• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det finns alldeles för få klockor med hel-lumad tavla. Jag tycker att det är så sjukt coolt. :D
Här är en :)
IMG_20190128_181718_5.jpg

IMG_20181120_184623_5.jpg

Tack, man!! Var mycket Gshocks där länge innan automatromantiken kom tillbaka...och jag insåg att mina 15,5 handleder kanske inte var gjorda för gxw 56s:p nu är faktiskt Speed dw5600cn den enda gshocken kvar (många tack till @parasec)
D0109B0F-95DE-421A-88C8-13559C2D1EDE.jpeg
(lite ot men affordable är den allt):D

Vet vad du menar, vandrade runt bland många G förra året även en gx-56 och provade Frogman via passaround. Tyvärr är min handled också klen annars skulle nog en froggie sitta där (ligger ju en prisvärd på K&S) men saknar onekligen en G-shock i samlingen. Square sitter helt klart skönast, men finns många roliga modeller. Även många klassiker. Slutar ju dock alltid som oftast att fler än en köps :rolleyes:

Vet vad du menar, vandrade runt bland många G förra året även en gx-56 och provade Frogman via passaround. Tyvärr är min handled också klen annars skulle nog en froggie sitta där (ligger ju en prisvärd på K&S) men saknar onekligen en G-shock i samlingen. Square sitter helt klart skönast, men finns många roliga modeller. Även många klassiker. Slutar ju dock alltid som oftast att fler än en köps :rolleyes:
Åh ja! Testade froggyn på slutet där. Episk ballhet men åt hela underarmen:p förstår helt vad du menar, så enkelt att samla på sig. För mig blev det helt enkelt att hitta The One och sen stanna (med viss hjälp av en brutalt mycket mindre klocklåda att fylla:D) men klart det ska finnas en Square i samlingen!

Åh ja! Testade froggyn på slutet där. Episk ballhet men åt hela underarmen:p förstår helt vad du menar, så enkelt att samla på sig. För mig blev det helt enkelt att hitta The One och sen stanna (med viss hjälp av en brutalt mycket mindre klocklåda att fylla:D) men klart det ska finnas en Square i samlingen!
Haha detta känns bekant från våra långa konversationer om just G-Shocks och när du hade fått hem din Groda! När båda hade en handfull Gs, nu har jag ingen längre:eek:

Nä, det är väl det minsta man kan påstå, haha. Utan tvekan min favorittråd på forumet. :D

Det är ju det. Köpte en beggad DW-5610 för ett tag sen. Solcellsladdning, radiomottagare, automatisk backlight, världstid, timer, alarm, tidtagarur, vattenresistent till 200m och nästan oförstörbar. 500 spänn, klå det liksom. :confused:
LRM_EXPORT_125839768396890_20190711_222637312.jpeg
Har en likadan klocka. Riktigt nöjd och en klocka man aldrig behöver hantera med vita bomullshandskar ;).

George j von Burg? Vad tycker ni om dessa?
Intressanta prylar, tack för tipset :)
En snygg swissmade kronograf för för 600 europapengar, ospecat verk, lite off hemsida och en bakgrundshistoria om märket som inte hänger ihop med såna fasoner som ospecade verk.

Somliga säger ju blä med en gång när det drar åt såna håll, för min egen del blir jag bara ännu mer intresserad av vad det eg är för tjommar ;) det är ju liksom inte heller den typiska "jag ska göra som DW-sidan".

Screenshot_20190712-081628.jpg

FCD24808-519B-40B7-A604-0E3DAF7F2B68.jpeg

Hemma igen. Slänger upp benen på en bänk och slappar med en kall (japp ni vet vilken) Lite festlig post hade det visst kommit också, ett tropic från @levman , man tackar. Just tropic tycker jag är ett band som alltid funkar, hade det på min förra Squale, och tycker även det passar på denna ursnygga Fumoso. Trevlig afton mina herrar
Det vart snyggt på din Squale tycker jag. Har några fler Squales som jag kommer vilja få hem så kanske blir ett nytt försök med Tropic på dom :)

Tillbaka
Topp