• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nu får ni stå ut med endel bildbajsande ett tag. Tack igen @sekvens för en grym jäkla klocka!

D0FF1CA0-CAD8-42E4-A092-7EA3FBAD853E.jpeg
11D733BE-1FF6-4EF9-9830-52E426962B37.jpeg
FD78402F-934A-41E3-A9C7-FB1B3B7ED68C.jpeg
Länken är ljuvlig att beskåda och ser ut att vara riktigt skön på armen. 👍
 
Är det någon här som har köpt straps från SeaCult och kan komma med ett utlåtande? De tillverkar bland annat Squales Tropic type I och jag tror även att de gör deras vanliga Tropic. Är bra sugen på att beställa ett Tropic Millefori från dem, ser riktigt bra ut.
Tavola-da-disegno8_2.png

DSCF0355-scaled.jpg


Hittade för övrigt en rolig film där de visar hållbarheten på Squales Type I. Rätt bra kvalitet får man säga. 😁
 
Är det någon här som har köpt straps från SeaCult och kan komma med ett utlåtande? De tillverkar bland annat Squales Tropic type I och jag tror även att de gör deras vanliga Tropic. Är bra sugen på att beställa ett Tropic Millefori från dem, ser riktigt bra ut.
Tavola-da-disegno8_2.png

DSCF0355-scaled.jpg


Hittade för övrigt en rolig film där de visar hållbarheten på Squales Type I. Rätt bra kvalitet får man säga. 😁
Wow dem har jag missat! Squales tropic det vanliga är ju dunder. Det med hålen blev jag lite besviken på tyvärr.
 
Senast ändrad:
Wow dem har jag missat! Squales tropic det vanliga är ju dunder. Det med hålen blev jag lite besviken på tyvärr.
Jag gillar det. Styvt i början men när det har format sig så sitter det riktigt bra. Dessutom tycker jag att kvalitén är riktigt bra och jag är inte det minsta orolig om man ska dra det ovanpå en våtdräkt. 👌

Sprang förresten på ett ladder bracelet på watchbandcenter för 50 euro. Ingen aning om kvalite heller.
Hur ser det ut? Har redan ett ladder till min Deepstar II men hade velat ha ett till min Model 60 också.
 
Letar efter en kul klocka att ta med till Kreta under sommaren och den här hamnade i siktet. Jag har förstått av att ha läst här att kvaliteten inte skall vara så bra, stämmer det? Nu har de tydligen uppgraderat urverket, men den finns inte att köpa än. Hittade en sk hommage på Ali Express, men leveranstiden blir för lång för mig.
Råd mottages tacksamt 🙂

IMG_0551.jpeg
IMG_0553.jpeg
 
Letar efter en kul klocka att ta med till Kreta under sommaren och den här hamnade i siktet. Jag har förstått av att ha läst här att kvaliteten inte skall vara så bra, stämmer det? Nu har de tydligen uppgraderat urverket, men den finns inte att köpa än. Hittade en sk hommage på Ali Express, men leveranstiden blir för lång för mig.
Råd mottages tacksamt 🙂

IMG_0551.jpeg
IMG_0553.jpeg

Den finns mkt billigare här och med snabb leverans:



Edit, kanske inte mkt billigare med SW200, men jag skulle välja PT5000
 
Tillbaka
Topp