• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ja lite så den va supertrög och jag lyckades vrida en bit sen sitter den:(så tråkigt.
@levman du hade med problem?
Ja, jag fick problem jag med tyvärr. Blev ombedd att låta klockan ligga i hett vatten i några minuter och sedan testa men det funkade inte heller så skickade tillbaka klockan till gnomon för lagning. Förväntar mig återkoppling runt nästa vecka.

Tror det är rätt vanligt förekommande på dessa Squale modeller. Har läst om det på andra forum :/

Är det som delvis håller mig från att köpa den svarta 42mm GMTn som finns på Gnomon nu.

IMG_6321.JPG

Dagens första kaffe, såååååå gott :)

Ja, jag fick problem jag med tyvärr. Blev ombedd att låta klockan ligga i hett vatten i några minuter och sedan testa men det funkade inte heller så skickade tillbaka klockan till gnomon för lagning. Förväntar mig återkoppling runt nästa vecka.

Tror det är rätt vanligt förekommande på dessa Squale modeller. Har läst om det på andra forum :/

Är det som delvis håller mig från att köpa den svarta 42mm GMTn som finns på Gnomon nu.
Bara Tropic modellen eller alla Squale GMT ?

Aj fasen så meckigt att skicka tillbaka.
Kanske skulle testa vatten men tror ej att det hjälper.

Herregud vad dåligt!! Hur kan den gå igenom QC, eller ens förbi montering?!
Hoppas det löser sig.

Sjukt snygg duo annars! Precis dessa två jag är sugen på. 40 vs 42, Mercedes vs ”vanlig”, utan bubbla vs med bubbla...
Tack!!
Ja jag förstår inte detta heller,så störande och mkt krångel för kunden.

Det låter inte bra när en tillverkare försöker bolla över ansvaret på kunden att lösa problemet. I det läget borde dom ordna med returtransport bara och lösa situationen.

Det låter inte bra när en tillverkare försöker bolla över ansvaret på kunden att lösa problemet. I det läget borde dom ordna med returtransport bara och lösa situationen.

Ja, dom ville väl ge ett tips innan man skickar tillbaka. Hoppas dom löser detta på ett bra sätt.
Bara Tropic modellen eller alla Squale GMT ?

Jag har bara läst om tropicen. Blir intressant och se om Gnomon kan hitta en permanent lösning.

Aj fasen så meckigt att skicka tillbaka.
Kanske skulle testa vatten men tror ej att det hjälper.
Ja, man får stå för returen själv med men dom betalar frakt tillbaka. Lite halvdåligt men är vad det är.

Ja, dom ville väl ge ett tips innan man skickar tillbaka. Hoppas dom löser detta på ett bra sätt.

Jag har bara läst om tropicen. Blir intressant och se om Gnomon kan hitta en permanent lösning.

Ja, man får stå för returen själv med men dom betalar frakt tillbaka. Lite halvdåligt men är vad det är.
Dåligt. Då kunde dom bjuda på ett band eller något.
Funderar på om jag ska lämna till urmakare istället

Lite skillnad mot typ Zelos som ofta skickar ut en helt ny klocka till dig och en förbetald label om att skicka tillbaka den gamla.
Eller CW som ordnar med pickup vid dörren.
Föredömligt enligt mig.
Jag tycker en del tillverkare skjuter sig själv i foten genom att vara dumsnål emellanåt.
Finns ingen logik i att man släpper en undermålig produkt och för att sen låta kunden stå för en del av kostnaden ? :stop:

Eller CW som ordnar med pickup vid dörren.
Föredömligt enligt mig.
Jag tycker en del tillverkare skjuter sig själv i foten genom att vara dumsnål emellanåt.
Finns ingen logik i att man släpper en undermålig produkt och för att sen låta kunden stå för en del av kostnaden ? :stop:
Köpte en Vostok från en privat rysk säljare en gång, men Postnord tappade bort paketet. Ryssen hörde av sig och frågade varför jag inte recenserat affären, jag förklarade att jag fortfarande väntade, men att klockan troligtvis var borta. Svaret jag fick: "That was unfortunate, I fix." Några dagar senare fick jag ett paket från Ryssland med en ny klocka som av någon anledning inte gått via tullen och postnord. Ryssar är kreativa.:)

Köpte en Vostok från en privat rysk säljare en gång, men Postnord tappade bort paketet. Ryssen hörde av sig och frågade varför jag inte recenserat affären, jag förklarade att jag fortfarande väntade, men att klockan troligtvis var borta. Svaret jag fick: "That was unfortunate, I fix." Några dagar senare fick jag ett paket från Ryssland med en ny klocka som av någon anledning inte gått via tullen och postnord. Ryssar är kreativa.:)
Oj vilken superservice :)

Vad skönt att Gnomon och Squale får lite ris just nu så kan jag försöka släppa den där godingen. Sjukt snygg med den silvriga tavlan, den tickar alla boxar.

AA953E5D-CC07-46FC-A57C-773C921E13F6.jpeg

Kan inte någon ta risken och köpa den och sen byta mot min Yema Superman?
Jag tycker att boetten är väldigt fin på den där men det är alldeles för många teckensnitt på tavlan (till och med för att vara Squale) och sen tycker jag att finishen på vridringen ser bedrövlig ut. Värre än Rolex GMT ju!
PSX_20190718_134202.jpg

PSX_20190718_134216.jpg

Jag tycker att boetten är väldigt fin på den där men det är alldeles för många teckensnitt på tavlan (till och med för att vara Squale) och sen tycker jag att finishen på vridringen ser bedrövlig ut. Värre än Rolex GMT ju!
PSX_20190718_134202.jpg

PSX_20190718_134216.jpg

Finishen är väl en konsekvens av att det är ett emalj-inlägg? Men de kunde ju skippat lume i inlägget så hade det nog blivit bättre.

Finishen är väl en konsekvens av att det är ett emalj-inlägg? Men de kunde ju skippat lume i inlägget så hade det nog blivit bättre.
Så kan det kanske vara men det svarta är ju helt utsmetat på flera av indexen i vridringsinlägget. De flesta skulle jag till och med vilja påstå. Kan man inte göra det med god kvalitet så är det bättre att skita i det. :confused:

Tillbaka
Topp