• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det är märkligt hur klockor som till en början inte alls faller mig i smaken växer ju fler bilder jag ser. Den där är FET!

Adragan gillade jag inte heller från början men eftersom jag bombas med fler och fler bilder börjar jag gilla den mer och mer, trots dess likheter med en viss annan klocka.

Hoppas att det löser sig med sjukvården och att du frisknar till snart.
Tackar, dragit igång en penicillin kur, så är på g, fn måste vara över 20 år sedan jag fick en

Tack! Jag har haft den i både guld och stål men behandlingen på denna gör det till en helt annan klocka, så jäkla tuff! Typ som att hitta en 40år gammal klocka i byrån :D

IMG_20190712_170344.jpg
IMG_20190712_170401.jpg
IMG_20190712_170423.jpg
IMG_20190712_170003.jpg
IMG_20190712_165944.jpg
IMG_20190712_165930.jpg
Fan vad bra den är! Är det en svindyr LE?

Då har man fått semester och även hämtat ut min Zelos Swordfish. Bjuder på lite bilder från paketöppningen, och den första stunden med klockan på handleden. Det ger verkligen mervärde att få den fina trälådan, och ett extra band. :)

Finns risk för någon ytterligare bild senare, känner mig verkligen oerhört nöjd initialt. Min första Zelos, och min första bronsklocka. :D

Förtär givetvis ett par Norrlands som ju blivit trådens officiella öl. Skål och trevlig helg mina vänner i tråden! Verkligen feelgood att spana igenom flödet och se alla härliga klockor och öl ;)
upload_2019-7-12_17-44-44.jpeg

upload_2019-7-12_17-45-1.jpeg

upload_2019-7-12_17-45-56.jpeg

upload_2019-7-12_17-46-10.jpeg

upload_2019-7-12_17-47-6.jpeg

upload_2019-7-12_17-47-18.jpeg
Oj, den var snygg, grattis

Det ligger en sjukt cool Gruppo Gamma på K&S som jag hade köpt för längesen om jag inte hade haft armar som är alldeles för klena för en sån klocka.
https://klocksnack.se/threads/peacekeeper-nytt-pris-18-2.104201/#post-2639165
@Lundgren KÖP!
Han knappt posta inlägget förrän det bara öste in med tips! Gör ni inget annat än hänger i denna tråden? ;)
Tack för alla tips! Nu har jag å göra med att kolla upp allt detta:).
Bästa tråden på KS!

Haha efter alla lovord så måste man ju testa den igen, jag ville ju så gärna att den skulle funka redan första gången :banghead: Får se om färgerna är lättare att smälta nu, om inte så är den lättflippad :bag:
Fantastiskt!!
Haha, du är fan underbar. :D Vi håller tummarna för att den får stanna den här gången då. :p
@M26 Annars är jag eventuellt intresserad om du vill bli av även med detta ex...
Men snälla skjut mig någon.
Har viljat ha Pepsi och Tropic hela tiden men nu börjar jag fundera om det va dumt att beställa en Tropic och ta en utan gmt istället.
Förstår ni hur vi har det hemma då både frugan och jag har beslutsångest på ALLT vi handlar :pirate:
3340ADD7-4C82-4912-8210-085DA586B40C.jpeg
Mercedesvisare utan bubbla och 40 mm vs Bättre visare med bubbla (ogillas) och 42 mm. Tänker ständigt på vilken av dessa två som skulle kunna bli både min första Squale och GMT-klocka.

@Lundgren KÖP!

Bästa tråden på KS!

Fantastiskt!!

@M26 Annars är jag eventuellt intresserad om du vill bli av även med detta ex...

Mercedesvisare utan bubbla och 40 mm vs Bättre visare med bubbla (ogillas) och 42 mm. Tänker ständigt på vilken av dessa två som skulle kunna bli både min första Squale och GMT-klocka.

Duly noted, PM kommer om det blir flipp! Jag måste vara i minoritet som tycker att Mercedesvisare är att föredra estetiskt över andra visare på en klocka, bryr mig inte nämnvärt över vem som uppfann dom och vad dom associeras med. Vill någon reta sig och må dåligt över att jag bär en Pepsi med Mercedesvisare med annat namn på tavlan än det stora R så är det deras problem, jag förlorar ingen sömn över det :D

Senast ändrad:
@Lundgren KÖP!

Bästa tråden på KS!

Fantastiskt!!

