Man ser det man vill se, så är det.Ehhm va? Två klockor som ser ut som klockor. Nu är det faktiskt bara trams. Du kan inte jämföra det där med Seinhart och rolex...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man ser det man vill se, så är det.Ehhm va? Två klockor som ser ut som klockor. Nu är det faktiskt bara trams. Du kan inte jämföra det där med Seinhart och rolex...
Hur var nu detta relevant om jag får fråga? Finns likheter om man kisar, som vi ärligt talat inte visste om innan vi beställt klockorna. Funktionerna är däremot olika och ingen detalj är speciellt lik eller kopierad om man tittar efter.Nu tycker jag att kläder och möbelprat fortsätter i Lifestyle.
Roligt att du nämner Bolm. Här kommer en bild på hur lik den kan vara en Seiko superior. Många likheter där.
Men hur kan Squale i så fall kopiera sin egen boett? De har ju själv skapat denSvara på min fråga ist? Att kopiera betyder såklart att reproducera något som man själv inte skapat.
Hantverkarglädje i detta prisspann? Vi är ingen återföljare för andra gången, vi äger designen men har ingen egen fabrik. Väldigt få varumärken som har det idag. Kvaliteten tycker jag är hög, ingen reklamation än. Vad sitter du på för information jag missat? Ser inte var lurendrejerierna skulle finnas?
Som sagt upp till betraktaren att se vad som är likt och inte. Allt efter ens egna syften. Själv ser jag allt för mycket likheter.Hur var nu detta relevant om jag får fråga? Finns likheter om man kisar, som vi ärligt talat inte visste om innan vi beställt klockorna. Funktionerna är däremot olika och ingen detalj är speciellt lik eller kopierad om man tittar efter.
Helt rätt där, gick för snabbt. Återskapar en redan existerande design är bättre om man skall sammanfatta det.Men hur kan Squale i så fall kopiera sin egen boett? De har ju själv skapat den
Upp till dig, men då behöver du nog fundera lite på vad designformelementen på ovan nämnda Seiko är. Jag ser faktiskt inte ett enda seikounikt designelement replikerad på vår klocka, kan du peka på någon?Som sagt upp till betraktaren att se vad som är likt och inte. Allt efter ens egna syften. Själv ser jag allt för mycket likheter.
Nämn ett designelement som är kopierat tack.Steinhart tillverkar sina egna grejer, i Schweiz, för ungefär samma pengar i deras lägre sortiment som Bolm. Det finns lika många olikheter mellan Seiko Superior och Bolm som mellan Rolex Explorer och Borealis Adraga.
Ser ju ut som du tagit Seiko superior upp och ner, skippat datumet och bytt märkning på bezel.Upp till dig, men då behöver du nog fundera lite på vad designformelementen på ovan nämnda Seiko är. Jag ser faktiskt inte ett enda seikounikt designelement replikerad på vår klocka, kan du peka på någon?
Det var inget seriöst svar. Att ha svart centrum på visare är ett klassiskt element på instrument, framförallt flyginstrument. Är väl snarare kopierat från B&R isf då de är mest kända för det i klockvärlden? Det du kallar subdial sitter där den sitter då verket är designat så, vi använder samma verk. Tyvärr hade vi inte musklerna att tillverka ett eget verk.Ser ju ut som du tagit Seiko superior upp och ner, skippat datumet och bytt märkning på bezel.
Centrum av visarna är samma, subdial likadan och kronan hamnar på samma ställe. Även om det kanske inte är Seikopatent på dessa sakerna så hur lyckas man träffa så likt?
Äsch, det var säkert ren ”slump” och då är det okej.Ser ju ut som du tagit Seiko superior upp och ner, skippat datumet och bytt märkning på bezel.
Centrum av visarna är samma, subdial likadan och kronan hamnar på samma ställe. Även om det kanske inte är Seikopatent på dessa sakerna så hur lyckas man träffa så likt?
Höj nivån och tillför till ämnet istället för att fjanta? Vet iofs inte varför min klocka är så intressant men låt gå.Äsch, det var säkert ren ”slump” och då är det okej.
Grymt, ser fram emot att se bilder och höra dig tycka till om den sen!!Uppdatering i mitt Tisell/Postnord ärende.
Tullen har släppt paketet och det är på väg till mitt utlämningsställe.
Iaf enligt Postmord, så vi får väl se.
Jag lade beställningen den 28e juni, och bö4ha paketet senast på onsdag den 17e.
Snälla du, alla ser liknelserna som jag skrev tidigare utom kanske du då. Som sagt man ser det man vill se för sina egna syften. Inget fel med att den liknar Seikon för den är ju riktigt trevlig.Det var inget seriöst svar. Att ha svart centrum på visare är ett klassiskt element på instrument, framförallt flyginstrument. Är väl snarare kopierat från B&R isf då de är mest kända för det i klockvärlden? Det du kallar subdial sitter där den sitter då verket är designat så, vi använder samma verk. Tyvärr hade vi inte musklerna att tillverka ett eget verk.
Frågan kvarstår, vad är kopierat från Seikon ovan?
Då du inte kan peka på en enda detalj är det rätt uppenbart att du bara vill mig illa, tråkigt i en så här mysig och vänskaplig tråd.Snälla du, alla ser liknelserna som jag skrev tidigare utom kanske du då. Som sagt man ser det man vill se för sina egna syften. Inget fel med att den liknar Seikon för den är ju riktigt trevlig.
