• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ser att vissa i tråden bara har med dig en klocka på semestern... Själv har jag med mig hela micro-rullen när jag är i väg :D

Idag, Monta Triumph!
20190722_135847.jpg

Hallå!

Jag är sugen på skaffa en klocka av något mikromärke ( vill inte ha det alla andra har ).
Eftersom att jag är 16 år och inte fick något sommarjobb så har jag CSN/barnbidrag som inkomstkälla för tillfället och kan har då inte råd med dyra klockor.

Jag skulle gärna vilja spara ihop till någon fin klocka för max runt 3000kr. Jag kikande in Spinnaker och de har faktiskt fina klockor, jag är intresserad i dykare. Kan ni snälla nämna några mikromärken som fyller mina specifikationer, jag är tacksam för eran hjälp!
Så nu har jag kollat in de olika klockorna/märken som ni rekomenderade. De som tilltalar mig mest är Spinnaker och Aquatico väldigt fina klockor har de båda. Dessutom har 20% rabbatkod hos spinnaker så det blir ännu mer lockande att handla från dem. Vad tycker ni om Spinnaker och Aquatico, är det något jag borde veta innan jag siktar in mig på någon av dem? (Säg till om ni vill ha koden)

https://app.crowdox.com/projects/398973070/ventus-northstar-300m-heritage-diver-automatic
Det här kanske kan vara ett alternativ? även om de inte är lika billiga nu som när kickstarterkampanjen startade.

Börjar bli sugen på nytt :p Kan inte LE-klockan vara färdig snart :)

Ingen som är sugen på Nilas gamla Khaki Field Automatic 38 för 3k eller kanske en Khaki Pilot Flight Timer 40 för 4k? Kanske en Locman Stealth Total Blue fullset för 1,2k? .. eller en Neckmarine Chrono för 1k kanske... byte flera mot en är okej men vid prisskillnad bara pengar åt mitt håll till vår Steinhart. Bara mikros men det säger väl sig självt :)

Som sagt en riktigt fin pjäs som jag haft under luppen sen den släpptes men ständigt missat. Tror att mitt exemplar fick ligga ute typ fem minuter eller så, gäller att va snabbare än Lucky Luke :D
Nu blev jag dock lite nervös när jag såg ovanstående strul konvo, något allvarligt?

Som sagt en riktigt fin pjäs som jag haft under luppen sen den släpptes men ständigt missat. Tror att mitt exemplar fick ligga ute typ fem minuter eller så, gäller att va snabbare än Lucky Luke :D
Nu blev jag dock lite nervös när jag såg ovanstående strul konvo, något allvarligt?
Det gäller Tropic inte Pepsi,Bezel är väldigt trög på Tropic.

• Like
Reactions: v0n
Påväg in på söder för en matbit och lejonkungen på bio. Med mig fick Tourby haka på :)

2B2B506A-FBB3-4C50-ADC3-DA38DB6F50F5.jpeg
Brutalt fin den där!

Ps. På bilden ser det ut som att ditt sällskap tålmodigt står och väntar medan du tar bild på klockan? En inte helt ovanlig företeelse när det gäller mig själv nämligen. Sambon suckar medan man tar ett wristshot.... säkert fler som kan understryka detta fenomen

Brutalt fin den där!

Ps. På bilden ser det ut som att ditt sällskap tålmodigt står och väntar medan du tar bild på klockan? En inte helt ovanlig företeelse när det gäller mig själv nämligen. Sambon suckar medan man tar ett wristshot.... säkert fler som kan understryka detta fenomen

Det får dom fan ta, med tanke på att vi kommer att ha väntat bort i genomsnitt en tredjedel av våra liv innan det här är klart :D

Tillbaka
Topp