• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har väntat och väntat, men orkade inte längre, så för ett par veckor sedan slog jag till på en Mr Jones (A perfectly useless afternoon), men så väljer de att idag släppa klockan jag allra helst ville ha och som jag egentligen tänkte köpa :rolleyes: Vill dock minnas att den vid första releasen inte var svart?

1718827146218.png
Den där var ju riktigt cool!
 
Jag sålde den, har så mycket nytt in kommer säkert ångra mig längre fram, men jag letar fortfarande den ultimata dykaren 🤔
Spinnaker Piccard tror jag är den optimala dykaren för dig. En riktig hepanter klocka. 👍
 
Kan någon ta en för tråden och köpa en sån här?

”köp själv” tänker någon :) men få vill jag bara säga att jag faktiskt redan beställt en klocka idag. En sån här med maximalt med lume:
IMG_1547.jpeg


Har även den här mysiga valpen sedan i tisdags.
IMG_1544.jpeg
Läckraste chronoking hittills. Åh.. vilket habegär den frammanade.

Rätt ok valp med :)
 
IMG_20240620_191758.jpg
Någon som känner till ett märke som heter Marnaut? Jag gjorde inte det innan min resa till Kroatien. Jag hade turen att stöta på butiken och ägaren Mario. Riktigt trevlig kille med stor passion och riktigt fina klockor. Med hans godkännande lägger jag upp lite bilder från butiken och klockorna.
 
IMG_20240620_191758.jpg
Någon som känner till ett märke som heter Marnaut? Jag gjorde inte det innan min resa till Kroatien. Jag hade turen att stöta på butiken och ägaren Mario. Riktigt trevlig kille med stor passion och riktigt fina klockor. Med hans godkännande lägger jag upp lite bilder från butiken och klockorna.
Jodå, vill minnas att han Kickstartade sitt märke för något år sedan. Klockorna kännetecknades av tavlor med mönster inspirerade av sjösnäckor. Kul att märket är kvar och är välmående med nya idéer dessutom 😊👍



They say the dial makes the watch. It is within Marnaut’s 34mm face where the heart and soul of our timepieces exist.
The design of our one-of-a-kind enamel finished dial was guided by the texture and symmetry of the extraordinary and enduring sea urchin shell. There are more than 900 species of sea urchin spread across the length and breadth of the world’s oceans. One of longest living creatures on Earth, they inhabit and endure the darkest, most inhospitable and extreme corners of the ocean.

aef8e4d4f75a373f9975be6703966a45_original.jpg
 
Kan någon ta en för tråden och köpa en sån här?

”köp själv” tänker någon :) men få vill jag bara säga att jag faktiskt redan beställt en klocka idag. En sån här med maximalt med lume:
IMG_1547.jpeg


Har även den här mysiga valpen sedan i tisdags.
IMG_1544.jpeg
Inte helt omöjligt att det blir lite grey glow i tråden framöver. Ska fundera en minut eller två.
 
IMG_3964.jpeg


Mycket klocka för vad som i svängen är att betrakta som småslantar. Lite mer AR hade inte skadat, men på det stora hela en väldigt trevlig pjäs. Mycket bra fit och finish utan att skava någonstans. Klart godkänd 🙂

Edit: sedan den kom går den dessutom -2s/d. Inte illa! Vi får se om den gör som förra PD:n där verket havererade totalt efter drygt en vecka.
 
Senast ändrad:
Så där nu var man klocklös igen. Sålde laco till farsan som har lite grövre handleder. Jag fick en morgonbild av honom, den är grym. Men lite för stor och massiv för att kunna ha under dagligt arbete när man håller på med alla möjliga bestyr på gården
1000029418.jpg
 
Tillbaka
Topp