• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Equilibrium

Garth
2-Faktor
IMG_8530.jpeg

Natthimlen bakom kyrkan i Kopavogur ikväll.

IMG_8535.jpeg
 

chezz81

Cartier
2-Faktor
I sina respektive prisklasser tycker jag att samtliga gör trevliga klockor - med undantag för Corniche som jag inte har någon koll på, kan mycket väl vara fina de med.

Ett par andra roliga svenska märken med mycket personlighet är Nezumi, Epoch, Halda och Gul. Även de i varierande prisklass
Tack. Nezumi och Epoch ser ju riktigt fina ut. Halda är nog lite utanför min nuvarande prisklass.
Gillade speciellt (av de som faktiskt finns i lager, mycket verkar gå åt - kul för dem)
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Tack. Nezumi och Epoch ser ju riktigt fina ut. Halda är nog lite utanför min nuvarande prisklass.
Gillade speciellt (av de som faktiskt finns i lager, mycket verkar gå åt - kul för dem)

Nezumin är trevlig 😀
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
IMG_4046.jpeg
IMG_4047.jpeg
Är det bara jag som diggar EC Anderssons senaste släpp. Pris c.a 16k så inte jätte affordable. Dock ska en stor del av arbetet ha gjorts in house i Gbg.
Riktigt cool och bra storlek på 38x43mm också. Hade velat ha en svart med de orangea detaljerna! Häftigt att boetten är gjord i aluminium men blir lite skeptisk till hur den kommer att patineras. Aluminumoxid är ju inte sådär jättesexigt men det kanske inte blir så mycket om man väljer rätt aluminium-legering?
 

chezz81

Cartier
2-Faktor
Låt oss säga att jag har ca 3500kr kvar i årets klockbudget och vill köpa något skoj. Släng upp era bästa tips eller om någon vill sälja något skoj.
Gärna automat / microbrand men inget måste.
Såg någon tipsa om Cadola, vilket är en het kandidat just nu.
Tex
Eller
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Låt oss säga att jag har ca 3500kr kvar i årets klockbudget och vill köpa något skoj. Släng upp era bästa tips eller om någon vill sälja något skoj.
Gärna automat / microbrand men inget måste.
Såg någon tipsa om Cadola, vilket är en het kandidat just nu.
Tex
Eller

Såg du att det är halva reapriset på de där 2?
3,5k räcker till båda 👌
 
Topp