• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

David74

Omega
Kaffe, klocka och klocksnack i nytvättade växthuset. Fasen vad fint idag 🦭

76F07837-3107-47BB-B889-9878CDD23E0A.jpeg
Den där är riktigt snygg. Säg till om du ska göra dig av med den.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Bra tips👌 canvas skulle vara väldigt bra. Får se vad man kan hitta. Vill gärna kunna använda spännet.
Någon som har ett 20mm bronsspänne att avyttra? 😊

Jag har detta från watchwear, efter några somrar av saltvattenbad (föregående ägare) så är det svarta bandet ”lite mer” patinerat. Också så pass stabilt att det verkar gå att göra ett eget hål i det mellan ”hålringarna” för det behövde jag ett för bra passform… 🤓

BF7121AA-1054-4B9A-891E-C8B5E1995FF2.jpeg
8BD66797-2D2F-43E4-BDF5-A7E85B917F07.jpeg
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Bra tips👌 canvas skulle vara väldigt bra. Får se vad man kan hitta. Vill gärna kunna använda spännet.
Någon som har ett 20mm bronsspänne att avyttra? 😊
Har inte testat dessa själv men det ser ok ut. Finns säkert billigare på Etsy ellerliknande.
1682258892854.png

1682259014909.png



Eller kanske detta 😁
1682259224982.png
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Har inte testat dessa själv men det ser ok ut. Finns säkert billigare på Etsy ellerliknande.
1682258892854.png

1682259014909.png



Eller kanske detta 😁
1682259224982.png
Bra tips. Dock var priset nästan lika mycket som en affordable klocka 🙈 får nog börja med Rios. De såg riktigt bra ut och var i rätt mått :)
 
Städning av hjulhus level 2, bakom innerskärmarna.
Tur jag har klockan som tål stryk.
Squaren har blivit uppgradera till att dubblera som beater utöver träningsklocka... I brist på renodlad beater...

20230423_125314.jpg

20230423_125319.jpg

20230423_125324.jpg
20230423_125333.jpg


Fan va jag unnar mej @Björn Boett
Pallbock och grejer, redig pöjk!
Jag unnade mig färdigt för denna gång förra helgen.

Idag kör jag en pjäs från @JohnMonchard (tack igen för bra pro bono-service utanför garantitid, fin kundvård 👍)
ZxyY5aT.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Av nyfikenhet, någon i tråden som har en Ventus northstar? Längesen man såg någon, kom av en slump att tänka på dem nyss 🤓
 

ilindinger

Omega
2-Faktor
Vad har gänget för tips när det kommer till divers med vit tavla? Har gått och kärat ner mig i omega smp 300 med vit tavla men har inte plånbok nog för den 😅
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Av nyfikenhet, någon i tråden som har en Ventus northstar? Längesen man såg någon, kom av en slump att tänka på dem nyss 🤓

Ja vart tok dom vägen?
Jag köpte två när det begav sig och hade gärna haft en kvar men är man flippare...

Fanns väl lite mera uppmärksamhet kring en del Kickstarterkampanjer för några år sen eller är det bara jag som inte hänger med?
 
Senast ändrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ja vart tok dom vägen?
Jag köpte två när det begav sig och hade gärna haft en kvar men är man flippare...

Fanns väl lite mera uppmärksamhet kring en del Kickstarterkampanjer för några år sen eller är det bara jag som inte hänger med.

Tyckte överlag att finishen på iaf northstar var väldigt bra, men märket gick nog i graven tyvärr även fast hemsidan finns kvar. Kanske venturo tog över, för visst ägde ethan på zelos Ventus med?
 

inzomniac

Cartier
2-Faktor
Tyckte överlag att finishen på iaf northstar var väldigt bra, men märket gick nog i graven tyvärr även fast hemsidan finns kvar. Kanske venturo tog över, för visst ägde ethan på zelos Ventus med?
Hade även jag en Northstar, den var riktigt trevlig. Inte mycket väsen sen nej, men det är Zelos-Elshans märke, och det kom en field från Ventus i november. Andra märken han är inblandad i är Axios, Vilhelm och Ergon.
 
Topp