• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Den där tavlan...👍
Så somrigt och fräscht.
Vitt gummi till den, provat?
Trevlig utsikt du har.
Spoon hälsar med utsikt över lavendelplantaget och en bild på nyskördad inknuten lavendel.
20240719_125054.jpg
20240719_125126.jpg
Jag har både vitt och ljusblått gummi, men inte blivit färdig att testa.
Lavendel är ljuvligt. Minns vistelser i Provence då det låg lavendel i linneskåpen och lavendeltvål i badrummen. 🪻
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Hej på er! Jag har skrollat över klockor som heter "Knot".
Är de någon som har erfarenhet av dom? :)
Mvh!
Aldrig hört talas om innan men gick in på deras webbplats och kollade. Ser väl okej ut även om 90 % av utbudet ser ut som Ur & Penns modeller som står i såna där snurrande klockställ. Hittade en stålsportklocka med Miyota 9015 som var nice men deras konfigurator (som är ett kul koncept) var märklig på många sätt. Valde mekaniska urverk men fick upp mängder med klockor med kvartsverk. Byggde en automatisk klocka med tygband som kostade ca 5000 innan moms så inte direkt prisvärt om inte gillar designen mer än specifikationerna. Lite märkliga texter på sidan med. De säljer klockor med 20 ATM vattenresistens men säger att de inte tål att dykas med...
 

jakebarnes

Cartier
Copager/homager av Explorer har aldrig varit av intresse för min del, men efter att sett några här i tråden så kittlar det lite. Den här i Ø 39 mm ser ju lite småtrevlig ut och jag vet att de som har/har haft dykare från OceanX har varit nöjda med kvaliteten.
1000010374.jpg


Slog du till? Den är på rea nu - 25% - klickade just hem en.
 

jakebarnes

Cartier

Mrpynk

Breitling
Aldrig hört talas om innan men gick in på deras webbplats och kollade. Ser väl okej ut även om 90 % av utbudet ser ut som Ur & Penns modeller som står i såna där snurrande klockställ. Hittade en stålsportklocka med Miyota 9015 som var nice men deras konfigurator (som är ett kul koncept) var märklig på många sätt. Valde mekaniska urverk men fick upp mängder med klockor med kvartsverk. Byggde en automatisk klocka med tygband som kostade ca 5000 innan moms så inte direkt prisvärt om inte gillar designen mer än specifikationerna. Lite märkliga texter på sidan med. De säljer klockor med 20 ATM vattenresistens men säger att de inte tål att dykas med...
Okej tack för svar! Är inte så kunnig så detta gav mig mer att ta hänsyn till! Trevlig helg :)
 
Topp