Blev inspirerad. LördagsLume
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där kronan är ju som en fyrBlev inspirerad. LördagsLume
![]()
Glömde fråga tidigare idag: vad väger hela ekipaget med länken på alt. med gummi?Ska bli kul att prova den andra bezeln också. Ännu mindre skruvar så fick beställa ett set. Bild lånad från annat forum;
![]()
Länken har både microadjust och snabb pinnar(vad heter det?).
![]()
![]()
![]()
Klocka; 84 gram.Glömde fråga tidigare idag: vad väger hela ekipaget med länken på alt. med gummi?
Det verkar vara en vettig konstruktion med nedböjda bandhorn så att den kramar handleden bra! Den ser inte alls för stor ut på dig trots 53mm L2L.Klocka; 84 gram.
Länk; 79 gram. Alla länkbitar.
Isofrane 31 gram.
Så på länk blir det 163 gram.
Gummi 115 gram.
Lite andra mått och jämförelse med min Guinand som mäter 42,7mm och är 49,87mm lång.
Länken är rätt rejäl.
Sen igår ligger den på +1 sekund.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack! Det är ju en "anständig" vikt, även för mig som vill att vikten skall matcha storlek och form på ett ur. Har ju skyggat för ur i titan p.g.a. låg vikt, men nu närmar sig nog ett köp av mitt första ur i titan. Skall bli kul att se ditt nyförvärv på såväl länk som med den grå bezeln. Enligt bild från RZE så är den kombonKlocka; 84 gram.
Isofrane 31 gram.
Gummi 115 gram.
Lite andra mått och jämförelse med min Guinand som mäter 42,7mm och är 49,87mm lång.
Länken är rätt rejäl.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Så är det säkert.Det verkar vara en vettig konstruktion med nedböjda bandhorn så att den kramar handleden bra! Den ser inte alls för stor ut på dig trots 53mm L2L.
Du har alltså samma smak som @R.CapacTack! Det är ju en "anständig" vikt, även för mig som vill att vikten skall matcha storlek och form på ett ur. Har ju skyggat för ur i titan p.g.a. låg vikt, men nu närmar sig nog ett köp av mitt första ur i titan. Skall bli kul att se ditt nyförvärv på såväl länk som med den grå bezeln. Enligt bild från RZE så är den kombon.
Vill tillägga att jag gillar Iso med svart bezel också. Du har en klocka som du kan använda i flera olika skepnaderDu har alltså samma smak som @R.Capac
Jag har lite svårt för ljus bezel men kanske ändrar mig efter jag monterat. Återkommer med bilder så fort skruvmejlselsetet levererats.
Bild från annat forum;
![]()
Bästa tiden att vara ute i skärgården är ju när alla andra börjat jobbaGodmorgon.
![]()
![]()
Ett paket kom idag
Stl mässigt skrämmer den bort många men känns inte större än min gamla Sinn UX.
@Smooth Operator , även om det är titan så är den inte fjäderlätt vilket är skönt!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Koool! Har du någon bild bredvid en skx?Klocka; 84 gram.
Isofrane 31 gram.
Gummi 115 gram.
Länken är rätt rejäl.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Näpp!Koool! Har du någon bild bredvid en skx?
Dagens bad-affordable.
![]()
En like för klockan och en för biran.Jomen skål da och ha en trevlig fredag alla!
Brunt o fint i kväll
![]()