9lillakatter
Basic
Någon som har erfarenhet av Monchard? Känns kul med ett svenskt märke, tyckte denna såg lite intressant ut: https://www.monchardwatches.com/product/pulsations-chronograph/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De är fina!Någon som har erfarenhet av Monchard? Känns kul med ett svenskt märke, tyckte denna såg lite intressant ut: https://www.monchardwatches.com/product/pulsations-chronograph/
Kul att du gillar klockorna!Någon som har erfarenhet av Monchard? Känns kul med ett svenskt märke, tyckte denna såg lite intressant ut: https://www.monchardwatches.com/product/pulsations-chronograph/
Synnerligen förtjusande armbandsur. Mest gillar jag Pulsation Chrono, främst för att storleken på siffrorna gör att de runt sub dials inte "huggs av" vilket gör tavlan mer estetiskt tilltalande.Kul att du gillar klockorna!
Annonsen som Clq länkade till är ju ett kap!
Kör själv denna idag;
Den där lyckades du med bra! Ingen dykare på g? Kanske en 38 mm skin diver med kvartsverk?Kul att du gillar klockorna!
Annonsen som Clq länkade till är ju ett kap!
Kör själv denna idag;
Skindivers ska väl ändå vara 37mm?!Den där lyckades du med bra! Ingen dykare på g? Kanske en 38 mm skin diver med kvartsverk?
Aldrig hört talas omNågon som har erfarenhet av Monchard? Känns kul med ett svenskt märke, tyckte denna såg lite intressant ut: https://www.monchardwatches.com/product/pulsations-chronograph/
Inte jag heller om jag ska vara ärlig, haha. Snubblade över en post i Säljes-delen och tyckte den var lite cool.Aldrig hört talas om
Man är ofta ganska övertygad om att det ska bli helt ok när man sätter igång med ett sånt projekt.Har länk och svart läder till denna...
Dessa är 18 mm vid infästningen men breddar sen ut sej till 22mm.
Jag gillar dock brunt läder bäst och ville inte köpa ett sådant för 90 euro + frakt från Archimede... så skar ner ett 22 mm på egen hand.
Hade varit rätt nöjd med resultatet om jag var 40 år yngre tror jag...
(Jag är 44 år)
Man är ofta ganska övertygad om att det ska bli helt ok när man sätter igång med ett sånt projekt.
Ha ha ha. Jag har gjort exakt samma sak från 22 mm till 18 mm för att det skulle passa min GUL.Har länk och svart läder till denna...
Dessa är 18 mm vid infästningen men breddar sen ut sej till 22mm.
Jag gillar dock brunt läder bäst och ville inte köpa ett sådant för 90 euro + frakt från Archimede... så skar ner ett 22 mm på egen hand.
Hade varit rätt nöjd med resultatet om jag var 40 år yngre tror jag...
(Jag är 44 år)
Ha ha ha. Jag har gjort exakt samma sak från 22 mm till 18 mm för att det skulle passa min GUL.
Fick för mig att ett rakt stämjärn var det bästa verktyget för ändamålet.
Blev hyfsat vid kl 6 men minst sagt suboptimalt vid kl 12.
Som tur var är det ju oftast kl 6 som är mest prominent vid wrist shots, och bundplattan som bakgrund under döljer en del av fadäsen.
Det var ett väldigt dåligt skämt från min sida, förlåtInte jag heller om jag ska vara ärlig, haha. Snubblade över en post i Säljes-delen och tyckte den var lite cool.
Är det inte barfota-Ernst i egen hög person som är igång med lite extra mysigt pepparkaksmys minsann!Doppelpostar.
Pepparkaka baka med stenhård Synchron. Ja, ni förstår säkert att stenhårdsnivån här är over the top så att säga!
Vad hände med GUL?Ha ha ha. Jag har gjort exakt samma sak från 22 mm till 18 mm för att det skulle passa min GUL.
Som tur var är det ju oftast kl 6 som är mest prominent vid wrist shots, och bundplattan som bakgrund under döljer en del av fadäsen.
Det är Ernst och jag ❤Är det inte barfota-Ernst i egen hög person som är igång med lite extra mysigt pepparkaksmys minsann!
Det är la bara att shoppa loss mig veterligen?Vad hände med GUL?
Det va la inte illa! Är såväl Synchronen som Doxan nyförvärv? Synnerligen klämmiga dinkor båda två.Doppelpostar.
Pepparkaka baka med stenhård Synchron. Ja, ni förstår säkert att stenhårdsnivån här är over the top så att säga!
Jepp båda anlände tidigare i veckan från @KlockTotte s "lilla" samling. Klämmiga så det räcker...och blir överDet va la inte illa! Är såväl Synchronen som Doxan nyförvärv? Synnerligen klämmiga dinkor båda två.
Jag anade nästan att det var en "barter" inblandad. Jefvligt trefvliga ur allihoppans. Bra pågar skall ha bra ur..., det är sen gammalt.Jepp båda anlände tidigare i veckan från @KlockTotte s "lilla" samling. Klämmiga så det räcker...och blir över
Ååh barfota som Bruce WillisDoppelpostar.
Ref?Ha ha ha. Jag har gjort exakt samma sak från 22 mm till 18 mm för att det skulle passa min GUL.
Kompromiss då, Bruce Kirchsteiger?Ååh barfota som Bruce Willis
Jag smäller av!
Låter som en bra kompromiss 2022Kompromiss då, Bruce Kirchsteiger?