• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

LLD p min sweetspot.

786AFD6E-CB68-47EE-9F76-114EAE262113.jpeg
 
Funkar i vatten också😊
Grön tavla blir ofta gräslig i "blått" vatten.
Men överraskande snyggt i detta fallet tycker jag.

Trevligt att Miyota 9075 kommer i flera mikrobrands.
True GMT i kombination med 48 klicks vridring är inte något man är van med i denna prisklass där man oftast bara kört med normala dykvridringen med 60 eller 120 klick och "caller" gmt

PXL_20230528_151812487.MP.jpg


PXL_20230528_151810900.MP.jpg
 
Ett paket kom med en lätt begagnad Maxton V2 (McDowell Time, USA).
20230529_111308.jpg

 
Jo det var ett försök till skämt 😊
Ibland ser det ut som klockorna här på forumet är en del av tatueringarna – coolt.
Och mitt svar var ett försök till ett svar på ditt skämt 😄
Ja vissa tycker det ser trevligt ut med tatueringar runt klockan. Men har även läst någon kommentar att det inte ser bra ut 😊 Men då får man helt enkelt blunda och scrolla vidare 😄
 
Bra med släpp som finns i lager. Inte längre jättekul att köpa något med månaders leveranstid. Denna beställdes i onsdags och kom fram på mindre än en vecka från NYC.

IMG_6905.jpeg


Återkommer med innehållet strax.

Never mind, det var unidirectional bezel på den. Stod klart och tydligt att den skulle vara bi.

IMG_6906.jpeg


Bild på en annan klocka:

IMG_6909.jpeg


De verkar ha lite bråttom i NYC nuförtiden. Jag köpte en Autodromo + Hodinkee för några veckor sedan. Den åkte tillbaka för fix för att minuträknaren tyckte att 4 x 30 min var en timme 😂 de måste satt in fel verk i den.
 
Tillbaka
Topp