TheRedDevil
Basic
Fan vad bra den är! Gillar den mer och mer varje gång jag ser den!Yes lite bilder är inte fel!!
Har man inget vettigt att skriva så bör man hålla fingrarna från tangentbordet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fan vad bra den är! Gillar den mer och mer varje gång jag ser den!Yes lite bilder är inte fel!!
Har man inget vettigt att skriva så bör man hålla fingrarna från tangentbordet
Nej, blir tankefel. Är alla överprisade? Du kanske inte gillar äldre klockor, och det är helt ok, men de blir ju inte överprisade bara för det? Att kalla alla klockor från Patek, Rolex och Cartier med flera skräp är ignorant då de har lett till att vi har de klockor vi bär idag.Jo det är just det man kan, det är en fråga om perspektiv och det är det jag försöker få fram. Vad jag menar är att vi alla har våra åsikter och behöver inte göra konstanta påhopp i olika trådar. För allas trevnad gör vi bäst i att ignorera sådant som vi ej tycker om, eller håller du inte med? För sakens skull så vill jag poängtera att jag uppriktigt tror att du vill hjälpa till och också gjort det många gånger men ibland så framstår en del kommentarer även om du kanske inte menar det som väldigt ignoranta, dryga och respektlösa mot folk i denna tråd. Vi behöver inte älta vidare den här frågan då den är meningslös och för allas trevnad nöja oss med att vi helt enkelt tycker olika i sakfrågan. Tycker bara att mikrotråden är en mycket lustigt tråd att tillbringa så mycket tid i när man så starkt ogillar 80% av innehållet.
Tack för mig leverpastej!
Ännu bättre live,magiskFan vad bra den är! Gillar den mer och mer varje gång jag ser den!
Jag kan tänka mig det, den ligger högt på min "must have" lista just nu!Ännu bättre live,magisk
Kan du inte bara lägga av? Fortsätter du att posta bilder på den där så måste jag ha en! Fan vad bra den är...Ännu bättre live,magisk
Ja hämden är ljuv efter bilder på din Tropic min ska anlända på OnsdagKan du inte bara lägga av? Fortsätter du att posta bilder på den där så måste jag ha en! Fan vad bra den är...
Jajaja, men nu är det mig det är synd om för att jag inte har en Pepsi GMT! Du har i alla fall en på gång!Ja hämden är ljuv efter bilder på din Tropic min ska anlända på Onsdag
Forumets trevligaste tråd, som kallar alla som inte tycker som ni för troll och att de inte är välkomna? Låter trevligt.
Jag var för okänslig i mitt inlägg. Jag trodde inte i min vildaste fantasi att någon skulle tycka den klockan var annat än en ren (design)kopia, men det var tydligen fel.
Att man lånar designelement är ok enligt mig, där jag tex tycker Halios Seaforth, baltic watches etc verkar ha gjort ett bra jobb (utan att vara direkt påläst). Uppenbart hämtat rätt mycket inspiration från olika vintagepjäser, men inte kopierat något rakt av med egen logga. Det kommer jag aldrig förstå att man tycker är ok. Att det ger oss dödliga en möjlighet att bära ur av en viss design är såklart sympatiskt, men jag tycker inte heller det är en rättighet att få ha en viss klocka, bil etc. Jag vill gärna ha en gammal 911 turbo men har inte på långa vägar råd. Jag tycker inte det för den sakens skull är ok med en kopia utan Porscheemblem på huven.
Synd att många fina mikromärken lite försvinner bland alla designkopior.
Att jämföra med vintage och säga att det är ett annat ord för överprisat skräp är ingen åsikt, bara att visa sin okunskap om klockor generellt.
Vet jag sade att jag skulle lämna men sket i det. Ska försöka vara trevlig och inte dömande.
Vad tror du om kommande säsong? Med värvningarna som är gjorda hittills, jag är positiv till värvningen av unga och hungriga spelare!Idag kör vi på en GMT som inte får så mycket handledstid. Vilket är underligt för jag gillar den..
Och GMT är ju bra för världens största klubb är ju på pre-season tour i Australien #ggmu
De är inte så vanliga på andrahandsmarknaden ännu och även om en skulle dyka upp så kan du räkna med att få betala ganska exakt vad den kostar att köpa själv från Loriers webbshop. Kanske någon hundralapp under men inte mer än så.Vet inte om det här är lite av en faux pas, men jag har en annons ute för en Lorier Falcon hunter green/gold som inte har gett något utdelning. Om det är någon som vill kränga vidare sin så är det bara att höra av sig!
Skulle inte tro att det finns så många på forumet? Och min är inte till salu!Vet inte om det här är lite av en faux pas, men jag har en annons ute för en Lorier Falcon hunter green/gold som inte har gett något utdelning. Om det är någon som vill kränga vidare sin så är det bara att höra av sig!
Forumets trevligaste tråd i vanliga fall då, läs och känn in den annars så trevliga stämningenForumets trevligaste tråd, som kallar alla som inte tycker som ni för troll och att de inte är välkomna? Låter trevligt.