En Seikohommage.
Har bara svårt att tro att du inte visste likheten innan produktion som du säger, men visst.
Klart han vet.Snälla du, alla ser liknelserna som jag skrev tidigare utom kanske du då. Som sagt man ser det man vill se för sina egna syften. Inget fel med att den liknar Seikon för den är ju riktigt trevlig.
En Seikohommage.
Har bara svårt att tro att du inte visste likheten innan produktion som du säger, men visst.
Du kommer med falska anklagelser, svamlar om tillverkning du inte har koll på och spyr galla över mitt företag. Är inte det naturliga att istället berömma modet, engagemanget och kapitalet som krävdes för att starta ett klockföretag? Att KS har en senior medlem som startade ett klockföretag tycker iaf jag är rätt trevligt. Nej, missunnsam är melodin. Sällan jag tappar humöret men ju är jag jäkligt trött på din jargong.Klart han vet.
Hur som helst har jag större respekt för en tillverkare som faktiskt tillverkar sina klockor och inte bara har en köpt pappersprodukt som t.ex. Squale, Steinhart, CW, Yema, Sjöö Sandström, Tisell, Kentex, Boldr, Damasko o.s.v. och inte hymlar med var dem är tillverkade. När man dessutom kan tillverka sina egna verk som faktiskt bl.a. Steinhart och Yema gör då är man ett riktigt klockmärke.
Glöm inte CWKlart han vet.
Hur som helst har jag större respekt för en tillverkare som faktiskt tillverkar sina klockor och inte bara har en köpt pappersprodukt som t.ex. Squale, Steinhart, CW, Vostok, Yema, Sjöö Sandström, Tisell, Kentex, Boldr, Damasko o.s.v. och inte hymlar med var dem är tillverkade. När man dessutom kan tillverka sina egna verk som faktiskt bl.a. Steinhart, Vostok och Yema gör då är man ett riktigt klockmärke.
När det går emot dig då vill man dig plötsligt illa?Då du inte kan peka på en enda detalj är det rätt uppenbart att du bara vill mig illa, tråkigt i en så här mysig och vänskaplig tråd.
Så du erkänner att du försöker smutskasta mig för att du är arg på mig?När det går emot dig då vill man dig plötsligt illa?
Rent ut sagt löjligt. Snart kommer väl ditt berömda "trolla" också. Rannsaka dig själv någon gång om det nu är möjligt och se hur du själv beter dig.
Du hamnar åtskilliga gånger i blåsväder och nej du får inga exempel för du är nog väl medveten om detta och om inte så har du noll självinsikt. Offerkoftan kan du ta av tack.
Gjorde jag inteGlöm inte CW
Var skrev jag att jag är arg på dig och vill smutskasta dig? Däremot tycker jag du ibland är helt omöjlig att resonera med. Arg och smutskasta är det långt kvar till. Bilden kan ju inte vara att smutskasta då Seikon är riktigt trevlig. Här gillas ju klockor som liknar annat som du vet.Så du erkänner att du försöker smutskasta mig för att du är arg på mig?
GMT är alltid bra (börjar bli tjatig, förlåt )Idag kör vi på en GMT som inte får så mycket handledstid. Vilket är underligt för jag gillar den..
Och GMT är ju bra för världens största klubb är ju på pre-season tour i Australien #ggmu
Haha jag som läste snabbt och fokuserade på din text om inhouseverk. Missade!Gjorde jag inte
Ser ingen annan anledning till att du annars skulle ljuga om att designen på Bolm är stulen från Seiko. Du kunde inte peka på en enda detalj så då är enda rimliga slutsatsen att du ljuger för att du hyser något agg mot mig? Sedan kan jag erkänna att jag bitvis kanske blandar ihop folk här då det går fort när ni attackerar i grupp.Var skrev jag att jag är arg på dig och vill smutskasta dig? Däremot tycker jag du ibland är helt omöjlig att resonera med. Arg och smutskasta är det långt kvar till. Bilden kan ju inte vara att smutskasta då Seikon är riktigt trevlig. Här gillas ju klockor som liknar annat som du vet.
Jag har inte skrivit någonstans att du stulit något.Ser ingen annan anledning till att du annars skulle ljuga om att designen på Bolm är stulen från Seiko. Du kunde inte peka på en enda detalj så då är enda rimliga slutsatsen att du ljuger för att du hyser något agg mot mig? Sedan kan jag erkänna att jag bitvis kanske blandar ihop folk här då det går fort när ni attackerar i grupp.
Att något är obehagligt likt innebär att man stulit ”lånat” designen? Håller du inte med?Jag har inte skrivit någonstans att du stulit något.
Nu skriver du lite vad du själv tycker här.
Däremot att den är obehagligt lik Seikon på många punkter. Trodde faktiskt bättre om dig än att när du får svar tillbaka någon gång så plötsligt är det dig man är ute efter och vill illa. Tråkigt och nästan lite obehagligt.
En vis man sa en gång ”vad är mest troligt, att det är du som har fel eller alla andra”Jag har inte skrivit någonstans att du stulit något.
Nu skriver du lite vad du själv tycker här.
Däremot att den är obehagligt lik Seikon på många punkter. Trodde faktiskt bättre om dig än att när du får svar tillbaka någon gång så plötsligt är det dig man är ute efter och vill illa. Tråkigt och nästan lite obehagligt.