Hänger inte riktigt med på det här med bubbla? Varför stör sig alla på det? Är det för att det är för likt Rålex?

Duly noted, PM kommer om det blir flipp! Jag måste vara i minoritet som tycker att Mercedesvisare är att föredra estetiskt över andra visare på en klocka, bry mig inte nämnvärt över vem som uppfann dom och vad dom associeras med. Vill någon reta sig och må dåligt över att jag bär en Pepsi med Mercedesvisare med annat namn på tavlan än det stora R så är det deras problem, jag förlorar ingen sömn över det :D

Helt rätt!

• Like
Reactions: M26
Duly noted, PM kommer om det blir flipp! Jag måste vara i minoritet som tycker att Mercedesvisare är att föredra estetiskt över andra visare på en klocka, bry mig inte nämnvärt över vem som uppfann dom och vad dom associeras med. Vill någon reta sig och må dåligt över att jag bär en Pepsi med Mercedesvisare med annat namn på tavlan än det stora R så är det deras problem, jag förlorar ingen sömn över det :D
Mercedes är bäst på dykare !

Då har man fått semester och även hämtat ut min Zelos Swordfish. Bjuder på lite bilder från paketöppningen, och den första stunden med klockan på handleden. Det ger verkligen mervärde att få den fina trälådan, och ett extra band. :)

Finns risk för någon ytterligare bild senare, känner mig verkligen oerhört nöjd initialt. Min första Zelos, och min första bronsklocka. :D

Förtär givetvis ett par Norrlands som ju blivit trådens officiella öl. Skål och trevlig helg mina vänner i tråden! Verkligen feelgood att spana igenom flödet och se alla härliga klockor och öl ;)
upload_2019-7-12_17-44-44.jpeg

upload_2019-7-12_17-45-1.jpeg

upload_2019-7-12_17-45-56.jpeg

upload_2019-7-12_17-46-10.jpeg

upload_2019-7-12_17-47-6.jpeg

upload_2019-7-12_17-47-18.jpeg
Riktigt fin, grattis, kanoonfärger.

Hänger inte riktigt med på det här med bubbla? Varför stör sig alla på det? Är det för att det är för likt Rålex?
För min del är det inte kopplingen till R som stör, utan själva bubblan på glaset. Förstår inte vad man skall ha den till? Det är dessutom svårt att se datumet i andra vinkar än rakt ovanifrån. Jag stör mig inte det minsta om andra har bubblor, bara inget jag vill ha själv. (och helst slipper jag även själva datumfunktionen så slipper jag ställa om den hela tiden). Men bara en smakgrej för min del.

För att tala för mig själv tycker jag bara att det känns onödigt och hindrar dessutom från att avläsa datumet från andra vinklar än rakt uppifrån. Kan tilläggas att jag aldrig ägt en klocka med bubbla, kanske dags att sluta vara konservativ?
Gällande Råoulex (på ren skånska :D) tycker jag att Daytonan i stål är snygg trots avsaknad av datum men skulle inte ens tänka mig att ge halva listpriset för en.

För min del är det inte kopplingen till R som stör, utan själva bubblan på glaset. Förstår inte vad man skall ha den till? Det är dessutom svårt att se datumet i andra vinkar än rakt ovanifrån. Jag stör mig inte det minsta om andra har bubblor, bara inget jag vill ha själv. (och helst slipper jag även själva datumfunktionen så slipper jag ställa om den hela tiden). Men bara en smakgrej för min del.
Great minds think alike.

För min del är det inge kopplingen till R som stör, utan själva bubblan på glaset. Förstår inte vad man skall ha den till? Det är dessutom svårt att se datumet i andra vinkar än rakt ovanifrån. Jag stör mig inte det minsta om andra har bubblor, bara inget jag vill ha själv. (och helst slipper jag även själva datumfunktionen så slipper jag ställa om den hela tiden). Men bara en smakgrej för min del.

Ja, det här med datum... Är man en riktig samlare så är det bra drygt att ställa om hela tiden. Försöker undvika datum på klockor.

Ok, men då hänger jag med. Om man inte ser själva funktionen är det ju inget vidare. Har själv aldrig ägt en klocka med det på.

Edit: riktig samlare är kanske fel sak att säga. Många föredrar ju faktiskt det. Tycker själv det är jobbigt att ställa i. Och försöker undvika klockor med datum.

Tillbaka
Topp