• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag får väl svara eftersom jag just postat två bilder på min Squale.

Nej, jag tycker inte Squale är ett micromärke alls. De har alldeles för mycket historia, volym, varumärkesvärde och ett helt återförsäljarnät. De kan inte vara ett micromärke alls, enligt mig.
Kan du ge ett exempel på nått som du tycker är ett klockrent :)D) micromärke?:)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Näringsrik frukost på Mc klubben.
IMG_6517.JPG
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Märkligt det där. Alla hyllar märket till skyarna men samtidigt verkar ingen vara villig att betala ett vettigt begagnatpris. Jag tänker att det är lite av en självuppfyllande profetia där man är orolig över försäljningsvärdet på ett mindre märke och därför inte vill betala ett högt pris och att det då smittar av sig när andra ser hur "osäljbara" de är.
Tack för tipset men vilken sida gäller det? :)
Jo jag håller med! Och jag kan förstå att man är tveksam att köpa ny om man inte sett dom live men jag skulle som sagt (nu när jag provat) definitivt lägga pengarna på en ny utan att tveka.
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jo jag håller med! Och jag kan förstå att man är tveksam att köpa ny om man inte sett dom live men jag skulle som sagt (nu när jag provat) definitivt lägga pengarna på en ny utan att tveka.

Så är det, att vissa klockor måste upplevas först då bara bilder inte motsvarar verkligheten, det gäller fler märken som t ex Fortis och Eterna som har fantastiskt bra kvalitet i själva klockbygget. Det märks att de har haft full fokus på att bygga de bästa klockorna och lite grann försummat det där med marknadsföring.

Det finns en tråd som heter ”Vi som släppt sargen” eller liknande som tar upp just detta med att köpa udda varumärken, att inte dricka ur huvudfåran. Det beskriver ganska bra det de flesta i den här tråden gör.

Men även Rolex startade ju dom ett dåtida mikromärke. Så vem vet vad som dominerar om 20-30 år med tanke på snabbt förändrad verklighet på den globala marknaden.
 
Senast ändrad:

Waldorf

Audemars
Jag äger ingen CW men sekundvisaren är så jävla tuff.
Hoppas på bad lite senare, verkar som det värsta drog bort rätt snabbt :)
Nu är det här, åska och störtregn :). Kan man sitta inne och leka med sina klockor :D (nerdigt) :D.
Treudden är snygg/tuff och hyfsat unik antar jag. Jag gillar mk2 löktimvisare och vågiga tavla också. Lär dock bli en mk3 till så småningom... Vill gärna framhålla CW, riktigt fina klockor och länkar/spännen för sitt pris även om de är lite dyrare...
 

Husse

Patek
Har haft en riktig röv-dag. Åkte E 18 mot Eidsvoll i Norge från Norberg, Västmanland. I Karlstad efter typ 3 timmars körande i en fyrhjulig sardinburksbastu utan ac (Peugeot 206 anno 2002) kom jag på att jag glömt mina mediciner :banghead:
Bara att vända och försöka om på nytt imorgon :confused: :D
Den känslan är ingen höjdare!
Vet PRECIS hur det är!
Frugan har ett par mediciner som är så speciella att de måste tillverkas efter beställning!
Har missat den ett par gånger, blev 55 mil extra på julledigheten!

Känner igen det där med mediciner man måste ha med sig,jag försöker alltid ha ett recept liggandes ifall det skulle ske :facepalm:
Se ovan!
Nu har vi alltid med mediciner i dosett för minst tre veckor.
Vilket i princip innebär en extra vecka, i fall att...
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Den känslan är ingen höjdare!
Vet PRECIS hur det är!
Frugan har ett par mediciner som är så speciella att de måste tillverkas efter beställning!
Har missat den ett par gånger, blev 55 mil extra på julledigheten!


Se ovan!
Nu har vi alltid med mediciner i dosett för minst tre veckor.
Vilket i princip innebär en extra vecka, i fall att...
Mm, vi kom så äntligen fram till destinationens ände för ett par timmar sedan. 900 km bilkörning känns i ryggen :hungover:
 
Topp