• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Master J

Audemars
2-Faktor
20240720_160035.jpg
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
Är det byteslördag mitt i sommaren?

Seiko 6139 bytes mot nått kul eller kosing
IMG_8173.jpeg


Jag har precis fått nytt jobb så jag tänkte fira med en ny klocka tex Longines Legend Diver. Är det nån i tråden som har erfarenhet från en sån?

/ P

Har haft 42:an, den har galet lång L2L, typ 54mm eller något i den stilen. Det gjorde att den bar väldigt stort, lite för stort om du frågar mig. Men däremot tror jag att den nya varianten på 39mm som kom häromåret är en riktig fullträff. Finns dessutom i någon mer kulör tror jag 😊
 

Knäckehäxan

Panerai
2-Faktor
Den där måste jag säga växer på mig. Vad gick den loss på? vad är diametern? Coolt slott för övrigt! Vart är det?

Helt ärligt har den växt på mig med. Sjukt imponerad av den faktiskt. Riktigt härlig kvalitet och finnish. Denna är en SCB38s, så 38mm. Skulle säga att den bär lite större, tror också de nyare finns i större modeller.
Går o hitta för under 20’. Stora Sundby slott, riktigt fränt 👌
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Har haft 42:an, den har galet lång L2L, typ 54mm eller något i den stilen. Det gjorde att den bar väldigt stort, lite för stort om du frågar mig. Men däremot tror jag att den nya varianten på 39mm som kom häromåret är en riktig fullträff. Finns dessutom i någon mer kulör tror jag 😊
Jag får ta och testa en på armen! Speedmaster sitter prefekt i mitt tycke men den är bara 47mm l2l

Hur stora är dina handleder?

Dagens klocka är också 42mm med 48 lug to lug





IMG_8206.jpeg
 

Meridius

Panerai
2-Faktor
Jag får ta och testa en på armen! Speedmaster sitter prefekt i mitt tycke men den är bara 47mm l2l

Hur stora är dina handleder?

Dagens klocka är också 42mm med 48 lug to lug





IMG_8206.jpeg

Jag har väl 17,5-18 nånstans där. Men ja, om jag vore du hade jag gått in hos en AD om du har vägarna förbi och provat mig fram! Finns ju även en 36a, den tror jag kan se aningen liten ut men jag tror också att den sitter som en smäck med de långa bandhornen.
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Topp