• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Bebisdreggelproof 💧✅
E2A01BBF-C839-4D30-ADD1-80A1BA2E4E0A.jpeg
A5335944-0C4F-45AA-A128-CA59C05E0C33.jpeg
Alltså detta Canvas, var det det du hade tröttnat på? Du har min adress va?
 
Ja, mycket för pengarna är det. För mig är det tavlorna som inte lirar med vintagekänslan. Är lite metallic-look som jag inte gillar. Beställde Doxa-redial tavlor till mina. Kostade nästan lika mycket som klockorna men det blev en helt annan grej. Har inte postat dem här för jag är osäker på om det klassas som rumsrent. Blir ju lite franken-watch av det hela men för mitt eget höga nöjes skull känns det ok. 😊

Det är precis vad som stör mig också. Jag skulle gärna se bilderna. Går det ens att skicka bilder i pm? 😊

Näe... lägg upp bilderna i tråden. Vi vill också se!!
Det där med var gränsen går mellan en mod och en franken...
En franken är det väl om man vid försäljning hävdar att det är original. Om man öppet förklarar vad man gjort är det ju en bra mod.
Det är i alla fall min uppfattning.
Och min kopp med the så att säga.
20230608_210257.jpg
 
Näe... lägg upp bilderna i tråden. Vi vill också se!!
Det där med var gränsen går mellan en mod och en franken...
En franken är det väl om man vid försäljning hävdar att det är original. Om man öppet förklarar vad man gjort är det ju en bra mod.
Det är i alla fall min uppfattning.
Och min kopp med the så att säga.
20230608_210257.jpg
Nåja, here goes. Får väl plockas bort av någon moderator om det inte skulle vara ok. 😊

Seestern-boetten är framtagen efter en vintagemodell från Synchron-eran så jag tyckte det kändes passande att använda tavlor från samma era.

Sen var det här ganska nära efter Synchron släppte sin Military vill jag minnas så Rick Marei som är mannen som tidigare väckte upp Doxa Sub från de döda och sen fick kicken av Doxa för de ville styra mer själva startade Synchron och släppte en gammal Doxa-modell under Synchron-flagg. Det resulterade såklart i en ganska underhållande fejd mellan Doxa och Synchron som utspelade sig på sociala medier. Hela den storyn gjorde det lite extra kul att se till att tavlorna märktes med både Doxa och Synchron-loggan.

Ska jag vara ärlig tycker jag faktiskt Seestern fångat vintagekänslan bättre än Doxa genom att hålla kvar vid originalets klossiga proportioner. Dock lirar inte tavlorna med känslan vilket jag nu rådit bot på. Vintagekänsla man slipper vara rädd om.

81482FAC-D9F8-4FC7-88E6-5931F2AB8AD6.jpeg
 
Jag skulle vilja testa ett sånt här mesh på en klocka, tyvärr 21mm....

Men att köpa från UK blir ju rätt dyrt då de tar 25 GBP i frakt..


Någon som har tips på någon annanstans där jag kan hitta ett 21mm?
 
Jag skulle vilja testa ett sånt här mesh på en klocka, tyvärr 21mm....

Men att köpa från UK blir ju rätt dyrt då de tar 25 GBP i frakt..


Någon som har tips på någon annanstans där jag kan hitta ett 21mm?
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! SEK 180.20 13% Off | Stainless Steel Mesh Watch Band for Mens Women, Quick Release Mesh Watch Straps 16mm 18mm 19mm 20mm 21mm 22mm
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! SEK 180.20 13% Off | Stainless Steel Mesh Watch Band for Mens Women, Quick Release Mesh Watch Straps 16mm 18mm 19mm 20mm 21mm 22mm

🤷‍♂️

Men tänk på att det är ett band för mäns kvinnor.
 
Tillbaka
Topp