Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hallå!
Jag är sugen på skaffa en klocka av något mikromärke ( vill inte ha det alla andra har ).
Eftersom att jag är 16 år och inte fick något sommarjobb så har jag CSN/barnbidrag som inkomstkälla för tillfället och kan har då inte råd med dyra klockor.
Jag skulle gärna vilja spara ihop till någon fin klocka för max runt 3000kr. Jag kikande in Spinnaker och de har faktiskt fina klockor, jag är intresserad i dykare. Kan ni snälla nämna några mikromärken som fyller mina specifikationer, jag är tacksam för eran hjälp!
Så nu har jag kollat in de olika klockorna/märken som ni rekomenderade. De som tilltalar mig mest är Spinnaker och Aquatico väldigt fina klockor har de båda. Dessutom har 20% rabbatkod hos spinnaker så det blir ännu mer lockande att handla från dem. Vad tycker ni om Spinnaker och Aquatico, är det något jag borde veta innan jag siktar in mig på någon av dem? (Säg till om ni vill ha koden)
Det bästa är ändå att det står Von lite här å där .Blev Pepsi idag men nu saknar jag Tropic
https://app.crowdox.com/projects/398973070/ventus-northstar-300m-heritage-diver-automatic
Det här kanske kan vara ett alternativ? även om de inte är lika billiga nu som när kickstarterkampanjen startade.
Budgivning , gick för 30Nej sorry inte ännu, verkar ha listat om den till något billigare. Blir intressant att se vad denna går för
https://www.ebay.com/itm/Steinhart-...mited-Edition-of-Just-40-Watches/202739575385
Helt rätt! Och helrätt klocka!Ser att vissa i tråden bara har med dig en klocka på semestern... Själv har jag med mig hela micro-rullen när jag är i väg
Idag, Monta Triumph!
Mkt snyggSpinnakers nya chrono ser trevlig ut.
Läcker. Synd att de envisas med de där läderbanden, med länk hade den ju blivit riktigt tung.Spinnakers nya chrono ser trevlig ut.
Gjorde du rätt iDet bästa är ändå att det står Von lite här å där .
Helt fantastisk den där. Så fantastisk att jag faktiskt köpte en lätt begagnad från UK igår kväll, sååå taggad!
Lämna du in den till urmakare eller? eller fick du respons av Gnomon?Blev Pepsi idag men nu saknar jag Tropic
Inte hört av dom ännu,helt sanslöst.Lämna du in den till urmakare eller? eller fick du respons av Gnomon?
Sjukt bra. Synd de inte slängde in ett mekaniskt verk. Mecakvarts känns rätt meh. Föredrar faktiskt ett vanligt kvartsverk istället för någon halvmesyr.Spinnakers nya chrono ser trevlig ut.
Lite sen på det, men det där ser ut som en Rolex Bubbleback 32 mm:Det handlar väl mer om att man kan hantera klassiska storlekar och om man är manlig nog. Kunde Hemingway köra klockor som var 36mm och mindre så... Han fick det att se riktigt bra ut.
Nej inte jag heller. Rätt dåligt av dom - då dom varit helt ok annars.Inte hört av dom ännu,helt sanslöst.
Mailade du?
Som sagt en riktigt fin pjäs som jag haft under luppen sen den släpptes men ständigt missat. Tror att mitt exemplar fick ligga ute typ fem minuter eller så, gäller att va snabbare än Lucky LukeGjorde du rätt i
Helt rätt! Han körde en Bubbleback och en Datejust. Sjukt fin den där du har!Lite sen på det, men det där ser ut som en Rolex Bubbleback 32 mm:
Det gäller Tropic inte Pepsi,Bezel är väldigt trög på Tropic.Som sagt en riktigt fin pjäs som jag haft under luppen sen den släpptes men ständigt missat. Tror att mitt exemplar fick ligga ute typ fem minuter eller så, gäller att va snabbare än Lucky Luke
Nu blev jag dock lite nervös när jag såg ovanstående strul konvo, något allvarligt?
Riktigt dåligt av dom.Nej inte jag heller. Rätt dåligt av dom - då dom varit helt ok annars.
Jäkligt snygg! Hör av dig om du vill säljaLite sen på det, men det där ser ut som en Rolex Bubbleback 32 mm:
Brutalt fin den där!Påväg in på söder för en matbit och lejonkungen på bio. Med mig fick Tourby haka på
Brutalt fin den där!
Ps. På bilden ser det ut som att ditt sällskap tålmodigt står och väntar medan du tar bild på klockan? En inte helt ovanlig företeelse när det gäller mig själv nämligen. Sambon suckar medan man tar ett wristshot.... säkert fler som kan understryka detta fenomen
Tre musketörer ! Fan vilken samling du har nu. Bara en svart Bullshark kvar då som jag ser detLänkar på alla 3!!
Hur den inte kan vara såld än övergår mitt förstånd.Tre musketörer ! Fan vilken samling du har nu. Bara en svart Bullshark kvar då som jag ser det
Behövdes stålar till en annan som du vet, men är det inte meant to be så har jag kvar den, jag löser det ändå! Den är ju så larvigt braHur den inte kan vara såld än övergår mitt förstånd.