• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

PSX_20190628_123409.jpg

Grön är inte dum! Känns helt klart mer sommar än svart :)

Ah, jag kikade på tisellwatch som påstår sig vara officiell europeisk distributör. Den koreanska hemsidan såg om möjligt ännu mer oseriös ut...

http://mobile--shop2.tisellkr.cafe24.com/
Den där sidan (den koreanska) är den som förespråkas på WUS.
Edit: Tydligen ska varje batch dom släpper ha lite förbättringar. Så vill man ha den senaste så är det koreanska sidan som gäller. Vad det innebär i slutändan har jag inte en aning om :)

Kunde inte hitta en svart på den koreanska sidan med datum men utan bubbla.
Är det från den europeiska man ska beställa då istället (choose your own configuration)? Tar dock 4-6 veckor då vilket jag antar beror på att de skickas från Asien?

Är det från den europeiska man ska beställa då istället (choose your own configuration)? Tar dock 4-6 veckor då vilket jag antar beror på att de skickas från Asien?
Det är väl alternativ #1-1? "dial = black, bezel = black, date without cyclops"
Man väljer alltså denna produkt och anger önskad konfiguration via rullistan: http://mobile--shop2.tisellkr.cafe2...automatic-200m/33/?cate_no=42&display_group=1

Det är väl alternativ #1-1? "dial = black, bezel = black, date without cyclops"
Man väljer alltså denna produkt och anger önskad konfiguration via rullistan: http://mobile--shop2.tisellkr.cafe2...automatic-200m/33/?cate_no=42&display_group=1
Finns det date utan bubbla?
Edit: Japp, det hade jag missat. Undrar vad jag klickade i.

Oh yes.
EDIT: @Birchgrove Antar att du beställde från den koreanska sidan?
Fylleköp? :cool::rolleyes:o_O:angel::happyhappy:;)
Haha, ja. Jag beställde därifrån. Men inget fylleköp dock. Efter @Nilas postade sina bilder på den gröna idag så brast det för mig. Kunde helt enkelt inte hålla mig :)
Så det var snarare total eufori som gjorde att jag missade att man kunde välja med eller utan bubbla. Jag hade valt med bubbla, men hade varit nöjd med vilket av alternativen som helst :)

Haha, ja. Jag beställde därifrån. Men inget fylleköp dock. Efter @Nilas postade sina bilder på den gröna idag så brast det för mig. Kunde helt enkelt inte hålla mig :)
Så det var snarare total eufori som gjorde att jag missade att man kunde välja med eller utan bubbla. Jag hade valt med bubbla, men hade varit nöjd med vilket av alternativen som helst :)
Jag är nära bristningsgränsen nu.
Zelos GMT eller Tisell utan bubbla. Eller så måste jag lugna mig...

Regeringen har talat... och för att upprätthålla nån form av balans i hemmet får jag köra på en in/en ut-metoden. Då annat är på g så innebär det tyvärr att denna skönhet fick bli alldeles för kortvarig i min ägo. But life goes on ändå liksom :) Trodde jag kunde smyga in en till obemärkt men neeeeej :D
Skulle nån råka va intresserad så är det ba att pm:a, dyker väl annars upp på K&S i helgen.
Tjipp tjipp och ha en go helg everybody! :)
4C005CAE-B110-45F0-974A-CF63FDCD6C5E.jpeg

Blind är man... Tack för hjälpen. Får skylla på en knepig hemsida :)
Har svårt för mercedesvisare men allt bildbombande här gör mig sugen :banghead:
Nej, det är ju inte direkt någon smidig nätbutik år 2019. Jag har precis som dig svårt för Mercedesvisare men är bra sugen på en Tisell ändå. Lutar åt en blå...

Det finns även möjlighet att skräddarsy en kombination om man inte vill ha någon av de förvalda.

Grön?

Bubblan är bra. Förstorar som en bubbla ska göra, dvs rejält och placeringen av den är bra. Lite mer reflex i bubblan än i övriga glaset om man ska nämna något men inget som stört mig :).
PSX_20190628_220404.jpg

Tillbaka
Topp