• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Blev titan ikväll 😊
IMG_20230529_194131.jpg

Draken Kruger
 
Riktigt fin!
Berätta gärna mer. Vad gillar du med den? Pris? osv
Har kikat på en själv och blir mer och mer sugen.
Det som framförallt slagit mig är att finish och kvalitet på boettens bearbetning ligger långt över vad som är vanligt i prisklassen. Jämför man med bilder på varianten Seestern erbjuder syns det tydligt att de borstade ytorna inte är plana och att reflektionerna böjs både hit och dit. Det upplever jag är standard från många tillverkare.

Sen har de fått till detaljerna otroligt bra. Känslan i klicken på vridringen, lume som är jämn och lyser bra, safirglaset som ligger lite ovanför bezeln med en lätt radie på kanten som ger fina reflektioner av tavlan. Borstning och matthet på vridring och urtavla är riktigt fin och precis ”lagom”. Länken är följsam och håller också hög kvalitet samt är 20mm (är väl 21 på Pelagos 39?).

De enda saker jag kan anmärka på efter några dagar är vridringsinlägget som inte linjerar 100% med tavlan och linjen på en av fasningarna på ena bandhornet som är minimalt off. Man ser att fasningen är några hundradelar bredare på ett ställe där det är samma bredd på övriga bandhorn. Sen hade en helt klar AR behandling av glaset lyft den lite till jämfört med den blå tonen som AR ger nu. Små detaljer men har verkligen fått leta för att hitta något alls att anmärka på.

Jag köpte från Heimdallr Watch Store på AliExpress och det landade på ca 3200 med moms och tull.

55E25F5C-A6FC-46DD-8C25-08ED4018E04B.jpeg


B07E6A3A-80CD-4061-94F4-38011194B400.jpeg


8C6ADAB9-A5D8-416B-A6A6-EDE08F9FC151.jpeg
 
Senast ändrad:
Året var 2023. Ett sedan länge förbrukat, bortslängt och bortglömt munskydd vajar i vinden, det klamrar sig desperat fast i ett par trädgrenar liksom för att säga:
-Här är jag… förgät mig ej, heller inte min livsgärning.
Minnet av den bistra tiden från förr sitter förvisso än i människorna, men dvinar mer och mer i folket som upplevde de svåra åren.
38EF7ECE-40E8-4B22-BBA7-0FDEEBE93A50.jpeg
 
Hej, jättefint armband (klockan är rätt läcker också)...får man fråga vart du köpte bandet ifrån? Tycker det är antingen superdyrt med canvas eller så är det billigt men inte så bra kvalitet.
Tack. Just detta är från watchwear. Det är deras grova canvas. Kvaliteten är ok sett till priset. Håller med att det är svårt att hitta bra grovt canvas till vettigt pris :/ Bästa rekommendationen är att kolla med de på forumet som snickrar band. Då kan du få det exakt som du vill och till ett vettigt pris.
 
Tillbaka
Topp