• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TotteH

Patek
2-Faktor
Då var det måndag igen. Önskar er en trevlig sådan ✌🏻
IMG_20230424_080840.jpg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Riktigt kul att se ”live” bilder på. Är bra sugen själv på denna eller den svarta av de som är kvar. Fortsätt nöjd?
Yes nöjd, det är tajt mellan case och hål för stiften så det begränsar urvalet av band. Det tog ett tag att hitta alternativ för mig som inte är en länk-person.
Men det finns ett problem med verket som jag mailat Hodinkee om (inte fått svar); minuten på kronografen tar ett minutsteg per 30 sek. Vilket betyder att den tar 4 x 30-min varv per timme :D
Timmar och sekunder registreras däremot korrekt.

Edit: på bilden ser jag att de nog ska ha färre vita streck på timregister, hade varit bättre med kvartarna så kunde de ha 15 min på minuterna. Då stämde det med hur verket fungerar.

682E9D27-08F2-4712-A866-6E27F494CF61.jpeg
 
Senast ändrad:

Rizzie

Patek
2-Faktor
Någon som sett att Svenska Veville släpper en Automatisk GMT?
Ser riktigt trevlig ut :)
Skärmavbild 2023-04-24 kl. 16.58.58.png


Fick mail med länk till sidan:
Ser trevlig ut. Vilken koppling har du till företaget? Verkar en aning ologiskt att regga sig på KS för att marknadsföra ett märke utan att ha någon koppling 🤷 Alltid snyggast att vara öppen med sånt imo
 

Bullit

Breitling
Ser trevlig ut. Vilken koppling har du till företaget? Verkar en aning ologiskt att regga sig på KS för att marknadsföra ett märke utan att ha någon koppling 🤷 Alltid snyggast att vara öppen med sånt imo
Jag är kund och har en quarts från Veville sedan tidigare. Fick mail från dom ang att regga sig för deras kommande KS kampanj, den jag skärmdumpade i mitt inlägg.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Jag är kund och har en quarts från Veville sedan tidigare. Fick mail från dom ang att regga sig för deras kommande KS kampanj, den jag skärmdumpade i mitt inlägg.
Okej 👍 Allt är såklart möjligt, men ovanligt att man registrerar sig på klocksnack (KS) för att i sitt första inlägg marknadsföra ett företag man inte har något egenintresse i.
Desto vanligare är att en representant från företaget i fråga gör just så för att "undercover" göra lite reklam.
 

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Yes nöjd, det är tajt mellan case och hål för stiften så det begränsar urvalet av band. Det tog ett tag att hitta alternativ för mig som inte är en länk-person.
Men det finns ett problem med verket som jag mailat Hodinkee om (inte fått svar); minuten på kronografen tar ett minutsteg per 30 sek. Vilket betyder att den tar 4 x 30-min varv per timme :D
Timmar och sekunder registreras däremot korrekt.

Edit: på bilden ser jag att de nog ska ha färre vita streck på timregister, hade varit bättre med kvartarna så kunde de ha 15 min på minuterna. Då stämde det med hur verket fungerar.

682E9D27-08F2-4712-A866-6E27F494CF61.jpeg
Trist med problem, hoppas det löser sig.
 

Bullit

Breitling
Okej 👍 Allt är såklart möjligt, men ovanligt att man registrerar sig på klocksnack (KS) för att i sitt första inlägg marknadsföra ett företag man inte har något egenintresse i.
Desto vanligare är att en representant från företaget i fråga gör just så för att "undercover" göra lite reklam.
Gillar märket och det är så långt mitt intresse sträcker sig. Trodde det var hit man vände sig om man ville snacka just klockor, men kan såklart ha fel... Nästa gång jag skriver något i ett forum ska jag tänka på att vänta ett par år mellan registrering och första inlägg.
 
Topp