• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nytt på armen idag, från vår finske trådvän @Finnish Joe 😎

Grym liten klocka detta, högt över förväntan!
38,5mm stor och bärs hur bra som helst!

Amerikanska mikromärken vet vad dom pysslar med, bästa AR:en jag sett på ett mikromärke. Fit och finish är klanderfritt.
Skulle kanske önskat att spännet var någon form av glidelock, men med 6 mikrojusteringar så klarar man sig.

Mycket svår att få färgen korrekt på bild, men den är iaf väldigt mintgrön.

pqgEoFY.jpg

3afbpmV.jpg

Andra bilden är ganska nära verkligheten!
 
Nytt på armen idag, från vår finske trådvän @Finnish Joe 😎

Grym liten klocka detta, högt över förväntan!
38,5mm stor och bärs hur bra som helst!

Amerikanska mikromärken vet vad dom pysslar med, bästa AR:en jag sett på ett mikromärke. Fit och finish är klanderfritt.
Skulle kanske önskat att spännet var någon form av glidelock, men med 6 mikrojusteringar så klarar man sig.

Mycket svår att få färgen korrekt på bild, men den är iaf väldigt mintgrön.

pqgEoFY.jpg

3afbpmV.jpg

Andra bilden är ganska nära verkligheten!
Snygg är den minsann! Kan inte florera många i vårt land tänker jag.
 
Försöker nu intala mig själv att behålla både Orient Saturation (ska ingenstans) och Marinemastern. Byte till canvas är ett vagt försök men lutar åt att den lämnar. Känns ändå som om dom är en smula för lika trots olikheter. Då jag känner att jag bär upp aset till klocka som Saturation divern verkligen är så är det ändå det roligare alternativet av dom båda enligt mig.

00B0D46B-42AA-4A0A-9D20-F035BD38C1B0.jpeg
 
Tjena forumet. Har insett att jag önskar en lite tunnare klocka som enkelt får plats under skjortärmen för de tillfällen det skall bäras kavaj.

Har ni några fina mikro/affordables som inte är för tjocka? Känns som att mycket här i tråden går åt dykarhållet, lite tjockare.
Finns massor men vi måste börja någonstans. Monta Triumph är tunn och glider in bra under skjortärmen och passar lika bra när man är mer casual. Inte i det lägsta prissegmentet, däremot otroligt bra för pengarna!
1000009764.jpg


Mer plånboksvänligt alternativ skulle kunna vara tex Traska Summiteer. Finns i 36 och 38mm. På bilden nedan är 38mm.
1000001215.jpg
 
Senast ändrad:
Läste att NTH går i graven. Synd. Undrar om vi kommer att få se fler mikromärken gå under nu när efterfrågan stadigt minskar :(
Trist! Jag tror nog att fler kommer gå samma öde till mötes tyvärr. Alternativt så "räddas" de befintliga av att färre nya mikromärken dyker upp, men tror ändå att NTH kommer få sällskap i graven.

Jag kanske måste höja priset i annonsen på min NTH nu då. Måste bli värd minst det tredubbla 🙄
 
Tjena forumet. Har insett att jag önskar en lite tunnare klocka som enkelt får plats under skjortärmen för de tillfällen det skall bäras kavaj.

Har ni några fina mikro/affordables som inte är för tjocka? Känns som att mycket här i tråden går åt dykarhållet, lite tjockare.
Kan rekommendera en Casio. Oerhört tunn och väldigt välgjord.

casio efr s108

Gammal bild på min🙂
1000004093.jpg
 
Tillbaka
Topp