Natthimlen bakom kyrkan i Kopavogur ikväll.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser du vulkanen från dig ?![]()
Natthimlen bakom kyrkan i Kopavogur ikväll.
![]()
Åh, min favorit: Le Français BleuGodmorgon. Man får kaffe.
![]()
Tack. Nezumi och Epoch ser ju riktigt fina ut. Halda är nog lite utanför min nuvarande prisklass.I sina respektive prisklasser tycker jag att samtliga gör trevliga klockor - med undantag för Corniche som jag inte har någon koll på, kan mycket väl vara fina de med.
Ett par andra roliga svenska märken med mycket personlighet är Nezumi, Epoch, Halda och Gul. Även de i varierande prisklass
Tack. Nezumi och Epoch ser ju riktigt fina ut. Halda är nog lite utanför min nuvarande prisklass.
Gillade speciellt (av de som faktiskt finns i lager, mycket verkar gå åt - kul för dem)
![]()
Nezumi Aviera Automatic GMT 40mm
Assembled in Germany, the Aviera GMT ref. AA2.202 features a 40mm brushed case, a fixed 24h bezel and is powered by the Miyota 9075 automatic GMT movement ticking at 28'800 vph/bph.www.nezumistudios.com
![]()
President Automatisk Kalender Silver - EPOCH Stockholm
Ett armbandsur tillverkat i rostfritt stål som utstrålar sportig elegans. Klockan har ett reptåligt safirglas och en boett med en solid konstruktion som klarar ett vattentryck motsvarande 100 meter. Urverket är självuppdragande och har datum samt dagvisning på svenska. President Automatisk...www.epoch.se
Nej, jag bor inte i närheten.Ser du vulkanen från dig ?
Åh, kommer ihåg att jag kolla på den när den kom. Vart fick du tag i den? Den sticker ut, på ett bra sätt.![]()
Kom över en Bolm till ett bra pris. Riktigt kul svensk micro för liten peng. Kvalitetskänslan är väldigt bra!
Superb finish, och ett eget formgivarspråk.![]()
Kom över en Bolm till ett bra pris. Riktigt kul svensk micro för liten peng. Kvalitetskänslan är väldigt bra!
Riktigt cool och bra storlek på 38x43mm också. Hade velat ha en svart med de orangea detaljerna! Häftigt att boetten är gjord i aluminium men blir lite skeptisk till hur den kommer att patineras. Aluminumoxid är ju inte sådär jättesexigt men det kanske inte blir så mycket om man väljer rätt aluminium-legering?
Är det bara jag som diggar EC Anderssons senaste släpp. Pris c.a 16k så inte jätte affordable. Dock ska en stor del av arbetet ha gjorts in house i Gbg.![]()
Låt oss säga att jag har ca 3500kr kvar i årets klockbudget och vill köpa något skoj. Släng upp era bästa tips eller om någon vill sälja något skoj.
Gärna automat / microbrand men inget måste.
Såg någon tipsa om Cadola, vilket är en het kandidat just nu.
Tex
Eller![]()
Tangerine
This standout vintage sports watch draws from reach for speed on land, air or at sea. With an elapsed timer diving bezel and an additional nylon strap, this automatic timepiece demonstrates ample durability, versatility and reliability no matter the condition.cadola1946.com
![]()
Pennant Blue
An echo to the best of watchmaking and a motor-racing spirit. This limited edition timepiece of 77 pieces exudes, class, style, and masculinity that has long been celebrated. Easily wearable, comfortable, and injected with a hard-wearing 70s style. This watch comes equipped with an additional...cadola1946.com
Såg du att det är halva reapriset på de där 2?
3,5k räcker till båda![]()
Nä, den röda texten är vad du sparar![]()
Och såg gjorde jag, där ser man.Lägg den i korgen så får du se![]()
Tycker att de är riktigt coola! Pillade lite på dem under Stockholm Time.
Är det bara jag som diggar EC Anderssons senaste släpp. Pris c.a 16k så inte jätte affordable. Dock ska en stor del av arbetet ha gjorts in house i Gbg.![]()
Grym. Skulle absolut kunna tänka mig att testa den där. Hade Calypson för en tid sedan, kanonbra klocka.
Klart charmiga och kul idé.