• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_20190617_162611.jpg
IMG_20190617_162718.jpg
IMG_20190617_162934.jpg
IMG_20190617_163017.jpg
I'm in love... Borealis Sea Storm v2.
Så där ja! Seriouswatches.com levererar! Fick denna skönhet idag och det blev kärlek vid första ögonkastet :) ber om ursäkt att jag inte ställt in tid och datum än ;)
8FA22E59-AED1-4FC4-9F0E-276738319EF6.jpeg
Väldans vad mycket trevligt som trillade in i tråden idag då :D Mitt bidrag :)
R1060669_edited.jpg
Grattis! Så ska en slipsten dras.

Stort grattis till den :). Fantastiskt fin.
Storleksmässigt så ser det helt perfekt ut.

Äntligen! Släng upp mer bilder!!!!!! Superfin klocka!

Tack tack :) Jobbar på bilder, måste bara leka lite först ;)

Kan ju säga att jag är över förväntan nöjd med finishen på den. Suttit och detaljstuderat bilderna på hemsidan och där fanns många missar jag inte gillade, men alla som jag kommer på nu är åtgärdade. Jag tyckte att borstningen var för grov, det är den inte. Kronskydden var ojämna på hemsidan, men de är mycket bättre på produktionsmodellen. Bandet är enligt spec 21mm och mellan luggarna skall det vara 19mm. Det innebär att på bilderna så sticker länken ut 1mm på varje sida, fast på min är länken 19mm som bredast vilket ser mycket bättre ut. På prototypen var baklocket borstat, men det är polerat nu, också något jag tycker är mycket bättre. Klockan har också mycket mer märkningar nu än på bilderna på prototypen vilket gör den mer intressant. Dykarförläningen känns också mer gedigen än vad jag kunde gissa av bilderna.

Det enda aber jag hittar just nu är att den går alldeles för fort. Verket är specat till +/-12spd och skall vara justerat till minst +/-6spd efter montering. min håller i snitt +12spd i snitt i olika positioner, men jag skall låta verket jobba in sig lite innan jag dömer det för hårt.

Kan ju säga att jag är över förväntan nöjd med finishen på den. Suttit och detaljstuderat bilderna på hemsidan och där fanns många missar jag inte gillade, men alla som jag kommer på nu är åtgärdade. Jag tyckte att borstningen var för grov, det är den inte. Kronskydden var ojämna på hemsidan, men de är mycket bättre på produktionsmodellen. Bandet är enligt spec 21mm och mellan luggarna skall det vara 19mm. Det innebär att på bilderna så sticker länken ut 1mm på varje sida, fast på min är länken 19mm som bredast vilket ser mycket bättre ut. På prototypen var baklocket borstat, men det är polerat nu, också något jag tycker är mycket bättre. Klockan har också mycket mer märkningar nu än på bilderna på prototypen vilket gör den mer intressant. Dykarförläningen känns också mer gedigen än vad jag kunde gissa av bilderna.

Det enda aber jag hittar just nu är att den går alldeles för fort. Verket är specat till +/-12spd och skall vara justerat till minst +/-6spd efter montering. min håller i snitt +12spd i snitt i olika positioner, men jag skall låta verket jobba in sig lite innan jag dömer det för hårt.

Kul med utförliga första tankar! Tycker det låter som ett lyckat köp! Synd att den inte går enligt justering. Kanske hjälper att köra in den?! :);)
Ser framemot lite mer bilder. Utsökt läge för det nu i det fina skånska vädret!

Där satt den! Vilken klocka! Grymt snygg!

Tackar :D

Kul med utförliga första tankar! Tycker det låter som ett lyckat köp! Synd att den inte går enligt justering. Kanske hjälper att köra in den?! :);)
Ser framemot lite mer bilder. Utsökt läge för det nu i det fina skånska vädret!

Den skärper nog till sig, annars lämnar jag nog in den till ruckning för till Frankrike vill jag inte skicka den nu när jag väntat i tre månader :p

Ge tidshållningen några dagar med full användning. Brukar ändra sig.

Grattis! Kul att höra dina första intryck. Men ja mer bilder idag! Enligt Postnord får jag min imorgon....vågar inte hoppas för mycket dock hehe

Grattis! Kul att höra dina första intryck. Men ja mer bilder idag! Enligt Postnord får jag min imorgon....vågar inte hoppas för mycket dock hehe

Wow, kul. Ser fin ut! Jag vill också ha min nu... får koka på trackingnumret och se hur långt den har kommit.

Tackar :)

Våra åkte väl samtidigt i tisdags förra veckan. I appen så stod det "imorgon" fram tills lunch när den slog över till "idag" sen kom ett SMS att jag kunde hämta. Nog första gången Postnord överaskat positivt :D

Så där ja! Seriouswatches.com levererar! Fick denna skönhet idag och det blev kärlek vid första ögonkastet :) ber om ursäkt att jag inte ställt in tid och datum än ;)
8FA22E59-AED1-4FC4-9F0E-276738319EF6.jpeg
Lite nytt! Någon i tråden som ägt den här tidigare? :D
20190617_172148.jpg
20190617_172426.jpg
20190617_172623.jpg
Väldans vad mycket trevligt som trillade in i tråden idag då :D Mitt bidrag :)
R1060669_edited.jpg
Som sagt, väldigt många fina klockor som dök upp här idag. Kul! :)

Här är min. Grym liten klocka :D
20190617_173034.jpg

Jag undrar bara, har er krona tre lägen också? Känns som andra läget på min klickar som datumvisning. Lite konstigt bara.
Tjusigt :)

Jodå, reagerade också över att den hade ett ”blindläge”. Inte speciellt skoj men inte heller ovanligt. Verket skall finnas i fem versioner, men antagligen så är ingen med centrumsekund utan datum :p

Tillbaka
Topp