• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har följt det goda rådet här i tråden att man bör ha med sig klockombyte på semestern, även om jag i detta fall bara är på en weekend i Fjällvärlden ;)

Fick bli min Micro-dubbel med Spinnaker Croft och Swordfishen. Lovar att följa upp min Miller med en Norrlands :eek:

Önskar alla vänner i tråden en solig och fin kväll!

upload_2019-7-27_17-46-16.jpeg

Har haft en riktig röv-dag. Åkte E 18 mot Eidsvoll i Norge från Norberg, Västmanland. I Karlstad efter typ 3 timmars körande i en fyrhjulig sardinburksbastu utan ac (Peugeot 206 anno 2002) kom jag på att jag glömt mina mediciner :banghead:
Bara att vända och försöka om på nytt imorgon :confused: :D

Nice... upplevs säkert lite större än 41mm också tack vare tunn bezel...
Men 13tkr... LITE dyrare än steinhart
Jag får priset till cirkus 11,3-11,4 svenska tusenlappar (£960 x 11,8). Kan vara bra att checka priset i olika valutor! Dessutom brukar väl CW alltid ha koder ute för 15-20% rabatt? Och då är vi ju nere på betydligt mer mysiga niotusenochnågrahundralappartillelleriallafallåtminstoneunderfemsiffrigt-nivån.:) För den pengen är de ytterst prisvärda kan jag intyga. Hög kvalitetskänsla, och med en länk som är överjävligt bra i prisklassen (med enkel justering av längden utan verktyg, som en extra bonus:happyhappy:). Bifogar några bilder på mitt eget exemplar (och exponerar också det stora problemet jag har med denna klocka: tavlans skönhet är besynnerligt svår att fånga på bild:snaphappy:):
0517-jpg.1122666

00-jpg.1171533
dsc_0010-1-jpg.1168650
1-jpg.1119554
000-jpg.1171553
0717-jpg.1179315

Utan att dra för stora växlar på det så tror jag att hela mikromärkesrörelsen är ”digitaliseringshotet” mot den etablerade klockbranschen. Det finns likheter i hur man säljer, hur nära kontakt med kunderna man har osv. Givetvis är det inte ett hot mot Rolex och gänget än men de borde nog fundera lite över vart världen är på väg i övrigt och dra lite slutsatser om de inte redan gjort det.
Jag tror det stämmer, det blir en sub-gruppering i en helt egen liga. Folk som tröttnat rejält på de eviga prisstegringarna och väljer alternativt bara 'för att'.

Har haft en riktig röv-dag. Åkte E 18 mot Eidsvoll i Norge från Norberg, Västmanland. I Karlstad efter typ 3 timmars körande i en fyrhjulig sardinburksbastu utan ac (Peugeot 206 anno 2002) kom jag på att jag glömt mina mediciner :banghead:
Bara att vända och försöka om på nytt imorgon :confused: :D
Känner igen det där med mediciner man måste ha med sig,jag försöker alltid ha ett recept liggandes ifall det skulle ske :facepalm:

I kväll kombineras det engelsk och fransk mikro. Båda är högkvalitativa och prisvärda. Den franska har faktiskt irskt ursprung. En ire tog 1762 till förnuftet och började med vinsprit i stället för att ägna sig åt att destillera spannmål
20190727_201955.jpg

Jag får priset till cirkus 11,3-11,4 svenska tusenlappar (£960 x 11,8). Kan vara bra att checka priset i olika valutor! Dessutom brukar väl CW alltid ha koder ute för 15-20% rabatt? Och då är vi ju nere på betydligt mer mysiga niotusenochnågrahundralappartillelleriallafallåtminstoneunderfemsiffrigt-nivån.:) För den pengen är de ytterst prisvärda kan jag intyga. Hög kvalitetskänsla, och med en länk som är överjävligt bra i prisklassen (med enkel justering av längden utan verktyg, som en extra bonus:happyhappy:). Bifogar några bilder på mitt eget exemplar (och exponerar också det stora problemet jag har med denna klocka: tavlans skönhet är besynnerligt svår att fånga på bild:snaphappy:):
0517-jpg.1122666

00-jpg.1171533
dsc_0010-1-jpg.1168650
1-jpg.1119554
000-jpg.1171553
0717-jpg.1179315
Borde det inte löna sig att köpa i US-dollar eller momsen är inte inräknad i christopherward.com?

Nu har jag precis kommit hem från semesterbostaden. Under en månad levde jag med endast 4 klockor.:banghead:
Inte underligt att jag saknat många klockor i sommar! För att kompensera för detta överdoserar jag (tre på handleden är väl ändå ytterst rimligt?:D) med klockor ikväll när jag väl har kommit hem.:)
1an2.jpg

Tillbaka
Topp