• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fortsätter leka rörmokare... idag var det duschblandaren som fick ny krankägla.
Scurfan har lämnat huset och är på väg till Malmö, så idag fick det bli Momentum Steelix aka "krankäglabytarklockan"
20221110_210044.jpg

20221110_210048.jpg


Fan va het man tydligen blir när man är lite handyman... tur man inte är hantverkare 😅
Du måste ha skavsår @Knäckehäxan
Haha HET? bara varmvatten??

Har skavsår. Överallt 🤦🏻‍♂️
 
Jag köpte en Heimdallr Shark Sub.
80 kr fraktkostnad med Fedex. Kom på 4 dagar.


IMG-0542.JPG
 
Tur att det bara finns en, vem kan vara så korkad att köpa en sån där styggelse 🤔

Växte på mig som tusan när jag en gång började läsa på om märkets historia.
Kan heller inte komma på en enda tillverkare som har så många finurliga patent och detaljer som bara är där av praktiska skäl 🙂

Jag tänkte att jag inte behövde nämna några namn 😇
Jag ska ärligt säga att jag inte vet ett skvatt om märket, men även jag uppskattar originalitet emellanåt. Finns dock mycket där ute jag är nyfiken på så undrar om jag någonsin kommer klämma på en!
 
  • Like
Reactions: v0n
Jag tänkte att jag inte behövde nämna några namn 😇
Jag ska ärligt säga att jag inte vet ett skvatt om märket, men även jag uppskattar originalitet emellanåt. Finns dock mycket där ute jag är nyfiken på så undrar om jag någonsin kommer klämma på en!
hehe, blev nästan mer tydligt utan namn 😄

Om du inte är bosatt på månen eller liknande, så kan man ju alltid lösa sånt där om man vill, det vet du!
Köpte f.ö min helt i blindo så visst var det liiite nervigt innan den väl hade landat 😬
 
Vill du ha hjälp att bestämma färg? Okej bra, den guldbruna duh! Varsågod 👋🏼
Jaaaa, det är den eller den gråa. Det enda jag inte gillar med den guldbruna är att den är lite kontrastfattig med vitt tryck. Jag hade ju denna som jag gillade (och som @FreakyLeo har nu) men hade svårt för att man inte riktigt såg texten på tavlan.
IMG_0566.jpg
 
Awesome! som de också säger på andra sidan, fasen va ungdomliga och hippa vi är 😂

Ser förresten ut som du har bibehållit klockbrännan (eller luras bilden?), hur är det ens möjligt? 😲
Jag noterade ungefär samma sak på herrns bilder igår, men det är nog lite lurigt ljus även om en del av det "fådda" sitter kvar. Var ju trots allt fint väder en bit in i oktober. Idag är det grått, men ljummet, var 14° i Hbg vid lunchtid idag.
 
Jaaaa, det är den eller den gråa. Det enda jag inte gillar med den guldbruna är att den är lite kontrastfattig med vitt tryck. Jag hade ju denna som jag gillade (och som @FreakyLeo har nu) men hade svårt för att man inte riktigt såg texten på tavlan.
IMG_0566.jpg
Den grå har svart text som iaf mina ögon tycker blir ännu kontrastfattigare. Fast det är verkligen skitsvårt att bedöma utifrån bilderna hur ljusa/mörka tavlorna egentligen är, förstår dilemmat 🤔

Edit: Ska man hårdra det efter läsbarhet så är ju "moderna" blå och svart i särklass.
(misstänker dock att dessa varianter kommer bli minst poppis, men men)
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp