• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Vi tar en till! Urtavlan är svårfotad. Den är vit med ailverflakes i så den fångar verkligen allt ljus.

5286262E-6801-4F3A-A12D-9B3B28F7FB97.jpeg
 

gdae

Cartier
2-Faktor
Så bra den satt. Är den mindre än vanligt? Ser att den är 42 mm. Antar att dom brukar vara större?
Tack! Har ärligt talat lite dålig koll på deras andra modeller men har sett några som är några mm större. 42mm och 51mm l2l så helt klart hanterbart för mig.
Mycket, MYCKET bra. Ser väldigt trevlig ut.
Hur känns den kvalitetsmässigt? Storleken?
Min Halios passar på och hälsar till brorsan (gårdagsbild).
751B791E-AF81-4614-B783-54C978C23118.jpeg
Känns mycket välbyggd. Vridningen är tight utan att vara trög. Ska dra fram macrot och spana in detaljerna men tycker spontant att det ser finfint ut. Storleken känns bra. Bastant pjäs men inte för stor.
 

FOQ

Audemars
Nu har jag öppnat ett paket som innehöll min första Nya Zeeländska klocka. En knubbig CuSn8-bronskloss med bland annat 500m WR, smörgåstavla, safirkristall och keramiskt vridningsinlägg.

Magrette Moana Pacific Waterman Bronze.

Lådbilderna blev sådär riktigt tråkiga så ni får nöja er med några bilder på min vänstra handled.

1040548-01-01.jpeg
1040558-01.jpeg
1040556-01.jpeg
1040564-01.jpeg

Grattis till en riktigt snygg klocka. Ser ut att sitta hur bra som helst. Gillar allt på den.
 

Lowe92

Cartier
@MaBr Hur upplever du timvisaren på din Everest? Blir inte klok på om den ser kort ut eller inte, kanske bara känns så när man detaljskådar bilder. Har inte märkt det tidigare men börjar tycka att den ser kort ut...
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
@MaBr Hur upplever du timvisaren på din Everest? Blir inte klok på om den ser kort ut eller inte, kanske bara känns så när man detaljskådar bilder. Har inte märkt det tidigare men börjar tycka att den ser kort ut...
Har faktiskt aldrig tänkt på det men nu när du säger det så är den ganska kort. Det är absolut inget som stör och inget som är negativt för läsbarheten heller. Eftersom jag aldrig tänkt på det tidigare så är det nog inget man tänker på när klockan sitter på armen i alla fall. :)

Slänger upp en gammal mysbild bara för att!
LRM_EXPORT_485841999162997_20190717_234835800.jpeg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Oh va kluven jag är på Adragan, jag vill ha en. Men samtidigt så är det långt kvar tills den faktiskt släpps. En bit över $500 dessutom.

Nån som vet hur länge pre-ordern är öppen?
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Oh va kluven jag är på Adragan, jag vill ha en. Men samtidigt så är det långt kvar tills den faktiskt släpps. En bit över $500 dessutom.

Nån som vet hur länge pre-ordern är öppen?
Känner precis detsamma. Ett halvårs väntan känns länge. Jag hinner hitta minst 300 andra klockor jag vill ha innan dess :p Dessutom erbjuder de inte exakt den kombination jag hade önskat, så jag avvaktar nog lite för stunden.
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Oh va kluven jag är på Adragan, jag vill ha en. Men samtidigt så är det långt kvar tills den faktiskt släpps. En bit över $500 dessutom.

Nån som vet hur länge pre-ordern är öppen?
Ja, helt sjukt lång tid. Men jag slog till på en. Blev den med vit tavla, jag har inte haft någon vit tidigare, så det kändes som en kul grej. Nackdelen med den modellen är den svarta lumen som kommer att vara svag.
ACC20CEA-896F-45E1-8DC9-D7D88286F846.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp