• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det där spännet är ju samma jobbiga spänne som på Nanok. Hamtun har varit snälla och gjort ändarna på länken extra tjocka också så det blir ännu svårare att byta det.:banghead:
IMG_20190723_145157.jpg

Spännet på zuludiver gummiarmband såg ut som det kanske passar. Jag beställde ett sånt. Om inte annat får man ett schysst gummiarmband.

En fråga angående vattentäthet... Tex min damasko DA353 är vattentät till 100m. Jag vet allt om klassificeringen, men hur gör ni? Badar ni med era klockor som bara har 100m?

Jo fast den har nog lite andra specs. 100 meter för en klocka betyder ju bad. 200 meter snorkling och 300 och över kan användas för dykning med tuber.
Skulle tro att en dykdator med dom specifikationerna faktiskt kan vistas på det djupet

Jo fast den har nog lite andra specs. 100 meter för en klocka betyder ju bad. 200 meter snorkling och 300 och över kan användas för dykning med tuber.
Skulle tro att en dykdator med dom specifikationerna faktiskt kan vistas på det djupet
Om du provtrycker din klocka till 50m lär den hålla tätt för bad också. På min vänsterarm har jag dessutom en Vostok med 200m wr när jag dyker, så det där att 200 är för snorkling stämmer inte.

Funtar på att byta min Maen Hudson 38, har du ngn av nedan så spana in annonsen :)
  • Certina DS Action Precidrive
  • Certina DS Multi 8 med länk
  • Victorinox Inox, Svart med länk
  • Mk2 Paradive
  • Omoddad SKX007 i bra skick, med strapcode oyster

IMG_20190616_091349__01__01__01.jpg

https://klocksnack.se/threads/maen-hudson-38-no-date-black.116874/
Nice, men jag tror den blir i minsta laget för mig!
Sen har jag sålt alla klockor jag hade... Så nu sitter jag bara med min Damasko... Ska försöka klara mig med den och en dykare;)

Nej, det är inte sant. 100m är 100m vattendjup. Sedan är olika tillverkare olika seriösa men så länge det är en vettig tillverkare är det inga problem. Sedan finns det ju olika klassningar om man verkligen ska misshandla den under ytan.

Tillbaka
Topp