• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sjukligt beteende. Jag har bytt klocka fyra gånger idag, känns mer rimligt.
PSX_20190717_212636.jpg
Samma här när jag räknar efter.
Ja bara gnugga in det, men imorgon kommer jag att ha minst tre på underarmen samtidigt :D.

Snyggt? Vad är det för objektiv du har köpt? :)

22E723F9-8AAF-489E-882F-0E1DAF798C8F.jpeg

Köpte ett beg Fujinon 50 mm f2 WR. Behöver vara lite mer stealth i foto av familjen. Funkar såklart bra för klockor också. Kompletterar objektivparken som består 14 mm f2.8, 35 mm f1.4. Kamera Fujifilm XT-1 än så länge. Gillar grejerna fantastiskt mycket.

Sen funderar jag på att dränka denna bronsklockan i saltvatten också.

Köpte ett beg Fujinon 50 mm f2 WR. Behöver vara lite mer stealth i foto av familjen. Funkar såklart bra för klockor också. Kompletterar objektivparken som består 14 mm f2.8, 35 mm f1.4. Kamera Fujifilm XT-1 än så länge. Gillar grejerna fantastiskt mycket.

Fina grejer du har :) Hade 35an förut, var en riktig favorit men lite snävare vinkel hade nog gjort att jag använt kameran ännu mer. Dreglade länge efter 56an men slog aldrig till och nu har jag inte ens kameran kvar :p

Riktigt trevlig uppsättning du har där! :)

Bra idé, mer saltvatten till bronsarna. :)
Dessa fina kameror gör mej sugen också. Tittat på en Fujifilm x100f med några tillägg, jacklarns så dyrt... gillar hybridsökaren... :(

Bra idé, mer saltvatten till bronsarna. :)
Dessa fina kameror gör mej sugen också. Tittat på en Fujifilm x100f med några tillägg, jacklarns så dyrt... gillar hybridsökaren... :(

Köp en äldre modell av kamera och så begagnade objektiv. Det senaste behövs sällan. Objektiven kommer ligga stadigt i prisnivå bara man är rädd om grejer och lådor. Lite som våra beg klockor.

Nu har jag öppnat ett paket som innehöll min första Nya Zeeländska klocka. En knubbig CuSn8-bronskloss med bland annat 500m WR, smörgåstavla, safirkristall och keramiskt vridningsinlägg.

Magrette Moana Pacific Waterman Bronze.

Lådbilderna blev sådär riktigt tråkiga så ni får nöja er med några bilder på min vänstra handled.

1040548-01-01.jpeg
1040558-01.jpeg
1040556-01.jpeg
1040564-01.jpeg
Mycket, MYCKET bra. Ser väldigt trevlig ut.
Hur känns den kvalitetsmässigt? Storleken?
Min Halios passar på och hälsar till brorsan (gårdagsbild).
751B791E-AF81-4614-B783-54C978C23118.jpeg

Tillbaka
Topp