• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Maranez Kata. Trevlig helg 🥳
IMG_20230421_195824.jpg
IMG_20230421_195805.jpg
IMG_20230421_195725.jpg
IMG_20230421_195531.jpg
IMG_20230421_195128.jpg
IMG_20230421_195052.jpg
Den där är härlig! 😍 Som Svennis hade sagt: "Möcke bra"! Visst påminner siffror och visare lite om de på din ZRC?
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Ja det är en homage på ZRC 😊 Väldans trevlig med en del kul detaljer.
IMG_20230421_195824.jpg
IMG_20230104_131233.jpg
Jag har kollat lite på den här, men tycker att den trampar över homagestrecket och landar farligt nära "kopia". Då är Maranez Kata en ärligare homage.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Jag har kollat lite på den här, men tycker att den trampar över homagestrecket och landar farligt nära "kopia". Då är Maranez Kata en ärligare homage.
Ja Maranez har gjort lite små egna förändringar. Men det är ju inte jättestora kliv de gjort heller 😅 Jag är själv inte särskilt känslig för det där med "copager", så för min del hade jag absolut kunnat tänka mig att testa den där med 😊 Såg bra ut 👌🏻
Men kan absolut rekommendera Maranez, jäkligt välbyggd och med ett lås på länken som är något av de mest gedigna jag haft på en länk 👌🏻
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag har kollat lite på den här, men tycker att den trampar över homagestrecket och landar farligt nära "kopia". Då är Maranez Kata en ärligare homage.
Jag har också spanat på den. Tittar man på bilderna och hemsideuppbyggnaden så hade jag inte varit förvånad ifall Maranez även står bakom detta märke (eller Helson, Armida..)
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Ja Maranez har gjort lite små egna förändringar. Men det är ju inte jättestora kliv de gjort heller 😅 Jag är själv inte särskilt känslig för det där med "copager", så för min del hade jag absolut kunnat tänka mig att testa den där med 😊 Såg bra ut 👌🏻
Men kan absolut rekommendera Maranez, jäkligt välbyggd med ett lås på länken som är något av de mest gedigna jag haft på en länk 👌🏻
Jag har faktiskt varit när Köp-knappen två gånger, men "väntat ut" tills resp. batch sålt slut. Finns väl någon "Freudiansk" tolkning på sådant beteende. 🤣
HaGoKvällOchHelg!
 

M26

Rolex
2-Faktor
Tjena folket!
behöver tips och råd vänner:)
När man har en samling på olika klockor ( sport, dykare,dress) och någon av klockorna får typ 1dags handledstid varannan mån. Vad göra?? Hålla kvar, sälja/byta och testa något nytt?
Ska nämnas att jag har en tendens att sakna en klocka minuten jag säljer den 😅😅

Det gäller en Boldr odyssé serpentine
Jag säger behåll, tycker det är en utomordentligt kompetent klocka!

P.S. Bör kanske tilläggas att jag har min på Boldrs Drubber vilket gör en enorm skillnad för användarvänligheten 👌

IMG_20230422_131711.jpg
IMG_20230422_132241.jpg
 
Topp