• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sommarblå klocka och sommarblå shorts.

ZKI4sVq.jpg

Dagens affordable som fick jobba hårt i trädgården… 🤓
IMG_0597.jpeg

Nästa vecka kommer en affordable in jag ser mkt fram emot. Letat till och från några år och nu kom en upp. Se om den känns bra irl och får fart på intresset igen. Hoppas det för många band till den finns i lådan 😅

Är det nån som känner till soldrivna dykare av mikromärken? Citizen och Seiko har men svårt hitta fler. Försökt söka men går inte så bra. Blivit sugen på prova soldrivet. Så har jag nåt svepskäl köpa utan att behöva försöka bli av med nåt i samlingen.

En jag hittat däremot är Momentum. Bl a denna.

Lite osäker där om den blir för stor? Har tunn handled på 16-16,5 cm. 42mm i diameter men lug to lug är inte så farlig på 47mm. Har sett denna på forumet så någon borde ha koll, även om det varit quartz varianten men dimensionen är ju samma. 🙂

Spinnaker rockar vidare med en limiterad Piccard med meteorit tavla.
1200 dollares är inte gratis men med kod får man 25% rabbat. Endast 50 ex. Ska bli intressant att se om dessa går åt.

Nytt på armen idag, från vår finske trådvän @Finnish Joe 😎

Grym liten klocka detta, högt över förväntan!
38,5mm stor och bärs hur bra som helst!

Amerikanska mikromärken vet vad dom pysslar med, bästa AR:en jag sett på ett mikromärke. Fit och finish är klanderfritt.
Skulle kanske önskat att spännet var någon form av glidelock, men med 6 mikrojusteringar så klarar man sig.

Mycket svår att få färgen korrekt på bild, men den är iaf väldigt mintgrön.

pqgEoFY.jpg

3afbpmV.jpg

Andra bilden är ganska nära verkligheten!

Tillbaka
Topp