• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den här är riktigt vass. Tillverkad i Schweiz, Sellita och 1300 pund exkl tax. (Själv klarar jag mig utan en hund så jag skippar nog att köpa taxen).

IMG_0263.jpeg
IMG_0265.jpeg
IMG_0264.jpeg

Hej! Undrar om någon här kan förklara skillnaden mellan 3 och 5 länkars armband?
Hos Watchdives kan man välja mellan dessa, men jag vet inte vad som menas. Priset är samma.

1000020491.jpg

Jaså var det kanske så enkelt! Undrar varför de inte beskriver det så? Det förstår ju de allra flesta.
Är väl inte helt svårt att förstå det där heller. Med reservation för att jag absolut kan helt missförstått: Mängden länkar/rader "på bredden". Så oyster 3, eller Jubilee med 5 eller 7( beroende på hur många "små pärlor" man har i bredd). Det är i alla fall så jag förstått det :)

Är väl inte helt svårt att förstå det där heller. Med reservation för att jag absolut kan helt missförstått: Mängden länkar/rader "på bredden". Så oyster 3, eller Jubilee med 5 eller 7( beroende på hur många "små pärlor" man har i bredd). Det är i alla fall så jag förstått det :)

Jag tänkte först ifall det handlade om nån dykarförlängning, men det måste ju vara typen av armband. Skickade iväg en beställning på en 5-länkars.

Ok hörrni, var tvungen att prova 40mm också för att vara säker på vilken som är bäst men blev inte mycket klokare 🤣

Nu ska en bort, vilken? 😅

38
1000022577.jpg

40
1000022865.jpg

Båda är ju grymma! Tycker 38an ser ut att sitta riktigt gött. Gillar kombinationen av den hårda designen och moderat storlek. Med det sagt är inte 40an för stor heller men min högst subjektiva åsikt är att den känns lite "klumpigare". Tillförde väl inte så mycket... 😂

Jaha, nu släppte Nodus en limiterad (10 st) version med "smooth" fixed bezel, vilket jag föredrar före standardversionen med nedräkningsbezel som släpps på fredag. Hade de skippat day date också så hade jag nog trillat dit. Men nu får det nog vara...🤔

Jaha, nu släppte Nodus en limiterad (10 st) version med "smooth" fixed bezel, vilket jag föredrar före standardversionen med nedräkningsbezel som släpps på fredag. Hade de skippat day date också så hade jag nog trillat dit. Men nu får det nog vara...🤔
What? Gillar du grönt....?😄

What? Gillar du grönt....?😄
Nja..., en aningens aning kanske...😂
Nu är jag nog tillbaka till huvudspåret, d.v.s. en grön Malm Dalton UTC och det mycket beroende på att den saknar datum och att jag vill ha en Malm igen. Hade en Air Wolf UTC en kort period och det är det enda nya uret jag flippat efter en månad och det p.g.a. att den var för hårt blästrad och helt saknade lyster.
Men den här tycker jag är fin och till ett pris som passar en pensionärs budget.

Tillbaka
Topp