Jag var för okänslig i mitt inlägg. Jag trodde inte i min vildaste fantasi att någon skulle tycka den klockan var annat än en ren (design)kopia, men det var tydligen fel.
Att man lånar designelement är ok enligt mig, där jag tex tycker Halios Seaforth, baltic watches etc verkar ha gjort ett bra jobb (utan att vara direkt påläst). Uppenbart hämtat rätt mycket inspiration från olika vintagepjäser, men inte kopierat något rakt av med egen logga. Det kommer jag aldrig förstå att man tycker är ok. Att det ger oss dödliga en möjlighet att bära ur av en viss design är såklart sympatiskt, men jag tycker inte heller det är en rättighet att få ha en viss klocka, bil etc. Jag vill gärna ha en gammal 911 turbo men har inte på långa vägar råd. Jag tycker inte det för den sakens skull är ok med en kopia utan Porscheemblem på huven.
Att jämföra med vintage och säga att det är ett annat ord för överprisat skräp är ingen åsikt, bara att visa sin okunskap om klockor generellt.
Vet jag sade att jag skulle lämna men sket i det. Ska försöka vara trevlig och inte dömande.
Vill du förklara? Förstår inte kopplingen. Jag hade inte köpt ett par jeans med Nudiesömmar som inte var Nudie om det var det du undrade? Att jämföra denna diskussion med jeans generellt, blir väl mer som att säga att alla dykarklockor är kopia på någon urdykarklocka? Det tycker jag inte, och låter mest som något man drar fram för att säga att rena designkopior är ok.Måste fråga hur du gör med jeans, skjortor o andra kläder? För där kan vi snacka designkopior så det räcker och blir över.
Hehe, nu är det super-OT. Men jag har också höga förhoppningar Skulle behöva mer dock, en DM, CM och RW samt CB (Maguire)Vad tror du om kommande säsong? Med värvningarna som är gjorda hittills, jag är positiv till värvningen av unga och hungriga spelare!
Jag uppfattade inte att någon sa att du inte var välkommen. Det är du naturligtvis.Forumets trevligaste tråd, som kallar alla som inte tycker som ni för troll och att de inte är välkomna? Låter trevligt.
Du har absolut rätt i det du säger, och jag har övervägt det eftersom klockan inte är jättedyr från första början. Det som avgör är att jag ska börja plugga nu i augusti och försöker hålla hårt i varje slant jag har. Kommer försöka spara på varje ställe jag kan, och att köpa en begagnad klocka över en sprojtans känns som ett bra tillfälle att spara några kronor.De är inte så vanliga på andrahandsmarknaden ännu och även om en skulle dyka upp så kan du räkna med att få betala ganska exakt vad den kostar att köpa själv från Loriers webbshop. Kanske någon hundralapp under men inte mer än så.
Beställ hem en alltså om du vill ha en
Sanningen suger och jag hatar den.Skulle inte tro att det finns så många på forumet? Och min är inte till salu!
En bra kopia, den sorten man kan kalla hommage utan att behöva slå ner blicken.
Ja då var det måndag igen då. Härlig vecka!
Ps undrar vad denna är en kopia på?
Just det, jag bryr mig ju inte.
Kommer kanske en bild på en frostad Norrlands sen. Undrar vad Norrlands har kopierat, den smakar ju nästan som en annan öl. ...
Just det. Jag bryr mig inte här heller. Jag bara gillar burken och smaken ändå, även om den säkert påminner om nåt annat som redan gjorts.
Ha en riktigt grym måndag nu alla vänner
Varför uppfinna hjulet 2 gånger
Kommer kanske en bild på en frostad Norrlands sen. Undrar vad Norrlands har kopierat, den smakar ju nästan som en annan öl. ...
Just det. Jag bryr mig inte här heller. Jag bara gillar burken och smaken ändå, även om den säkert påminner om nåt annat som redan gjorts.
Fan så bra den är! Vinklarna i glaset mot tavlan! Och på ett tropic.. Jag är avundsjuk, jag vill också ha den på min handled!
Vad är den en homage på?En bra kopia, den sorten man kan kalla hommage utan att behöva slå ner blicken.
Råååålex!Vad är den en homage på?
På 70-talsoriginalet från Squale.Vad är den en homage på?
Tnx! Ja den är onödigt bra. Otroligt fin. Den lever sitt egna liv på dagarna beroende på var jag befinner mig, ute som inne. Färgen och tavlan gör att man nästan hypnotiseras och dras in som i ett svart hål. Ja du hör ju...Fan så bra den är! Vinklarna i glaset mot tavlan! Och på ett tropic.. Jag är avundsjuk, jag vill också ha den på min handled!
Den har väl iofs sett i princip likadan ut sen den kom så jag skulle nog inte vilja säga att det är en homage, snarare en vidareutveckling i så fall. Visst, de la ner tillverkningen under över 20 år men sen tog de upp den igen utan att egentligen göra några ändringar.På 70-talsoriginalet från Squale.