkare 😅
Du måste ha skavsår @Knäckehäxan
 
Det är ett enkelt silikon från Steeldive, men märkligt nog ingen dammsamlare samt faktiskt rätt skönt. Jag fick tre stycken i lika många färger då jag ifjol köpte min gula Tactical Frog (Doxa Homage) som kom på BoR-länk.
Ja jag tyckte att det var det! Jag har kollat på gummit men det står olika vad det för material så jag blir inte klok på’t! Ser fint ut i alla fall!
 
Tillbaka
Topp